mai 04, 2024, 16:16:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Industrimotor med kode 126  (Lest 1330 ganger)
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« på: juni 22, 2010, 12:24:40 pm »

Har en brannpumpemotor med motornr som begynner med 126. har 1587ccm, og er singelportet.

Mitt spm er om dette er en 1600 motor?
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #1 på: juni 22, 2010, 12:28:06 pm »

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/industrialdating.php
Loggført

Mob:92245040
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 22, 2010, 12:29:05 pm »

Er vell en 1600 singelport tenker jeg Blunker finnes jo det også!
Ble som oftest brukt i transportere, busser Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 22, 2010, 12:29:57 pm »

jeg har en jeg.. singelport 1600 Glad har målt orginal sylindre og er 1600.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #4 på: juni 22, 2010, 12:52:30 pm »

Takker, var det jeg tenkte meg.

Ble bare litt forundret da den gikk rett i 1300 kassa. men den går greit selv med 30 solex gasser Blunker hadde 1200km med den under BG helga(tur retur Gjøvik-Mantorp).
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: juni 22, 2010, 13:04:14 pm »

Fin motor det. Faktisk enkelte som trimmer disse istedenfor dobbelporter'ne, hvis man er ute etter mer dreimoment på lavere turtall, istedenfor toppeffekt. Altså en hverdagsmotor.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #6 på: juni 22, 2010, 13:15:51 pm »

Ja, den går veldig fint. Men vurderer å få på dobbeltportet topper iløpet av vinteren. Må ha litt mer power, slik at det står i stil med bilen Blunker
« Siste redigering: juni 22, 2010, 13:21:11 pm av MrKreosot » Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 22, 2010, 13:28:41 pm »

Fin motor det. Faktisk enkelte som trimmer disse istedenfor dobbelporter'ne, hvis man er ute etter mer dreimoment på lavere turtall, istedenfor toppeffekt. Altså en hverdagsmotor.

jeg har gjort dette, med org kam, høyere komp og to 34 ITC gassere Glad går bra det ja
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #8 på: juni 22, 2010, 13:56:34 pm »

Fin motor det. Faktisk enkelte som trimmer disse istedenfor dobbelporter'ne, hvis man er ute etter mer dreimoment på lavere turtall, istedenfor toppeffekt. Altså en hverdagsmotor.

jeg har gjort dette, med org kam, høyere komp og to 34 ITC gassere Glad går bra det ja

Så tråden din bug66, ser veldig bra ut det. Vi får se hva jeg gjør. Kan hende jeg kjøper en brannpumpemotor til og bygger den opp. Time vill såv Blunker
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!