mai 18, 2024, 22:44:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3
31  Forum / Problemløseren / Sv: 40mm Solex gassere på Empi insug.."motoren ruser seg opp etter oppstart" på: mai 28, 2011, 08:08:22 am
jeg har brukt tykke pakninger mellom innsug og topper, startet bilen uten forgasserstag montert, gasspjellet er der det skal være, så jeg setter nok en finger på pakning på gasseren et sted...pakningen rundt området hvor bensinen samler seg i gasseren virker som den svetter, kan dette være hele problemet?Hæ

Takk for alle teorier og hjelp som kommer fortløpende  Glad
32  Forum / Problemløseren / Sv: 40mm Solex gassere på Empi insug.."motoren ruser seg opp etter oppstart" på: mai 28, 2011, 00:08:29 am
prøvde meg litt i dag igjen..... Ut med motor fort og av med viftehus... dette gjorde jeg siden jeg fikk beskjed at med originalt viftehus så kan det være et problem med klarering rundt innsugene...
deretter " modifiserte " jeg glemmeblikket rundt innsugene litt ved å ta ut unødvendig metall som kunne gi bedre klaring, nå er det hvertfall ingen tvil om at det er nok klaring rundt innsugene  Øyerulling
Jeg fikk omsider allt sammen igjen og prøvde en ny oppstart, men som de siste 10 gangene så ruset motoren seg opp og resultatet og allt arbeidet var så og si forjeves  Tvilende
Må legge til at dette er nye forgassere og at de har nye pakninger...hmmmmmm... klø seg litt i hodet...
33  Forum / Problemløseren / Sv: 40mm Solex gassere på Empi insug.."motoren ruser seg opp etter oppstart" på: mai 26, 2011, 21:32:03 pm
fikk bare beskjed om at de var prøvemontert på en 1915 motor og justert, så tatt av, så det skulle ikke være noenting i veien for å bare montere de rett på...
34  Forum / Problemløseren / 40mm Solex gassere på Empi insug.."motoren ruser seg opp etter oppstart" på: mai 26, 2011, 20:40:47 pm
Har montert 40mm Solex Kodron på min 1600 motor...Det er tett mellom innsug og blokk, ettersom bakkelitt pakningen er tørr, det er tett i alle pakninger i forgasser, forgassere har vært prøvemontert på større motor, kan dette ha noe med at motoren ruser seg opp??? Hva skjer Hæ Gassere får bensin, og er nye... !!!!!!!!!!!!!!! HJELP !!!!!!!!!!!!

Er fint om noen har forslag som kan beskrives med bilde, da er det lettere for meg å forstå hva dere evt. mener. Det er heller ikke plassmangel p.g.a viftehus, insugene klarerer viftehus og glemmeblikk...

Har så og si prøvd allt snart, nå blir snart de 40mm gasserene askebeger på stuebordet istede...
35  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1835 Turnkey Motor på: mai 02, 2011, 17:25:24 pm
jepp, folk veit ikke helt hva det koster å bygge motor i disse dager tror jeg... denne motoren er ikke bygd på dårlige repro deler heller, den er av den gode gamle holdbare typen, her er det ikke spart på noe som helst, eneste som ikke er gjort stort med er toppene, de er kunn høvlet og portet littegrann, men det merkes ikke på motoren, den går som ei klokke, og er utrolig lettstartet, går på første nøkkel...
ellers så er allt i blokka, og sylindre påkostet.
36  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1835 Turnkey Motor på: mai 01, 2011, 10:50:56 am
Opp....
37  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1835 Turnkey Motor på: april 30, 2011, 12:22:40 pm
Opp igjen...............
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Pasadenas 1303S. på: april 29, 2011, 20:35:09 pm
Skiltfabrikken i Oslo lager fine veteranskilt.... De heter bare skiltfabrikken  Glad
39  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1835 Turnkey Motor på: april 29, 2011, 11:02:04 am
bump.......................... Det har vært god respons pr tlf på denne motoren, og bud på 15 000 er mottatt, her er det førstemann med penger i hånda...Ring, men ikke send SMS
40  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1835 Turnkey Motor på: april 28, 2011, 21:14:19 pm
Et bilde til, legg merke til Oljekjøler...
41  Bruktbørsen / Deler selges / 1835 Turnkey Motor på: april 28, 2011, 21:13:16 pm
Broren min selger sin 1835 motor, en ganske så hissig utgave må det sies  Osteaktig
Den er veeeeeeldig turtallsvillig  Gliser og den gikk klokkerent da den ble tatt ut av bilen
Her er dette jeg veit konkret om motoren:
Den har så og si ikke vært i bruk, kunn testet få turer ut på tunet
Den er bygget av Tore Johansen

Dermed kan denne motoren beregnes som et seriøst bygge og holdbart...denne motoren tåler juling..

Den har 308 graders Kam
Chromoly støtstenger
Lettet svinghjul
Polert / Balansert Veiv
Større oljekjøler
Toppene er lett modifisert
2 Dobble 40 Dellorto Forgassere, som skal være lett modifisert

Bud over 15 000 vil bli vurdert, bytteforslag er ikke aktuelt...

Er det spørsmål kan det rettes til selger Jan Kristiansen TLF 41527782
42  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW t1 1962 mod på: april 28, 2011, 16:58:50 pm
Da er denne reservert og betraktet solgt... Her gikk mye bil for pengene med mye nytt av deler, og jeg gikk langt i underskudd, men er fornøyd med at bilen vil havne i trygge hender...
43  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW t1 1962 mod på: april 25, 2011, 12:10:15 pm
Kom gjerne med bytteforslag om det skulle finnes noe interessant  Øyerulling Kan jo foreslå motor i bytte, noe som trengs å gå over f.eks... men helst noe større enn en 1600, 1835 og oppover er interessant...
44  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW t1 1962 mod på: april 24, 2011, 07:25:57 am
Her er bilde
45  Bruktbørsen / Biler selges / VW t1 1962 mod på: april 24, 2011, 07:19:21 am
Har nok å henge fingrene i om dagen og trenger bedre plass, derfor selges denne, men er ikke krise så venter på et seriøst bud. håper på et sted mellom 12 - 15 lapper for denne.
Bilen har veldig mye nytt, bl.a nytt teppesett i salt & pepper fra TMI, nytt setetrekk fra TMI i sort velour og skinn, Disse setene er allerede ferdig trukket om.
nye baklamper, helrøde glass. følger med en ekstra 1300S kasse som ble kjøpt inn til denne bilen. Motor er standard 1200, og må legge til at den startet og gikk som ei klokke før den ble tatt ut.
Bilen er ikke satt sammen igjen, den har vært rustsveiset så det er byttet begge komplette kanaler på denne, samt et chassifeste i høyre innerskjerm bak, bilen er i rustfri tilstand nå og det er ikke gjort såpass mye med denne at det ikke skulle kunne gå ann og sette den sammen og legge til en flekk rød lakk der det trengs, om man ønsker noe å kjøre med i år. Alle 4 skjermer er der, 2 av de har noen bittesmå skavanker som ikke er noen sak og massere ut litt. bilen har ellers hel lakk stort sett all over. dørene er rustfrie og hele og urørt, allt annet nødvendig følger med bilen, alle delene til å komplettere denne finnes.
Er forresten også kjøpt inn helt ny puma til denne, som følger med. Bremsesystemet er sjekket opp og i vanvittig god stand, 8 original - hjul, med sommer og vinterdekk

Kom da gjerne med bud, men ingenting under 12 000 vil bli vurdert. da tar jeg heller tiden til hjelp og får bilen kjørbar selv til en langt høyere utsalgspris. Bilde er fra når bilen var urørt.

TLF 41432659

MVH Ole
46  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mars 01, 2011, 13:28:20 pm
 Glad he he, skjønner hva du mener der, ryker fort litt for mye kr på stereo... dette med å fylle inn litt i kassene fungerer sikkert på den gamle subben din også, det gir en klarere lyd... forresten, satt her en hel kveld og studerte denne ghia`n din, og finner bare ett ord ( !Perle! )
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 28, 2011, 23:34:41 pm
Heisan, har et godt tips, Bruk sånne små kasser til 3 veis høttalerne som du har vist på bildet der. Men det blir også lekkert og rå lyd med 2 X 10" MTX 5500 Thunder eller ennå bedre 2 X 12" MTX 5500 thunder kontra kanskje Kicker sub istede....Med MTX subbene lønner det seg å lage så små kasser som mulig sånn at høyttalerne nesten akkurat passer, og seff. helt lukkede kasser for mest mulig trykk, MTX spiller best i trykk kasse og så små som mulig. Men da vil du få behov for 2 X o.5 farad kondensator. Men du vil ha rå lyd... samtidig som du med små kasser vil kunne få plass til forsterker og kondensatorer, er veldig stilig med lys fra kondensator og åpen forsterker med lys...har bygget et lignende system i en Ford Focus en gang, kjentes ut som jeg sklidde i setet når jeg skrudde opp lyden, det var flott og klar lyd.
Lager du kassene små, men av 22 mm MdF plater så trengs ingen isolasjon innvendig for dyp lyd, men bruker du 18 mm MdF så kan det lønne seg med litt skummgummi inni hver vegg av kassen for dypere klang.
Du kan også bruke skumgummi inni de små kassene til 3 veisène også for klarere lyd....
48  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 23, 2011, 21:00:57 pm
Da er den solgt.... gratulerer til Pål  Glad
49  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 23, 2011, 20:24:52 pm
da er det drøye 30 minutter igjen før budrunden avsluttes.
50  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 23, 2011, 18:40:06 pm
opp
51  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 23, 2011, 17:40:57 pm
denne skal passe i 59 ettersom jeg har en helt lik i min 59 fra før av  Blunker Da er bud oppe i 1200 kl 21:00 i kveld avsluttes budrunden.
52  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 23, 2011, 14:06:43 pm
Bump..... bud er oppe i 700
53  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 22, 2011, 21:41:30 pm
Bud notert  Gliser og nytt bud på 600 notert Denne typen solskjerm er flott, har en fra før i min 59 og det er kjekkt og ha en solfyllt sommerdag  Blunker kan også legge til at disse visirene holder seg oppe når man stiller på de og synker ikke ned i frontruta av vibrasjoner, slik som slitne visirer gjør, det er dessuten vanvittig irriterende når man kjører  Glad
54  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 22, 2011, 21:31:19 pm
Her er endelig bilde  Øyerulling
55  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 22, 2011, 21:15:27 pm
jeg prøvde legge inn bilder men det blir for stort... noen forslag til hvordan man gjør dette på en enkel og grei måte ?
56  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Solskjerm med sotede visir på: februar 22, 2011, 21:10:52 pm
denne er i meget god stand, chrommet er blankt og flott, visirene er også meget fine...Bare å ringe så får man svar... Lar budrunden gå frem til Onsdag kl 21:00
57  Bruktbørsen / Deler selges / Solskjerm med sotede visir på: februar 22, 2011, 21:04:01 pm
Selger denne da jeg har en fra før...Er bedre at noen heller får bruk for den...

Pris er bud, starter på kr 200,- (trekkes fra salg om jeg ikke blir fornøyd med bud )

Kan hentes i Mysen mot bytte av penger Glad mobilnummer er 41432659

MVH

Ole Jørgen Kristiansen

58  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Skiltholder på: mai 18, 2010, 20:08:13 pm
Skiltholder ønskes fortsatt.........
59  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Skiltholder på: mai 18, 2010, 16:06:53 pm
Trenger en skiltholder bak som kan festes i støtfangerhornet... Noen i nærheten av mysen som har?HæHæHæ? Øyerulling
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Så var det dette om topper til 1835 t1 på: mai 18, 2010, 05:29:17 am
Heisan, jeg hadde en 1835 motor en gang med nesten samme oppsett som deg, det var bare den grommeste innmaten, men toppene var ikke optimalisert, og det satt en 308 graders kam i den, den var heeeelt inn i helv.......ettes sterk og pådragsvillig på lavere turtall, men etter 4500 omdr. så føltes det som om den stanget fullstendig og ikke hadde mere å gi, da fant jeg ut at dette hadde mye med toppene og riktig regulering på bensinpumpa, husk at mye av hk ligger i toppene, så jeg ville anbefale deg å skaffe deg noen nye topper, ikke superflow topper, de er skiiiiiiit, men noe annet gromt med større ventiler... da får du nok brått en nærmere 130-140 hk som drar hele veien ut på registeret skal du se... Dessuten så kan du jo piske opp en 1835 så mye før noe går galt...Min er det ingen som har fått tatt livet av hvertfall  Gliser
Sider: 1 [2] 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!