mai 08, 2024, 21:12:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smalnet forstilling og EU-kontroll  (Lest 1125 ganger)
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« på: august 27, 2010, 15:13:52 pm »

Hvilke erfaringer finnes rundt dette? Blir det godkjent eller varierer d mye?
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #1 på: august 27, 2010, 18:55:36 pm »

Tror ikke det er lett og trikse det igjennom på EU, folk med litt innsikt ang bil skjønner at det ikke skal være sånn tror jeg hehe, det er høy kulhetsfaktor da men ikke lovlig
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: august 27, 2010, 20:41:49 pm »

Spørs litt på hvor mye den er smalnet. Er den smalnet 2" og med standard dempertårn, så kan du nok heller bekymre deg mer for høyden.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
bugwelder
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Storsteinnes.



Vis profil
« Svar #3 på: august 28, 2010, 22:13:52 pm »

Hva vet jeg, men med litt enkel mattematikk blir det mye mindre dramatisk. Korter du feks 101,6mm eller 4" som de tøffe liker å si så kommer hjula 50,8mm lengere inn pr side. Setter du på senkespindler (de pleier å bygge ca 12,5mm) blir det bare 38,3 mm. Hvis du nå monterer på et sett sjelløse repro felger så har du snart orginal sporvidde igjen. Denne bilen kan jo feks vises med moderat senk hele veien rundt, reprofelger og orginaldekk. Orginalt står bakhjula litt lengere inn i buene enn foran mens det nå trolig blir ganske likt.
Tror ikke de som skal se på bilen din måler om sporvidden er korekt. Tror heller de kommer til å sjekke bærekuler/ leddbolter/ kingbolter, foringer, styring osv. Så hvis innkortingsjobben er pent utført, og sluttfinishen er noe som kan se ut som det har forlatt en fabrikk tror jeg dette blir udramatisk. Finishen på det som er gjort blir avgjørende. For finnes det kontrolører idag som husker spesifikt hvordan et støtdempertårn på ei gammel boble ser ut? Mener også å ha sett bilder i en prosjekttråd her et sted om ei boble med luftfjæring og balljoint forstilling som har blitt kortet inn ganske mye. Mener denne hadde orginale dempertårn og at det bare ble minimalt med karoserijobb for å få dette til å passe. Har inntrykk av at det er mere jobb hvis det er en linkpin skal kortes mye.
« Siste redigering: august 28, 2010, 22:16:40 pm av bugwelder » Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 28, 2010, 22:24:45 pm »

Og hvis trådstarter kjører 54 modell så er vel ikke eu kontroll noe problem...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!