Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9
|
182
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvor mange biler har du?
|
på: juni 08, 2009, 19:21:48 pm
|
52 - Ræva rusthaug framtidig cal-looker 54 - Rustfri men totalt ukomplett framtidig dragraceprosjekt 61 - Kjørbar cal-look uten skilter med 2110ccm 68 - 1200 Bruksbil i deler, pusses klar til lakk i sommer
og masse annet rart...
|
|
|
184
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: cab m/ porsche motor ;D
|
på: juni 02, 2009, 01:22:52 am
|
Det er ihvertfall en Type 4-motor, det ser du på festet til oljekjøleren rett til venstre for det nedre reimhjulet, og oljepåfyllinga.
Hovedforskjellen på Porsche- og VW-utgaven av denne motoren er vell bare at det er større ventiler i toppene? Og forgasserne/innsprøytinga regner jeg med. Altså en litt trimmet utgave av 2.0 liter Type 4-motoren fra Transporter.
Akkurat, derfor er det ingen Porsche motor i ordets rette forstand, men fremdeles en døv Type 4 sugge som har blitt litt oppgradert. Mao 914 med firer er en Porsche med VW motor, og denne VW motoren blir ikke automatisk til en Porschemotor bare fordi man fløtter den over i ei boble. Når skal folk skjønne det? Den eneste bobla jeg noengang har sett med Porsche motor var en sekstitaller med en 912 boxer i ræva...
|
|
|
187
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Nydelig 1200 fra 1962
|
på: mai 29, 2009, 19:16:11 pm
|
Og da gidder ikke jeg spørre, men heller påstå: Det der, (i finn annonsen) er så langt fra originalt teppesett som det er mulig å komma til den bilen. OG det ER billig TMI skrot.
Men, bilen er fin som snus ellers. Jeg har en 61 mod, og den hadde teppesett og gummimatter, men teppesettet så noget annerledes ut enn TMI gitt.
|
|
|
190
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Split-plåt
|
på: mai 29, 2009, 12:45:27 pm
|
På baksiden og framsiden:
Jeg trenger også frontlykter og baklykter til samme bil, men støtfangere er jeg fortsatt usikker på. Trenger vel ikke nevne piler engang, og de er vel naturligvis ikke samme som på oval og sånn nymotens VW?
|
|
|
192
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Split-plåt
|
på: mai 29, 2009, 10:10:07 am
|
Jeg er helt enig, hvis jeg noen gang skal få sammen denne bilen må det gjøres skikkelig. Hvis ikke kan jeg like gjerne kappe opp hele møkka og selge deler, men det er helt uaktuelt. Jeg har gitt et løfte. Det blir tidkrevende og helsikes dyrt for en som ikke kan platearbeid i det hele tatt, men en god start måtte da være å få tak i det som i det hele tatt er tilgjengelig av OK sveisedeler og evt. modde det som moddes må.
Takker for svar. Rune/BRM, kan du sende meg en PM og evt. bilder av de delene du har? Jeg synes ikke prisene hos Wolf er så avskrekkende, men org. skjermer går jeg ut fra er et ganske annet kapittel.
Når det gjelder interiør, så har jeg seter fra 54. Hva skiller disse fra 52?
Bilen er mørk blå, og bakelittdelene i dashen er mørk brun/rød/svarte eller hva. Hvilke modeller hadde hvitt og motsatt?
På siden, jeg trenger innendørs lagringsplass til minst tre biler i Kongsvinger området fra og med høsten 09.
|
|
|
193
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Split-plåt
|
på: mai 28, 2009, 21:15:13 pm
|
Jeg er hva jeg liker å kalle en periodeentusiast. Det går i rykk og napp med så å si alt, spesielt VW. Derfor er jeg ikke allid like godt bevandret hverken i miljø eller forhandlerjungel. Derfor, gi meg tips om følgende er De så vennlig:
Hvor kjøper jeg sveisedeler til split, (52-ikke zwitter)? Ja, med unntak av wolfparts da. De har ikke på langt nær alt det jeg trenger. her er smørbrødlista over det wolf ikke har som jeg trenger:
Komplette kanaler. Nedre del av innerskjermer foran og bak, eller det som er å få av innerskjermer da. Panser Bakluke Skjermer Fangerfester
(Er front og bakplata fra wolf rett til min bil?)
Å herregud, kjenner at jeg egentlig ikke vil ha et svar engang, for detta blir sikker fryktelig billig...uøh. Kjøpe ferdigsplit i stedet? Neppe, for stor affeksjonsverdi i den jeg allerede har, og et løfte til en død mann.
|
|
|
197
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?...
|
på: mai 20, 2009, 19:00:20 pm
|
hmmm, (sett bort fra noen Påsj-lookere da). Har bladd gjennom samtlige bilder her, og vel, jeg er kjent for å væra sur i magan støtt, men det får gå. Tåler å få høre det, men "folk" snakker om at alle cal-lookere er like, og "de bruker de samma partsa og ingenting er nytt og spennende" og gud veit ikke hva.
Så så, kan ikke si det kokte over av kreativitet på 80 og 90-tallet heller.
Oppskrift. Pre 67 boble, pastellfarger, lakkert krom, hard senking, billige og ofte dritkjipe "custom-felger", colour coding på motor, Mazda interiør og for de mest ekstreme: Splash-splatt-lakk. Herlig...jaggu godt det går i røkk og napp, OG at biler bygges om og om igjen.
|
|
|
205
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Skiver, spindler, calipere, ja alt fra bærekuler og ut da.
|
på: mai 10, 2009, 22:14:28 pm
|
Som tittelen sier, jeg trenger spindler, bremseskjold, calipere og skiver fra en sånn ca '72 1300s eller hva som måtte passe da.
Kort sagt, komplett originalt skivebremskit til snuta på ei '72 boble. Ikke no jalla ventilert fjas med Opel boltsirkel nei. Klossene trenger du ikke slenge med. PM, mail eller trådsvar er fint. Takk for all interesse!
|
|
|
|