Her er ein film eg ramla over, den høyrer vel antakligvis heima i denne tråden ? litt usikker på kva som går galt her, men noko er ivertfall feil fordelt. nokon kan vel analysera da
Etter min erfaring har man her for lite kuletrykk.... antagelig nære null.
Bilen på hengeren i dette tilfellet ser ut til å ha tilnærmet stum fjæring sammenlignet med den engelske høyblokka på den andre filmen. Her må det være litt andre ting som spiller inn også (ikke bare hvordan og hvor lasten er stroppet). Man ser jo tydelig at bevegelsen på hengeren legger trekkvogna i sladd. Skummel sak.
For høy fart og for lett trekkbil i forhold til vekt på slepet.
mulig jeg er dum nå.... 2 bolter??? Hvor? Fjørbeinstoppa? Har ikke skrudd mye boble før, å dette er min første så er ganske newbee på dette..
Det går på innfestinga mot spindel. Eldre mcpherson, dvs 71-73-modell, har 3-bolta innfesting mot spindel, 74-modell og oppover har 2-bolta på lik linje med golf.
Hvordan fungerer det til vanlig kjøring med kassa si med de modifikasjonene du har gjort da? Har selv lest litt å fundert på 901 porsche kasse men vet ikke om i det hele tatt denne passer eller vil fungere til litt røffere bruk. Såklart kan jeg få den til å passe, men vil ikke skjære i filler bil min.
Fin tråd dette her. Trenger noen tips og råd om hvordan kasse jeg skal bruke i min 02. Skal ha inn en 2332 t4 (182hk/220ish nm), i løpet av vinteren å har ei irs kasse som sitter i som jeg tenkte jeg skulle bruke for å kjøre inn motoren. Men regner med at denne ikke vil være noe særlig holdbar når jeg skal "tullkjøre". Har satt 15-20k som maks pris på kasse. Selv er jeg fan av nytt og shiny, men dette regner jeg med koster både mi å resten ta nabolaget sine skjorter.. Forslag?
Som topic sier så ønsker jeg skivebremser foran og bak til min 71, 02. Jeg skal ikke ha noe orginalt da jeg har en 2332 t4 motor på 180hk som skal inn. Har lyst på porsche-calippere hvertfall foran. Trenger også coilovers foran og bak(irs). Vet ikke hva som er anbefalt å bruke eller hvordan dette blir gjort, så er åpen for inspill og forslag. Gjerne link(er) til sider som selger dette.
Takk for tips, men har ikke plass til å lagre den alt for lenge. Men er mange innt å flere som har sett på den å hørt/prøvd. Selger uansett ikke under 7.000 så ingen vits å drøye hvis man er innt. I morgen, søndag er forresten siste mulighet for å prøve den i bil da været er litt bobbers om dagen.
Info: motorkode AD, en dobbelport 40/40mm weber, w110 engle kam. Empi eksos. Lettet svinghjul. Nytt fordelerlokk og rotor. Nye plugger og olje. Ny simring bak svinghjul, nye toppdekselpkn. Justert ventiler for 50 mil siden. Kjørt ca 3000km i sommer uten prob. Bruker minimalt med olje. Lettstartet. Bud over 7000 vurderes.