mai 03, 2024, 19:20:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition)  (Lest 143876 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #90 på: desember 18, 2010, 21:59:54 pm »

Ikke mye 1302 "L" lenger dette, Eivind! Her er det "RSL"! Kommer til å gå som en kule dette her, veldig bra!

Hyggelig at du liker det du ser RZA-Andy!
Må kanskje få laget meg et nytt 1302 emblem. 1302 RSL :-)
Kanskje folk slutter å "mobbe" oss med Superbeetle. I alle fall Putte når han har blitt en Super Duper Beetle!!

"...these cars were preferred by the racers because the strut front suspension results in far superior handling than the regular torsion bar front end..." - Keith Seume
« Siste redigering: desember 18, 2010, 22:04:04 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #91 på: desember 18, 2010, 23:15:46 pm »

hmm... Eivind, forklar hva RSL står for...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #92 på: desember 18, 2010, 23:18:29 pm »

hmm... Eivind, forklar hva RSL står for...

Kanskje Race Super Lux?
Evt 2276RSL

Andre forslag?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #93 på: desember 18, 2010, 23:23:13 pm »

Rygge sivile lufthavn AS (RSL) Gliser
mange forslag veit jeg.
Returned and Services League of Australia
Royal Society of Literature
RSL is a professional badminton equipment provider, established in England since 1928
Real Salt Lake
Rochester Systems Ltd
Også videre også videre...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #94 på: desember 18, 2010, 23:24:00 pm »

 Radar Software Library - NASA
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #95 på: desember 18, 2010, 23:24:56 pm »

Tenkte på noe mer sporty jeg Anders :-)
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #96 på: desember 19, 2010, 17:02:41 pm »

Radikal Sports Limousine
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #97 på: desember 19, 2010, 17:21:52 pm »

Tenkte på noe mer sporty jeg Anders :-)

Å ja... Rekker tunge Gliser Må ha ny logo igjen da jo...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #98 på: desember 19, 2010, 17:28:04 pm »

Tenkte på noe mer sporty jeg Anders :-)

Å ja... Rekker tunge Gliser Må ha ny logo igjen da jo...

Putte logoen er frekk nok som den er ;-)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #99 på: desember 19, 2010, 17:28:27 pm »

Radikal Sports Limousine

Kjøper forslaget ditt Eivind E  Kult
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #100 på: desember 19, 2010, 17:29:34 pm »

*approved*
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #101 på: desember 31, 2010, 16:33:47 pm »

Siste nytt!

Snakket med Andersen Racing her om dagen. I følge skjemaet så skal Putte være klar for oppstart i løpet av siste uken i januar. Forsterket girkasse er bitt sendt fra Ernst Atle Larsen med nytt drev og diff sperre fra quaife. Så denne skal være i hus om kort tid. Eksosanlegget fra CSP (Super comp.) skal få et par nyesveisesømmer og CSP torque bar skal svæise inn.

Fikk også målt opp den nye garasjeplassen til Putte. Ble veldig overrasket at den var så stor ;-)
6.70 lang og 3.10 bred. Det blir jo nesten 21 kvm!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #102 på: desember 31, 2010, 16:39:37 pm »

Hurra! Grattis med garasje til Putte!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #103 på: desember 31, 2010, 16:55:20 pm »

Skal bli godt med egen garasje. Gamlingene som jeg deler garasjen med nå setter ikke noe sørlig pris på markeringsflekkene til Putte.


* garasje.jpg (58.04 KB. 500x333 - vist 301 ganger.)

Puttes nye hjem med tilhørende praktikantbolig.

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #104 på: desember 31, 2010, 16:56:42 pm »

Gamlingen er sikkert ikke noe bedre selv Blunker hehe
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #105 på: desember 31, 2010, 17:02:27 pm »

Gamlingen er sikkert ikke noe bedre selv Blunker hehe

Det er f@en meg sikkert og visst! Kjenner lukta etter deres markeringsflekker i oppgangen og i heisen.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #106 på: januar 01, 2011, 21:38:19 pm »

Siste update fra Andersen Racing

Tilpasst CSP staget, lakket begge bakre bærearmer samt montert nye hjullager og simmringer.
Begge Red9 uniball adapterene er monter pluss nye uretan foringer i bakstillingen.
Vi vurderer i tillegg til CSP torquebar og stabstag montere ny CSP girkasse-/motorfeste.
« Siste redigering: januar 01, 2011, 22:00:20 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #107 på: januar 01, 2011, 22:05:22 pm »

Går unna nå ja. Er ikke lenge igjen til snøen er borte! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #108 på: januar 01, 2011, 22:11:08 pm »

Begynner å ta av nå Anders!
Deilig med 6 plussgrader i solveggen tidligere i dag  Kult
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #109 på: januar 01, 2011, 22:11:43 pm »

Ahh. Det vil jeg tro. Kommet deg i hus altså?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #110 på: januar 01, 2011, 22:13:31 pm »

Driver å flytter med barnevogna fra brygga til huset. Så dette tar tid.  Øyerulling
Vi skal få lånt en kassebil om ikke så lenge. Så vi håper å ha flyttet inn i løpet av januar.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #111 på: januar 01, 2011, 22:14:53 pm »

Med mange nok turer med barnevogn og ryggsekk er du nok inne før januar er over Blunker hehe. Bare å skrike ut om jeg kan hjelpe veitu. Har tilgang på henger og hengerfeste...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #112 på: januar 01, 2011, 22:17:58 pm »

Sant nok. Er ikke så lett å flytte uten bil. Men jeg og Junior har flyttet masse kjøkkenstasj de siste dagene. Er også greit med litt trim. Hehe.

Skal ta deg på ordet Anders. Plutselig er du med å bærer ikeasofa og miele vaskemaskin på 94 kg  Sjokkert
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #113 på: januar 06, 2011, 19:42:19 pm »

Artig prosjekt.
Ser bra ut så langt!

Ang. Red9Design`s produkt, så er jeg enig i at det ser litt pinglete ut ved innfestingen til uniballen. Utgangspunktet er jo bra, så det burde vel relativt greit la seg gjøre å modifisere dette med ei plate ytterst, med mellomstykker / distansehylser imot den indre plata, slik at konstruksjonen i prinsippet blir noe ala det som bla.a MBT med tanke på opplagringen og støtten.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Hans-Arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss


04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay


Vis profil
« Svar #114 på: januar 06, 2011, 21:19:42 pm »

Hei Eivind takk for sist, lenge siden vi har fått bilder av bilen og motor. Blunker
Loggført

-04 Beetle cab
-56 Oval
-70 Early Bay Doubledoor
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #115 på: januar 06, 2011, 21:47:49 pm »

Hei Eivind takk for sist, lenge siden vi har fått bilder av bilen og motor. Blunker

Hei hei!

Det har vært en lang, lang juleferie Hans-Arne. Så derfor er det blitt dårlig med bilder av bil og motor.
Skal til Andersen Racing til helgen for å få startet opp beistet. Så da blir det lagt ut film og bilder av Putte.

Snakket med Kåre tidligere i dag vedr. ånding og valg av åndeboks/rør.
Har kjøpt inn CSP sin som monteres på dynamofoten, men har nå blit litt usikker.


Med denne så blir det en del slanger som blir synlige siden vi i tillegg skal ha ånding på ventildekslene.
Jeg ønsker i utgangspunktet et så "clean setup" som mulig.

Så alternativet er kanskje å gå for f.eks. VW Speed Shop sin Breather Tube

* vwspeedshop.jpg (74.88 KB. 640x480 - vist 263 ganger.)


eller Clyde Berg sin åndeboks


Begge disse monteres på brannveggen, slik at oljeslangene vil bli trukket bak viftehuset.

« Siste redigering: januar 06, 2011, 21:50:12 pm av Eivind (Putte) » Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #116 på: januar 07, 2011, 00:32:59 am »

Hvorfor skal du ha ånding på ventildekslene?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #117 på: januar 07, 2011, 09:59:43 am »

Hvorfor skal du ha ånding på ventildekslene?

Hei JS

Jeg skal vel være litt forsiktig å uttale meg om dette. Har jo kun lekt med luftkjølt VW i noen få år  Hemmelig
Men jeg har prøvd å lese meg opp på dette temaet samtidig at jeg lytter til de som har erfaring  Kult

Andersen Racing har anbefalt meg å ventilere ventildekslene siden bilen skal brukes på bane (rundt og rundt)

Slik jeg forstår det, så vil det å gi god ventilering av blokka gi redusert trykk i blokka, bedre tettehet på tempelringene, redusere "olje-lekkasjer" og gi bedre effekt.   


Fra: http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=118958&highlight=

The VW Breather Fix

Not many modifications give you both more power and more reliability at the same time, but a good crankcase venting system is one of them. Reducing crankcase pressure buildup gives better piston ring sealing, reduced oil leaks, less intake charge contamination, and overall better engine performance.




« Siste redigering: januar 07, 2011, 10:06:44 am av Eivind (Putte) » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #118 på: januar 07, 2011, 12:54:19 pm »

Les den artikkelen en gang til: der står det crankcase pressure. Den eneste grunnen for at du burde ventilere dekslene er når du ikke har tilstrekkelig god ånding av motorblokka der trykket dannes.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #119 på: januar 07, 2011, 12:59:23 pm »

Les den artikkelen en gang til: der står det crankcase pressure. Den eneste grunnen for at du burde ventilere dekslene er når du ikke har tilstrekkelig god ånding av motorblokka der trykket dannes.

Det skal jeg gjøre BeetleBug
Hvordan vet man om man ikke har tilstrekkelig god ånding av motorblokka?
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!