mai 08, 2024, 23:48:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Blei stoppa av UP forrige dagen!! Nå har jeg vert på bt og snakket!  (Lest 3565 ganger)
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« på: august 30, 2010, 10:18:57 am »

onkel synes bilen var litt lav så jeg fikk mangel lapp og må vise bilen innen 14 dager!!!

Hva gjør folk da?
skifte forstilling og heve bak så den blir helt original?
eller heve max på puma og ett hakk opp bak så den er litt
mere normal høyde og ta med puma papirer???
« Siste redigering: september 03, 2010, 08:32:12 am av alask » Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2010, 10:44:39 am »

..gå for det siste forslaget du.. i første omgang.
Da kan du få den godkjent senket i vognkortet, og problemet løst.  Glad
Men du må sikkert ha med papirer på hjulstillingskontroll også da i tilfelle..
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: august 30, 2010, 10:48:17 am »

Litt forskjellig praksis hos de lokale Biltilsynene. Ring de og prat med noen som styrer med teknisk på ditt lokale biltilsyn.
Noter navn på den du prater med, slik at du kan forholde deg til en person.
På Elverum krever de ihvertfall 4hjulskontroll, med mål innen krav. De krever også lik høyde foran og bak hos enkelte..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 30, 2010, 13:02:14 pm »

noen som har puma papir?

hva er laveste tillatte senking?

får ta en telefon til biltisynet og høre
Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2010, 13:14:24 pm »

Er det ikke en "kloss" på 7cm som skal passere alle steder under bilen?..
Meiner det er 7cm..

espen
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
simson
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Harstad



Vis profil
« Svar #5 på: august 30, 2010, 13:28:00 pm »

Hallo.
Var og viste frem bobla mi på biltilsynet sist fredag, etter at jeg ble stoppet av snuten.
Biltilsynet viste heldigvis sunn fornuft og slapp bobla rimelig lett igjennom.
Måtte vise dokumentasjon på Puma forstilling (papirer fåes på biltilsynet), videre må merkingen på fjærene vises og kunne leses. Dette står stemplet inn på fjærene på begge sider foran (om det er orginale fjærer da)
Når dette var vist frem var alt ok.
Om jeg hadde falks, tilfeldigheter eller om biltilsynet skulle ta helg er uvist. Men som sagt gikk alt rimelig greit og nytt vognkort ferdig stemplet med senkinga og b r e i e dekk er under.
Lykke til.
Loggført
bugwelder
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Storsteinnes.



Vis profil
« Svar #6 på: august 30, 2010, 13:39:40 pm »

Klossen skal TEORETISK ikke være noe problem på eldre biler. Denne klossen er vel et ganske nytt "prosjekt" fra denne kanten. Er feks. bilen fra 1973 eller eldre skal den vurderes etter en annen veitrafikklov enn nye biler. Og nye regler har så vidt jeg vet ikke noen tilbakevirkende kraft på eldre biler. Men om tilsynet liker at bilen er feks så lav at denne klossen ikke passer under er jo en ganske annen sak.
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #7 på: august 30, 2010, 13:59:44 pm »

Det er ikke noe krav om hvor lavt bilen skal være, det erkrav om 3 cm fjæringsvei og ikke noe subbing. Bilen skal være lik høyde foran og bak, og en eller annen krav om antall grader camber, uvisst hvor mange grader
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
StianExi
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: august 30, 2010, 15:11:51 pm »

Klossen skal TEORETISK ikke være noe problem på eldre biler. Denne klossen er vel et ganske nytt "prosjekt" fra denne kanten. Er feks. bilen fra 1973 eller eldre skal den vurderes etter en annen veitrafikklov enn nye biler. Og nye regler har så vidt jeg vet ikke noen tilbakevirkende kraft på eldre biler. Men om tilsynet liker at bilen er feks så lav at denne klossen ikke passer under er jo en ganske annen sak.

Snakket med biltilsynet seneste idag, og det er 70modeller og tidligere som har "enklere" regler.
Fra 71+ blir det plutselig mer papirer, tekniske dokumenter osv og forholde seg til:)

Sitter midt oppi den smørja der nå...
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #9 på: august 30, 2010, 15:19:54 pm »

jeg har papirer på puma vis du mangler det
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #10 på: august 30, 2010, 16:27:58 pm »

Du er fortsatt i din fulle rett til å be dem vise til paragraf sånn og sånn hvor det står at det skal være så og så mye klaring, etc. Kan de ikke vise til noen slik paragraf, har de et forklaringsproblem.
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #11 på: august 30, 2010, 16:33:13 pm »

Det er helt riktig, Det er vel en på forumet som fikk påpakk at bilen hans var forlav og ikke gikk klar for 11cm  regelen og han spurte hvilken paragraf det var og det kunne de ikke si og fikk bilen godkjent mener jeg
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #12 på: august 30, 2010, 16:42:00 pm »

Ring du, finnes sikker 100 svar. Men som Henning sier, få navnet på den du snakker med. Og sist men ikke minst, lytt, ikke belær! Da kommer du som regel ingen vei, uansett paragraf eller ikke.
Loggført

Mvh

Marius
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #13 på: august 30, 2010, 18:09:11 pm »

Om den er innenfor det som gjelder krav om minimums høyde så er det 11 cm som gjelder... men der er nok etter  73/74 mod dette kravet gjelder for
Hev bilen du Alex, og vis den så ser du hva de sier. Tror ikke du får time innen 14 dager men....
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #14 på: august 30, 2010, 20:58:33 pm »

Var det min bil ville jeg vist den akkurat som den er og tatt problemene akkurat som de kom Glad
Viste bobla på biltilsynet sist 10.09.1990 og har heldigvis ikke blitt stoppet siden. Ser bilen sammenskrudd og grei, tror jeg alt går den enkle vegen.
Det jeg husker var problemet fra min siste visning var å få godkjent røde blinklys i snowflake lampene bak. Nå i ettertid har det blitt byttet med piler Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #15 på: august 30, 2010, 22:15:10 pm »

Ring du, finnes sikker 100 svar. Men som Henning sier, få navnet på den du snakker med. Og sist men ikke minst, lytt, ikke belær! Da kommer du som regel ingen vei, uansett paragraf eller ikke.
enig der, man må smiske med de som sitter med makta,
utrolig hvor mye greiere det kan gå da. =)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 03, 2010, 08:36:31 am »

Var på biltilsynet nå nettopp og snakket med en hyggelig kontrollør.

Han sa at så lenge jeg minimum har 10 cm klaring til laveste punkt under
lik dekk dimensjon foran og bak (+-5% av original)
bilen ellers var i bra teknisk stand og at jeg hadde med meg puma papirer
så skulle det gå i orden...

Jeg har tenkt til å gjøre dette men tror dere at han legger merke til
den smalnede puma forstillinga og senke spindlene?
Denper tårnene er da ikke lik originalen de er bare 8-10mm stål
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #17 på: september 03, 2010, 08:51:18 am »

Var på biltilsynet nå nettopp og snakket med en hyggelig kontrollør.

Jeg har tenkt til å gjøre dette men tror dere at han legger merke til
den smalnede puma forstillinga og senke spindlene?
Denper tårnene er da ikke lik originalen de er bare 8-10mm stål

DU får håpe kontroløren ikke leser dette da Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: september 03, 2010, 08:54:59 am »

Det er ikke noe krav om hvor lavt bilen skal være, det erkrav om 3 cm fjæringsvei og ikke noe subbing. Bilen skal være lik høyde foran og bak, og en eller annen krav om antall grader camber, uvisst hvor mange grader

Enig her. Fjæringvei med full tillatt last var nettopp det jeg fikk underkjent på mitt forrige forsøk på godkjenning av puma.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: september 03, 2010, 11:07:32 am »

og i autosys på min står det 255 bak og 195 fremme...
Planlegger å endre til 285 donaldhjul og 205 lavprofil.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #20 på: september 03, 2010, 11:36:41 am »

og i autosys på min står det 255 bak og 195 fremme...
Planlegger å endre til 285 donaldhjul og 205 lavprofil.
hvilken års modell er dette?
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #21 på: september 03, 2010, 11:37:20 am »

noen andre som har godkjennt forskjellig dim?
helst rundt 195 bak og 145 foran!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: september 05, 2010, 08:04:01 am »

og i autosys på min står det 255 bak og 195 fremme...
Planlegger å endre til 285 donaldhjul og 205 lavprofil.
hvilken års modell er dette?

1972 1302
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!