mai 09, 2024, 22:38:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 149854 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #210 på: oktober 03, 2014, 23:53:59 pm »

Ls coiler funker i wastespark og 8500 rpm + ladetrykk
Glad
hva er LS coil? Og har du motatt forespørselen min om balansering av samtlige roterende deler?

har sendt svar for 2 dager siden
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #211 på: oktober 04, 2014, 22:58:57 pm »

Holder en knapp på LS2-coiler jeg også, sett fra et elektronikkperspektiv, og sålenge de duger til heftig fyllingsgrad slik Jørn påstår  Blunker
Tror det er et greit sted å starte, og LS2-coiler er superkommersielt og er lett å få tak på. Relativt billig er det også. Du kan vel starte på eBay, så kan du heller selge meg de GSXR-coilene som du kjøpte av Roy en gang i tiden - dem har jeg bruk for hvis du ikke trenger dem ^^

Jeg har ennå ikke sendt coilene, men planla faktisk å få ferdig de andre sakene i morgen, og få sende alt sammen i løpet av helgen,  så dere får bli enige om de coilene skal i samme pakka eller sendes til Thore-Morten Glad
send dem heller til TM da om han vil ha dem. Kjøper inn coiler fra ebay.  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #212 på: oktober 04, 2014, 23:01:03 pm »

Ls coiler funker i wastespark og 8500 rpm + ladetrykk
Glad
fint, da er det bare å søke på ebay.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #213 på: oktober 04, 2014, 23:01:48 pm »

Ls coiler funker i wastespark og 8500 rpm + ladetrykk
Glad
hva er LS coil? Og har du motatt forespørselen min om balansering av samtlige roterende deler?

har sendt svar for 2 dager siden
Fant den nå, takk. Tar kontakt når alle delene er i hus.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #214 på: oktober 06, 2014, 08:48:35 am »

Har bestilt cnc frest dynamofot og blockoff plate med oljeretur fra turbo. Satser på å holde alle farger i sort og aluminium/sølv.
Men hva slags bensinpumpe bør jeg ha til 500hk og E85? Og hvordan løser jeg utfordringen med å rigge opp turboroadster til å kunne veksle mellom 1915turbo med forgassermotor, og 2332turbo med  innsprøytning?
Kanskje jeg bør gå over til innsprøtning og E85 på 1915turbo også.. Så blir alt enklere når jeg skal bytte mellom motorene. Og da kan jeg faktisk bruke intercooleren på 1915 også :-)
Den kom forresten i posten, og er beregnet for inntil 1200hk. Skal prøve å legge ut et par bilder nå.

Kan denne pumpa gjøre nytten? Litt skeptisk da den gjerne er beregnet for bensin, så om den leverer bensin til 630bensin hester, blir det gjerne litt snaut? Skulle vel hatt for minst 650hk om den skal ligge 30% over for E85? http://www.piersideparts.net/CB7315t.html


* ic1.jpg (76.53 KB, 800x600 - vist 220 ganger.)

* ic2.jpg (38.72 KB, 450x600 - vist 191 ganger.)

* Stand-Black.jpg (93.24 KB, 300x256 - vist 208 ganger.)
« Siste redigering: oktober 06, 2014, 08:59:44 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #215 på: oktober 06, 2014, 09:29:58 am »

For å veksle ville jeg nok enten gjort sånn at jeg enkelt kan bytte ut bensinpumpa (og trykkregulator), evt kjørt samme pumpe, og en regulator som kan justeres i hele spektret.

Denne f.eks. kan gå fra 3psi til 65psi. Justerbar, og for å gå fra "gasser-trykk" til "EFI-trykk" må du bytte en fjær og justere kjapt. Glad
http://www.summitracing.com/int/parts/aei-13301/overview/

Det står "gasoline only", jeg selv bruker en annen Aeromotive-regulator med E85, og har ikke merket noen problemer (enda). Eventuelt se etter andre merker, som sikkert har lignende regulatorer. Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #216 på: oktober 06, 2014, 09:34:31 am »

Drit i den CB China pumpen og kjøp 2 Bosch 044 pumper. Du finner flotte braketter som gjør at du kan montere begge uten problemer. Den ene kan feks gå hele tiden og den andre kan styres av ditt datasprut når du kommer opp til et bestemt trykk osv.

Tenk litt på hvordan du ønsker å ha fuelsystemet med rør/slanger/fuel rails osv før du handler. Det finnes også weld in fittings som gjør at du kan
bolte begge pumpene på en liten sump du sveiser på tanken din.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #217 på: oktober 06, 2014, 09:52:41 am »

Denne er fancy..  Glad Da har du også surge-tank innebygd. (Må ha pumper i tilleg...)
http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=10_118&products_id=670

Kanskje litt overkill sammenlignet med bare et par billigere fester til pumpene, men..

Edit: Ment for biler som har pumpe innebygd i tanken.. Så passer vel ikke helt til ditt opplegg...
Men lar linken stå, gir kanskje noen idéer. Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #218 på: oktober 06, 2014, 10:01:11 am »

For å veksle ville jeg nok enten gjort sånn at jeg enkelt kan bytte ut bensinpumpa (og trykkregulator), evt kjørt samme pumpe, og en regulator som kan justeres i hele spektret.

Denne f.eks. kan gå fra 3psi til 65psi. Justerbar, og for å gå fra "gasser-trykk" til "EFI-trykk" må du bytte en fjær og justere kjapt. Glad
http://www.summitracing.com/int/parts/aei-13301/overview/

Det står "gasoline only", jeg selv bruker en annen Aeromotive-regulator med E85, og har ikke merket noen problemer (enda). Eventuelt se etter andre merker, som sikkert har lignende regulatorer. Glad

Jeg har den regulatoren, og for å gå over fra "gasser-trykk" til "efi-trykk" må du inn og bytte fjæra, og det er ikke så komplisert, men når du har plassert regulatoren over girkassa som jeg har, så er det litt klønete Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #219 på: oktober 06, 2014, 10:26:28 am »

Jeg var forutseende nok til å installere EFI tank når jeg bygde turboroadster, og til nå har jeg bare brukt begge løpene via en T for å fylle en 10mm bensinslange.
Da bilen var godkjent med 78hk, og jeg ville prøve å få godkjent 100hk, tenkte jeg naturligvis ikke på å dimensjonere til 500hk på E85.  Glad
Så jeg bør vel begynne med å lage nok kapasitet inn og ut av tanken, tror Trond viste bilder av noen innsatser han skrudde inn?
Og om jeg bruker to Bosch 044 pumper, bør jeg ha tilbakeslagsventil? Hva med retur? Kan jeg bruke en Catch/surge tank for returen, eller må bensinen inn igjen i tanken?
Sikkert mange her inne med store motorer og EFI som har løst dette. Holder det med AN8 fittings og slanger, eller bør jeg gå opp i AN10?
Fulgte og med på en diskusjon her inne hvor det virket som det ble enighet om at det skulle være diameter på returslangen.. (Det ble en litt varm potet..  Gliser )
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #220 på: oktober 06, 2014, 10:40:36 am »

AN8 er plenty, og ja du må ha retur til tank.
Helt enig med Kalle her, kjøp Bosch 044 først som sist og da to. Kommer du opp i de hestene du ønsker så trenger du muligens to, men det kan være at det og holder med en og. De skal takle opp i 700 bensin hk.
Vet ikke helt hva innsatser du nevner, men kanskje jeg har snakket om forskjellen på f.eks Kalle sitt opplegg med intank pumpe vs. mitt med inline pumpe? Det er jo et valg du tar.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #221 på: oktober 06, 2014, 11:32:05 am »

Ok, da sikter jeg mot AN8 om det ikke dukker opp andre momenter.

Mulig noe slikt kunne vært greit? http://www.ebay.com/itm/Twin-Bosch-044-Fuel-Pumps-2-5L-Surge-Tank-Bracket-Dual-Speedflow-Fittings-/150887863028?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item23219e12f4&vxp=mtr

Virker det da slik at jeg bruker en Bosch 040 pumpe fra tanken til å mate catchtanken? Og så går bensinen fra 044 pumpene inn i en T og videre med en slange til fuelrails?
Da må jeg montere et filter mellom tank og 040?


* FP047L-PO-AN8-BLK.jpg (38.92 KB, 600x600 - vist 173 ganger.)
« Siste redigering: oktober 06, 2014, 11:52:33 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #222 på: oktober 06, 2014, 11:56:01 am »

..og her må det jo være et godt alternativ :-)


* $(KGrHqIOKkQE4hHvzoVSBOMCKuZWBw~~1_12.jpg (26.13 KB, 500x375 - vist 206 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #223 på: oktober 06, 2014, 11:57:20 am »

Den siste strupes vel i filteret?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #224 på: oktober 06, 2014, 12:49:06 pm »

Keep it simple :-) Du kan alltids utvide ved behov
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #225 på: oktober 06, 2014, 13:02:06 pm »

Keep it simple :-) Du kan alltids utvide ved behov
KISS er fint det ja, men kan jeg ta det ene utløpet fra tanken, kjøre inn på to pumper, som samler seg tilbake til en slange igjen? Og slippe "surgetank"?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #226 på: oktober 06, 2014, 13:03:47 pm »

Den siste strupes vel i filteret?
Jeg tror de kjører to pumper for backup, siden hver av pumpene skal kunne forsyne 700hk bensin.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #227 på: oktober 06, 2014, 13:29:27 pm »

eller en som kommer inn på full gass ...sammen med lystgassen  Gliser

mvh
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #228 på: oktober 06, 2014, 13:40:44 pm »

eller en som kommer inn på full gass ...sammen med lystgassen  Gliser

mvh
Spøkte med en annen som skrøyta av at han skulle ha Facet "ræising" pumpe på bilen sin.. Jeg svarte at jeg brukte en sånn på returen :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #229 på: oktober 06, 2014, 15:37:40 pm »

Og du får svar senest mandag morgen Blunker

Djizes!
Var fornøyd med handlelista, helt til jeg så frakta...  Sint


Hva koster dette fra Unneberg? Helt vilt med så mye i frakt + Mva på helle beløpet.....


Alex
Jeg sender lista til Unneberg ja.
Flott Jens-Ole  Glad
Og det var hvilken mandag??
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4055
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #230 på: oktober 06, 2014, 18:40:21 pm »

Fa..!!! Blev lidt hektsik i dag da vi havde en mand hjemme med syg datter og jeg sad alene til ud på dagen  Tvilende

Men din girspak er kommet da  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #231 på: oktober 06, 2014, 21:57:40 pm »

Ja, men da må du sende den videre. Den skal rett på bilen  Gliser


* image.jpg (51.14 KB, 331x480 - vist 197 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #232 på: oktober 07, 2014, 08:11:58 am »

..Og der er det plutselig 4 stk AC Delco LS2 coiler, med monteringsplate og wire på vei.


* ls2a.jpg (148.01 KB, 800x485 - vist 214 ganger.)

* ls2b.jpg (28.24 KB, 706x600 - vist 163 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #233 på: oktober 07, 2014, 08:14:28 am »

Kul monteringsplate...
Min er firkantet alu utkapp og hoster mine fire coiler, men det funka det og :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #234 på: oktober 07, 2014, 08:34:31 am »

...og der har Dansken solgt en haug med tinn & slikt til meg. Myyyyye blilligere frakt, og greie priser på resten. Her er smørbrødlista: (Prisene er fra den dyre plassen)


* skrekk og gru.jpg (120.06 KB, 700x309 - vist 237 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #235 på: oktober 07, 2014, 08:39:21 am »

Ja, men da må du sende den videre. Den skal rett på bilen  Gliser

Hva bør jeg gå over ellers for å få tight og fin giring? Ble imponert over Kalle sin 03, hva annet har du gjort utover Bug-Tech spaken?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #236 på: oktober 07, 2014, 11:44:05 am »

Greit med alt som er forberedt..


* Coils.JPG (38.75 KB, 800x395 - vist 207 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #237 på: oktober 07, 2014, 14:12:43 pm »

Fin coilbraket. Dette likner veldig på Mario Velotta sitt arbeid. Hvor bestilte du disse?

Vi får se på muligheten for at du får levert plug'n'play-ledningsnett hvis du er interessert i det også.
Jeg er selvsagt også behjelpelig med sensorer, dyser og annen hardware.
Du får holde meg oppdatert på behov og hvilke løsninger du ønsker Blunker
ECU-en din er i alle fall klar Glad


* Jan-Olav (Large).jpg (67.72 KB. 800x600 - vist 183 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #238 på: oktober 07, 2014, 15:46:53 pm »

Hvilken ECU er det? Hva gjør den annet en å kontrollere tenning og fuel? Hva logger den? Hvor mange analoge inputs og outputs har den? Closed loop? Innebygd MAP sensor til hvor mange bar? Innebygd eksostemp til hvor mange sylindre?

Mange spm, ble litt nysgjerrig.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #239 på: oktober 07, 2014, 16:11:05 pm »

Det er min ECU. Til nå har den fått navnet "Good value ECU"  Osteaktig

2x tach-input: VR/Hall/Optisk kompatibilitet for både veiv (CPS) og kam/fordeler.

Den kan kontrollere opptil 6 tennings- og 4 dyseutganger individuelt. Ment for både logiske og passive coilpakker/COP's. Kun kompatibel med høyimpedansdyser.

Kan kjøre closed loop på lambda og autotune (integrert bredbåndskontroller for Bosch LSU 4.2 eller 4.9-WBO2-sensor).
Den logger "alt av parametere"... Ikke integrert minnekort. Laptop/ekstern PC er nødvendig ved logging.

Opptil 2x konfigurerbare analoge inputs (fuel/oljetrykksensorer, temp.-sensorer, etc.).

Opptil 6x konfigurerbare digitale inputs (aktivering av NOS, Launch controll mode, flexfuel sensor, knock input fra ekstern modul, switched table).

Opptil 8x konfigurerbare høy/lav-impedans-utganger. Kan drive solenoider, releer, indikatorer etc. (Boost control, NOS activation output, tachometer output, generellt programmerbare outputs).

Innebygget MAP-sensor som går til 4 bar (absolutt) / 3 bar overlading over normal atmosfære.
Innebygget Barometrisk korreksjonssensor.

Har ikke egen EGT-input, men vil på sikt være mulig å interface x-antall EGT- og WBO2-inputs via ekstern CAN-modul.
 
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!