mai 04, 2024, 12:57:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turnkey 2110cc IDA motor! Stå startklar til 12sekunder på SCC2016!! ***SOLGT***  (Lest 7272 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: august 17, 2015, 11:18:09 am »

Hei alle sammen!

Mye vil ha mer etter SCC, og det er på tide å fullføre turbomotoren. Da må NA-motoren selges for å finansiere herligheten.

Motoren har dyttet min gatebil til 12.901 på SCC2014.

Motoren har nettopp vært bremset hos JPM, og leverte 199hk, så her har du en ordentlig 200hesters motor. På bremsingen var det litt feiltenning, som ødela kurven og litt toppeffekt. Jeg har byttet tenningsboks, og det funket utmerket på SCC i helgen, så effektkurven er nok på plass, og med det også noen flere hester.
 
Alt roterende er selvfølgelig balansert av Knasten Glad

Specs:

AS41 blokk tatt opp til fullflow og slipt innvendig til 76mm veiv
DPR 76mm veiv (VW-journaler)
Mahle 94mm sylindre (kjørt 1 sesong)
Wiseco stempler med freste lommer (nye stempelringer i vinter)
Bugpack 8mm pinnebolter med 12kant muttere.
CB Superrace 5,4" H-beam råder
26mm Shadek oljepumpe (gått 1 SCC)
Lettet tysk svinghjul (nyslipt)
Powerpulley
Stage 2 trykkplate (nyslipt)
Scat Silverlight 4-puck lamell
Web 86C kam med 1,4 vipper
CB
Chromoly støtstenger i Jaycee støtstangrør
CB 044 Wegdeport topper (42mm innsug, 37,5mm eksos, Toppene er noe modifisert av JEE Racing.
VW650 fjærer som er shimset bittelitt for å være sikker på at det er nok fjærtrykk (nye i vinter)
ca. 12-1 i komp (jeg har kjørt E85, men kan dyses til 98 oktan)

Kortede IDA innsug av JEE Racing
EMPI IDAer med 40mm venturier (bokser med dyser og emulsjonsrør følger med)
AN6 fittings på gasserene
CSP gasserstag
Store trakter, og orginale følger med.

1 3/4 Gene Berg eksos, med rustfri A1 PhatBoy-potte og stinger


MSD fordeler med ledninger
MSD Blaster Coil
MSD AL6 tenningsboks, og 3-step boks
Viftehus typ lite, med utsparringer da gasserene tar i viftehuset ellers
Kjøleblekk: over sylindre, foran over kasse og bak over eksos.
Dynamo med innebygget regulator
Modifisert CB åndeboks som FUNKER

Aeromotive A1000 bensintrykkregulator med retur, følger med AN6-slanger fra regulator til gasserene.
Holley Black bensinpumpe
Stort 10 micron fuelfilter




Hva må til for å få denne kjørbar i bil?

Oljekjøler (det er ikke kjøler i viftehuset), fullflow filterholder og slanger.
Tur/retur bensinslanger (AN8 har jeg brukt)
AN6/8 fitting under tanken



Kan være behjelpelig med montering.




50.000kr komplett for alt



Byggekost er langt over dette. Jeg har prøvd å summere sammen, og det er handlet deler over dammen for nærmere 6000$ + mva/frakt. I tillegg er det kjøpt div i Norge for 5-6000kr.
I tillegg kommer maskineringsarbeid (1000kr for topper, 1000kr for blokk, finporting av topper 3000kr+, bygging av innsug 3000kr+, balansering 1500kr, modding, bygging, bremsing etc etc etc.


Du klarer altså ikke bygge noe likt for prisen Glad
« Siste redigering: august 25, 2015, 16:50:10 pm av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 17, 2015, 11:59:09 am »

Litt annen look nå, men du skjønner greia  Gliser


* 1146216_649006355109612_2128817262_o.jpg (68.27 KB. 800x533 - vist 2226 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 17, 2015, 11:59:33 am »


* 10463639_847500205260225_1861318353722614207_o.jpg (73.4 KB. 800x488 - vist 2354 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 18, 2015, 07:48:11 am »

Slå til folkens. Dette er MYE for pengene!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 21, 2015, 18:09:57 pm »

BUMP

Motor står fortsatt i bil.

Blir tatt ut til uken. Kan legge ut litt nyere bilder da.


Kan vurdere bytte, om du har noe kult..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 24, 2015, 17:42:12 pm »

*Avventer avgjørelse/salg
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 25, 2015, 16:49:15 pm »

Solgt!


* image.jpg (71.78 KB. 800x600 - vist 789 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!