mai 06, 2024, 20:32:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor langt ut på baksiden av en orginal felg stikker den orginale skruen?  (Lest 982 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: juni 11, 2013, 14:09:01 pm »

Lurer på dette da jeg har noen BRM felger og tilhørende skruer på jobben (der jeg også befinner meg). Jeg vet skruene er så lange at de vil ta i inni trommene men da lurer jeg på hvor mye ut bak felgen skruen stikker på orginale hjul. Planen er å ha samme målet ut bak på mine nye felger når skruene er ferdig kortet.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #1 på: juni 11, 2013, 15:47:48 pm »

ca 10mm på originale.  Og på mine repro sprintstar stikker de medfølgende boltene, ca 14mm ut, så det går også bra.  Glad
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: juni 11, 2013, 16:07:38 pm »

Tommelfinger regelen er at du skal ha boltens diameter i inngrep. Men siden tromler er laget av støpejern så sier tommelfinger regelen 1 1/2 x diameteren.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: juni 11, 2013, 18:11:34 pm »

Flott! Jeg gjorde en prøve med hjulet på bilen. 16 mm subbet foran på min, mens 14 mm gikk klar, så da lar jeg de stikke 14 mm ut :-). Ikke helt 1,5x boltens diameter (12mm), da dette ikke går i praksis her, men de er så lange de kan være før de tar i delene inni bremsen.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: juni 12, 2013, 09:05:56 am »

Gikk som smurt Glad
Bak har jeg hjemmelagde spacere som er skrudd i trommene (også her går skruen 14mm ut bak). Mellom disse hullene er det en ny boltsirkel hvor det er presset inn Toyota bolter (vanlige "studs" med hode presset inn fra baksiden) Valgte disse fordi det var de første jeg fant med samme gjengedimensjon som på resten av bilen (M12x1,5). Det jeg fant av slike bolter til vw var i M14. Men hvilket firma leverer bra muttere med M12x1,5 gjenger, krom finich og 60 graders kon? Duger Biltema sine eller bør jeg se meg om etter noe annet?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!