mai 04, 2024, 06:44:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Karosseribytte  (Lest 1856 ganger)
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« på: juli 26, 2013, 14:03:55 pm »

Mener det var en tråd om dette her tidligere, men fant den ikke.
Jeg skal ha mitt oval karosseri på ett nyere understell med balljoint og irs. Noen som
vet nøyaktig hva som må gjøres med fester i karosseriet? Vet feks at på oval er det doble
skrufester innvendig under baksetet (altså 2 bolter rett ved siden av hverandre), men på nyere er det bare en bolt.
Man må vel også gjøre om noe på innerskjermen bak? Derfor jeg spør om noen vet nøyaktig hva man må gjøre..
Loggført

46 84 69 59
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 27, 2013, 11:14:11 am »

Ingen av dere som har gjort dette??
Loggført

46 84 69 59
rubenthorsen
Gjest
« Svar #2 på: juli 27, 2013, 16:13:04 pm »

Spør hellet på the samba. Her er det sommerferie, ellers er det mere liv i VW sidene på facebook.
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #3 på: juli 27, 2013, 18:43:42 pm »

karosserifestet i innerskjermen må flyttes litt, husker ikke om det er lenger opp eller lenger ned, men det finner du fort ut Glad
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 27, 2013, 21:56:23 pm »

Fant ut at det enkleste er å ta av det feste for så å sveise det på igjen når man har satt på karosseriet. Det feste skal flyttes opp når du setter gammelt karosseri på nyere flyndre..


* oval.jpg (141.27 KB. 800x516 - vist 130 ganger.)

Loggført

46 84 69 59
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #5 på: juli 28, 2013, 00:09:11 am »

husk å sette av plass til den lille gummiforinga som skal ligge mellom der da Blunker
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 28, 2013, 09:06:57 am »

husk å sette av plass til den lille gummiforinga som skal ligge mellom der da Blunker
Skal nok huske på det ja  Glad Var bare ett bildet jeg fant på nettet..
Loggført

46 84 69 59
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: juli 28, 2013, 09:32:40 am »

Ja det må flyttes opp bak, og under tanken må festene flyttes litt opp siden balljointforstillingen er høyere.
Er det ikke mye greiere å sette IRS på en gammel plate? Så slipper man balljoint forstillingen også.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 28, 2013, 10:01:35 am »

Ja det må flyttes opp bak, og under tanken må festene flyttes litt opp siden balljointforstillingen er høyere.
Er det ikke mye greiere å sette IRS på en gammel plate? Så slipper man balljoint forstillingen også.
Hva er fordel med linkpin kontra balljoint? Jeg har skivebremser liggende med gammel 5 bolt som passer irs og balljoint og ei flyndre ifra automat. Derfor jeg tenkte at det var det enkleste.
Loggført

46 84 69 59
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 28, 2013, 13:41:57 pm »

Får du godkjent et slikt karosseribytte?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: juli 28, 2013, 18:32:10 pm »

Ja det må flyttes opp bak, og under tanken må festene flyttes litt opp siden balljointforstillingen er høyere.
Er det ikke mye greiere å sette IRS på en gammel plate? Så slipper man balljoint forstillingen også.
Hva er fordel med linkpin kontra balljoint? Jeg har skivebremser liggende med gammel 5 bolt som passer irs og balljoint og ei flyndre ifra automat. Derfor jeg tenkte at det var det enkleste.

Mitt eneste ankepunkt på balljointen er at den pga geometri og bærekuler blir stum så fort den får litt senk ( puma), med bare senkespindler funker den fint.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!