VWNorge

Bruktbørsen => Eksterne salgs linker => Emne startet av: StarBugs Geir på juni 05, 2009, 08:03:51 am



Tittel: Spesiell 914 på finn.no
Skrevet av: StarBugs Geirjuni 05, 2009, 08:03:51 am
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17492011 (http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17492011)

Rått!



Tittel: Sv: Spesiell 914 på finn.no
Skrevet av: Syncronautjuni 05, 2009, 09:51:08 am
Er det sånn en 914 80-modell ser ut, ja ;) (spesielt å skrive "Ombygget til 1980 karosseri..." siden 914 gikk inn i -76...), men sikkert en heftig bil :)


Tittel: Sv: Spesiell 914 på finn.no
Skrevet av: hazjuni 05, 2009, 10:11:26 am
hva til sammen kan ha kostet hele 500.000 kr ?


Tittel: Sv: Spesiell 914 på finn.no
Skrevet av: StarBugs Geirjuni 05, 2009, 11:01:27 am
Eg synes dette var ein smakfull og gjennomført ombygging av 914. Eit tøft alternativ til gammel 911 for dei som ikkje er opptatt av at det skal være originalt. Har alltid hatt litt trøbbel med å "svelge" framskjermane på 914. Dette såg greit og harmonisk ut. Ikkje "overkill" som så mange andre ombygde 914.

Dersom tidligare eigar har levert inn bilen for total ombygging/godkjenning går jo pengane fort.......veit ikkje om 500 000 er riktig, men den har noko kosta litt.

- 3,4 l. m. to turboladere
– 915 gearkasse
– Bremser: 930 turbo bremser på framhjul
- CS 911 ventilerte skivebremser bak.
– Ombygging godkjent av myndighetene.

Eg likte den iallefall ;D


Tittel: Sv: Spesiell 914 på finn.no
Skrevet av: Jærvajuni 05, 2009, 16:46:09 pm
Denne bilen har jeg kjørt, og jeg kan garantere at denne bilen går ganske brutalt bra ja...  :o

Veier jo ganske lite denne bilen. Så 190 laken for denne bilen er MYE BANG FOR THE BUCK.

Ellers hadde jo denne bilen kledd fuchsfelger ganske mye mer enn de cup-felgene, det er nå min mening..

Framskjermene er ombygget og formet av Einar Stranden som noen kanskje husker fra Autofil med sin "Stranden Skorpione" som det står litt om her  :

http://www.strandenscorpione.com/diverse.htm

Eneste problem med så mye pulver i en bil med midtmotor er feste...., 911 har jo motor hengende bakpå, mens denne har motor foran bakhjul, og slik blir det svidd gummi av med mindre du tenker deg godt om  ;D
Litt spesiellt med denne kontra en 911 turbo er at den drar godt gjennom hele registeret og er ikke noe Ketshup-maskin slik som en 911 3,3 turbo..

Kjøreegenskapene på denne bilen er i særklasse, kjører fra det meste av 911´er på bane.

Effekten som er oppgitt her på 300 hk tror jeg er ved 0,5 i ladetrykk. Er ingen problem med de delene som er i denne motoren til lett å få denne på over 400 hk med økt trykk. Det lave ladetrykket er lagt der pga. eiers ønske om laaang holdbarhet fremfor maks hk. Eier på denne bilen tror jeg nærmer seg 80 år nå  ;) , noe som jeg tror er en avgjørende faktor for salget..