mai 05, 2024, 17:40:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fjerne bunnplata på rammehovudet  (Lest 26449 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #120 på: juni 27, 2008, 13:28:05 pm »

Som jeg skrev over: ikke tenk for mye på hva som står i den tegningen, men ta den gjerne med til verkstedet som skal gjøre jobben.

Dette er grunnen til at du ikke skal gjøre jobben selv, men la fagpersoner ta seg av det.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #121 på: juni 27, 2008, 13:28:15 pm »

det er i tommer, men det er nok ikke noen offisiell VW tegning... De har bl.a ikke stavet Volkswagen riktig...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #122 på: juni 27, 2008, 13:37:36 pm »

ja eg la merke til det eg og..
Men er jo ikkje akkuratt mangen mål for rammehovudet på tegningen, men alt hjelper vel Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #123 på: juni 27, 2008, 13:37:40 pm »

Tegningen fra germanlook.com er nok noe som er brukt for å sette opp en rammejigg etc, og ikke fra VW.

Prosedyren fra VW jeg snakker om gir kun hvor kutt og sveis skal gjøres, og på hvilken måte det skal sveises.


Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #124 på: juni 27, 2008, 13:45:43 pm »

Gjør som JTWE skrev, "ikke tenk for mye på hva som står i den tegningen, men ta den gjerne med til verkstedet som skal gjøre jobben."

Man skal ikke bare måle lokalt på rammehodet, det er hvordan forstilling havner i forhold til bakstilling og resten av chassiset som er viktig. Å bare måle på rammehodet forteller ingenting om forstillingen kommer riktig iforhold til resten av bilen, det er det folk har prøvd og forklare deg i ca 120 innlegg.....
« Siste redigering: juni 27, 2008, 14:01:53 pm av Tony China » Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #125 på: juni 27, 2008, 13:56:18 pm »

Tistlo - et av de overordnede poengene her (mener i hvertfall jeg) er at under en slik totalrestaurering som du har begitt deg ut på i en alder av 14 år (all respekt for det) så må noen økonomiske småsmeller påregnes og du vil komme ut for et par ting det bare ikke går an å gjøre selv. Dette er definitivt et av dem.

Se på det som en erfaring. Skrap sammen pengene og få det gjort professionellt - så har du ditt på det tørre. I en ulykkessituasjon vil du eller evt fatteren din bli holdt ansvarlige hvis dere mekker dette selv. Kjipt å bli gjeldsslave fordi du skulle spare noen kjappe tusinger som 14åring. Enig?

Evt bytt flyndre.
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #126 på: juni 27, 2008, 14:00:31 pm »

Enig er eg ja Blunker
Skal se om ikkje eg klarer å skrapa saman eit par laken, så trur eg nok det ordner seg :=)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #127 på: juni 27, 2008, 15:02:59 pm »

Dette synes jeg var morro, beste tråden som jeg kan huske. Har ligget i influensa men dette hjelper. Husk en ting, det er statstilsatte innom her. En ivrig bilsakkyndig har vel vært fristet til å gjøre noen notater på dataen/registret. I alle fall er jeg påtte tett, sier ikke noe videre jeg.

Har du vert poden min så hadde det vært stopp for en stund siden. I alle fall, jeg hadde vel tendensen og trengte brems i den alderen jeg også.

Noen gode råd:
Du fortener annerkjennelse for iver og insatsvilje og pussinga ser fin ut, tilsynelatene i vert fall. 
Du mener alvor med prosjektet. Knytt til deg en kunskaps person, gjerne gjennom en lokal veteranklubb i det videre arbeidet. Undres på om du fikk det rådet fra meg i en tligere tråd. I alle fall, en del av oss liker å hjelpe de yngre med rådgivning, nemlig fordi vi fikk hjelp og forklaringer selv fra eldre og erfarene den gangen vi startet karieren. Har til tider hatt garage runde med gode råd og det er alltid hyggelig å stikke innom. Ikke minst det å dele kunskap er fint, og en blir jo litt viktig selv også.
Jeg spurte en gang i veteranklubben om noen ville komme til meg under et av mine restaurerings prosjekter for å lære karoseri arbeid. Hørte ikke et pipp, så jeg regnet med alle kunskaper var på topp og det er jo greit for meg. I alle fall tror jeg ikke du er der. Sett opp budsjett, det koster. Er du blakk så er det alltid rimelige ting å gjøre. Slipp flyndra, overlat den til fagfolk. Det er nok noen på verkstedet som liker at en hyggelig ungdom blir skitten på fingerene i stedet for å røyke og det gir rabatt. I motsatt fall er sympatien dårlig og det kan bli påpluss.
Lykke til.  Blunker
« Siste redigering: juni 27, 2008, 18:48:34 pm av svenole » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #128 på: juni 27, 2008, 15:41:30 pm »

Takk takk Gliser

Kan jo kontakta nokon i den lokale veteranklubben http://www.khkv.net/ 
Veit om ein som er kino-oppratør på kveldstid og mekanikar på dagtid Glad
Han kan stort sett det meste innen boble og luftkjølt vw.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #129 på: juni 27, 2008, 16:45:28 pm »

Jeg blir litt taus når jeg leser allt dette. Er dere alle så lovbestemte som dere gir utrykk for?
Loggført

Mvh

Marius
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #130 på: juni 27, 2008, 17:18:57 pm »

Marius.
Jeg har ingen betenkeligheter med å gi mitt bidrag til fjerning av trafikkfarlige kjøretøyer, som selvfølgelig er ulovlig i trafikken. Det dreier seg om trafikksikkerhet. Faktisk, jeg og mine medmenesker har krav på å slippe tullinger med hjemme snekra galskap på ofentlig vei. Her må vi stole på myndighetene. Min datter ble ufør i ung alder med store smerter hver dag på grunn av en u-vettig ungdom med hobby-bil. Husk en ting. Bil er en farlig maskin når det gjelder uvettig bruk, men det gjelder vel selvfølgelig ikke deg?
Bor du i Tønsberg området så har du nå fått et tilbud til å bli med en av ambulansene i minst et vaktskift. Vel å merke hvis du tåler å se blod og inmat. Selv har jeg sett nok. Noen begravelser og dødsfall har det blitt. Minst 4 ganger har jeg kommet til bil-ulykke som førstemann. Sist satt det ei mor i sjokk med en død sønn bak rattet. Begge i forsetet, nord for Elverum. Jeg fikk ikke opp dørene en gang, men brannvesen måtte til.

I gamle dager kalte vi VW boble en grav når ulykken var ute. Cab. ble betegnet som en kalket grav. Har selv vært med i rundvelt på E.6 som pasasjer i  en VW. (litt modifisert cab.) og overlevd. Jeg var da 18 år, samme alder som sjaføren. Grunnen til mitt engasjemag er som følger, jeg ønsker glede og trygghet på veiene, samtidlig som at nostalgien/veteranene blir tatt vare på.    Blunker

Dette forumet er i det offenlige rom og kan leses av alle, det kan av den grunn være lurt å tenke over hva en skriver.
« Siste redigering: juni 27, 2008, 22:08:21 pm av svenole » Loggført
vwrc
Seniormedlem
****
Innlegg: 301
Bosted: Østfold


Vis profil

« Svar #131 på: juni 27, 2008, 18:08:15 pm »

 Øyerulling Syns faktisk Tistlo fortjener litt honnør o skryt oxo jeg . Han har jo faktiskt demontert bunnplata , kontollert SKIKKELIG for rust og prøver og få gjort noe med det . Går nok mange vw s som har MYE mer rust i rammehodet enn denne på veien ...... Gråter
 Skjønner jo at det er viktig for han at bilen beholder den samme identiteten som gamle bilen til hans mor .
 Tistlo , sandblås skikkelig , ta med deg delene ned på karosseri verkstedet og få gutta der til o sveise på plata for deg . Koster ikke mange kronene når alt er klart for sveising  Glad Glad Glad Glad.
Alltid lurt o høre litt på folk med erfaring  Glad
 Digger tråden o prosjektet ditt ,,,,,,,,Ung o masse pågangsmot  Rekker tunge Rekker tunge ,,,,Skikkelig gøy
 Stå pau , hehehe Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #132 på: juni 27, 2008, 18:30:58 pm »

TAKK Gliser
Skal nok ikkje la meg knekka av detta, for det er vel på botnen att ting begynner å gå oppover..
Ny plate var forresten sendt frå unneberg i dag Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #133 på: juni 27, 2008, 21:30:12 pm »

Rette innstillingen det, tistlo!
Om det er noen trøst så har nok trolig VWRC veldig rett i sin påstand om at det er mange folkevogner ute på veiene med betydelig mer rust enn det du har å jobbe med... sikkert også noen av dem som har kommentert her som burde tatt en titt under bilen sin? Øyerulling De fleste sauser inn sånn rust med tectyl for at ikke EU-kontrolløren skal fatte mistanke, godt å se at du velger den safe veien og tar det skikkelig!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #134 på: juni 27, 2008, 21:39:28 pm »

Ja, eg såg nett på ei amerikansk vw sida, med ei 69modell bobla, som mi, som skulle restaurerast. Dei fann óg rust i rammehovudet og sånne hol som eg har/hadde på plata. på bildene såg ein tydelig rusta på innsida, men likavel så berre sveiste dei igjen holene Øyerulling

Har og snakka litt med folket her, og dei meiner det er lurt å senda arbeidet til bilskadesenteret!
Eg skal kanskje sandblåsa litt meir før eg leverer.

Vist dei klarar å fiksa det, er eg i vertfall sikker på att bilen er trygg Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #135 på: juni 27, 2008, 21:43:01 pm »

HURRA  Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #136 på: juni 27, 2008, 21:44:23 pm »

Haha Osteaktig
Då var alle glade igjen Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #137 på: juni 27, 2008, 21:49:15 pm »

Tistlo når far din jobber på EIK senteret så burde dette ikkje være noe problem å få sveist forsvarsmessig.
De kan ikke være så sidroooompa og trege der at de ikke hjelper deg med dette Øyerulling..Spør fint så er eg sikker på at det ordner seg Blunker

Gaute
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #138 på: juni 27, 2008, 22:01:33 pm »

Ja alle dei som jobber på verkstade på eik har god peilig på sveis og mangen kurs bak seg Glad
Kjenner alle saman, kjekke folk Glad

Ein av dei har forresten ein sånn rør-cart laga av eit boble understell og rør-ramme + ein 150+hestars porsche motor Gliser


Men folk her godtar vist kun autoriserte bilverkstadar, men kanskje dei kan gje eitt unntak for eit traktor, snøskuter, plenklyppar, slåmaskin, moped og mc, motorsag,sveiseapparat, traktor utstyr osv - autorisert verkstad Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #139 på: juni 27, 2008, 22:03:35 pm »

Flott at du tar til vettet. Hvis du gjør så mye som mulig av forarbeidet selv, sparer du sikkert en slump penger hos verkstedet. Jeg tenker på sandblåsing/rensliping, slipe vekk alle gamle sveiser og rester av punktsveiser samt slipe vekk maling på den nye delen. Ditt arbeid er gratis så alt du bruker tid på nå, er tid du slipper å betale andre for å gjøre.
Du trenger forøvrig ikke å bruke et autorisert BILverksted. Et hvilket som helst verksted som har sveiseautorisasjon duger. Om Eik har dette aner jeg ikke.
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #140 på: juni 27, 2008, 22:10:26 pm »

Jeg er sikker på at hvis du får en av gutta nede på EIK til å sveise dette for deg så får kritikerne (intet vondt sagt) her inne sove godt om natta de og Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #141 på: juni 27, 2008, 22:17:23 pm »

Dei kan sveise, ja - Men Eik senteret har ikkje sveise autorisasjon..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #142 på: juni 27, 2008, 22:28:34 pm »

Jeg har full forståelse for at du har opplevd mye vondt med tanke på trafikken. Skader pga uvettig kjøring skjer uansett om man sveiser et rammehode.
Mye av det går vel mere på personen eller bilen, uten at dette er en diskusjon jeg vil inn på. Mitt påeng er at makan til pekefinger politikk skal man lete lenge etter. Ut i fra innleggene her virker det som ALLE kjærer helt godkjente biler. Jeg har vært med i dette for lenge til å stå bak slike holdninger. Vi har alle vært unge. Det at dere skal sette bort mye av jobben til fagfolk sier mere om dere. Selv er jeg av typen som gjør allt selv. Biltilsynet har godkjent mine sveisinger før, og di gjør det ennå.

Men om Tistlo skal gjøre dette selv er en annen ting, men la gutten prøve. Bilen skal jo faktisk godkjennes. Er jobben jævlig gjort blir den som regel ikke godkjent.

At statlige mennesker er inne her for å kikke, da er det mange andre som også sliter:) Tror faktisk ikke alle bilene på forumet her blir godkjent på første forsøk....Deriblant mine.

quote author=svenole link=topic=5592.msg57169#msg57169 date=1214583537]
Marius.
Jeg har ingen betenkeligheter med å gi mitt bidrag til fjerning av trafikkfarlige kjøretøyer, som selvfølgelig er ulovlig i trafikken. Det dreier seg om trafikksikkerhet. Faktisk, jeg og mine medmenesker har krav på å slippe tullinger med hjemme snekra galskap på ofentlig vei. Her må vi stole på myndighetene. Min datter ble ufør i ung alder med store smerter hver dag på grunn av en u-vettig ungdom med hobby-bil. Husk en ting. Bil er en farlig maskin når det gjelder uvettig bruk, men det gjelder vel selvfølgelig ikke deg?
Bor du i Tønsberg området så har du nå fått et tilbud til å bli med en av ambulansene i minst et vaktskift. Vel å merke hvis du tåler å se blod og inmat. Selv har jeg sett nok. Noen begravelser og dødsfall har det blitt. Minst 4 ganger har jeg kommet til bil-ulykke som førstemann. Sist satt det ei mor i sjokk med en død sønn bak rattet. Begge i forsetet, nord for Elverum. Jeg fikk ikke opp dørene en gang, men brannvesen måtte til.

I gamle dager kalte vi VW boble en grav når ulykken var ute. Cab. ble betegnet som en kalket grav. Har selv vært med i rundvelt på E.6 som pasasjer i  en VW. (litt modifisert cab.) og overlevd. Jeg var da 18 år, samme alder som sjaføren. Grunnen til mitt engasjemag er som følger, jeg ønsker glede og trygghet på veiene, samtidlig som at nostalgien/veteranene blir tatt vare på.    Blunker

Dette forumet er i det offenlige rom og kan leses av alle, det kan av den grunn være lurt å tenke over hva en skriver.
[/quote]
Loggført

Mvh

Marius
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #143 på: juni 27, 2008, 22:41:38 pm »

ser ikke helt at det er så mye pekefingerpolitikk her... Heller en del av oss som prøver å få en ung entusiast til å legge sin egen arbeidsinnsats på de områdene han har kunnskap nok til å fikse helt greit, og heller overlate de mer kompliserte sikkerhetsrelaterte sakene til kyndige personer.

selv har jeg kommet i en fase i livet med små barn etc, så jeg tar kanskje mer hensyn til sikkerhetsrelaterte saker i mine prosjekter nå enn jeg gjorde for 20 år siden, noe som kankje skinner litt i gjennom i mine innlegg.

Og ja, jeg er i dialog med biltilsynet og skal godkjenne endringene på mitt eget prosjekt, for de som måtte lure på det... Blunker
« Siste redigering: juni 28, 2008, 00:25:57 am av grelland » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #144 på: juni 28, 2008, 00:20:54 am »

Berre ta det heilt med ro folkens !  EG skal ikkje sveise ein millimeter på rammehovudet, men eg skal heller gjere alt klart for så å sende alt avgårde til bilskadesenteret Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #145 på: juni 28, 2008, 07:26:21 am »

Smart..
Stå på, detta blir bra. Blunker
Loggført

.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #146 på: juni 28, 2008, 09:24:58 am »

Skal vel kankje ikke friste så mye men jeg har en 17MB pdf som jeg har kjøpt for lenge siden via ebay, med offisielle retningslinjer for hvordan fikse metall på Boble, (på tysk) også bytte rammehode
så hvis det er noen som som vil ha, eller hvis man vil ha med til det proffe sveiseverkstedet man skal får fiksa ting så er det bare å sende meg en PM

MERK! 17 MB!!! Hotmail f.eks vil ikke ta imot så store vedlegg

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #147 på: juni 28, 2008, 09:31:51 am »

Morsom siskusjon, men vel mye dobbeltmoral inne i bildet. Her er noen påstander
a) Det er bytet mange rammehoder fra >65 til 65< rundt omkring i det ganske land uten at autoriserte sveisere har vært i nærheten
b) Det er sveist inn mange senkere rundt omkring i det ganske land uten at autoriserte sveisere har vært inne i bildet
c) Mange kjører biler som er senket fremme og hevet bak: Ulovlig!
d) Det er skiftet mange chassienummer uten godkjenning. Også omsatt i åpne kjente forum.
e) Mange vwT1 kjører rundt med mye rust
f) Mange vw T1 kjører med ulovlige dekksimensjoner, smal forran bred bak osv
g) Mange vwT1 kjører rundt med 1915 motor og orginale bremser

Greit nok at gutten er 14 år, men han har faktisk klart å plukke ned bilen, kanskje sitter han med nok innsikt til at dette kan bli like tryggt som mye annet rart som ferdes rundt omkring på norske veier. Jeg synes ikke at gammle vw's er direkte overrepresentert i ulykkesstatistikken. Gammle vw's er entusiastbiler, og entusiastbiler kjøres deretter, sjåfører skaper ulykker, ikke biler!
Skulle vi luke ut trafikkfarlige biler er jeg redd Bobla hadde blitt luket ut av trafikken rimelig greit, den har jo særegenheter som bumpsteer etc.



Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #148 på: juni 28, 2008, 12:09:41 pm »

Morsom siskusjon, men vel mye dobbeltmoral inne i bildet. Her er noen påstander
a) Det er bytet mange rammehoder fra >65 til 65< rundt omkring i det ganske land uten at autoriserte sveisere har vært i nærheten
b) Det er sveist inn mange senkere rundt omkring i det ganske land uten at autoriserte sveisere har vært inne i bildet
c) Mange kjører biler som er senket fremme og hevet bak: Ulovlig!
d) Det er skiftet mange chassienummer uten godkjenning. Også omsatt i åpne kjente forum.
e) Mange vwT1 kjører rundt med mye rust
f) Mange vw T1 kjører med ulovlige dekksimensjoner, smal forran bred bak osv
g) Mange vwT1 kjører rundt med 1915 motor og orginale bremser

Greit nok at gutten er 14 år, men han har faktisk klart å plukke ned bilen, kanskje sitter han med nok innsikt til at dette kan bli like tryggt som mye annet rart som ferdes rundt omkring på norske veier. Jeg synes ikke at gammle vw's er direkte overrepresentert i ulykkesstatistikken. Gammle vw's er entusiastbiler, og entusiastbiler kjøres deretter, sjåfører skaper ulykker, ikke biler!
Skulle vi luke ut trafikkfarlige biler er jeg redd Bobla hadde blitt luket ut av trafikken rimelig greit, den har jo særegenheter som bumpsteer etc.





Som jeg skulle sagt det selv. Dette skulle oppsummere det meste i denne tråden. Stå på med bobla. Få hjelp til det du er usikker på, gjør resten selv. Det er slik vi lærer!
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #149 på: juni 28, 2008, 13:44:37 pm »

Fint at jeg ble tatt bokstavelig i svar til Marius, det var også meningen. Jeg håper det var et bidrag til at vi skjerper oss alle sammen og tenker sikkerhet, og det faktisk vær dag. Det gjelder selvfølgelig også meg selv. Pekefingeren var der for at vi skal tenke litt. Jeg synes det er trist når skade skjer. Konsikvensene er faktisk  større når det gjelder gamle biler, det er det viktig å huske på hele veien. Jeg kjører veteran uten sikkerhetsseler, ja faktisk i mange år og jeg tør ikke tenke på konsikvensene om ulykken skal være ute. Det behøver helller ikke å være hjelp i seler om den stive rattstammen kommer som et spyd. Den finner du blandt annet i eldre bobler.

Hver gang jeg skriver et inlegg så lurer jeg på om jeg skal gidde å bry meg, det enkleste er å gi blaffen. Jeg er 65 år å har kjørt det som er av gamle VW siden 1960. I trafikken har jeg vært daglig i alle disse åra og det blir en ikke blåøyd av.

Jeg har valgt å svare denne gangen, men aller helst har jeg lyst til å trekke meg ut. Synes alikevel at det er litt leit at så få av de gamle gutta ikke er på banen med råd å vink. Jeg kan fortelle at det er en masse kompetanse i gamle pekefingrer. Det mange av dere driver med nå er faktisk å finne ut av det som vi feilet å lærte om VW for en mannsalder siden.

Så håper jeg det ikke er for mange ømme tær der ute. I så fall om jeg har tråkket på noen så kan jeg forsikre at det ikke er vondt ment men gjordt i aller beste mening. Jeg biter ikke, bare kom å hils om dere ser meg på treff. Det setter jeg stor pris på.
« Siste redigering: juni 28, 2008, 14:18:52 pm av svenole » Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!