mai 13, 2024, 12:04:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Plassering av pinnebolter  (Lest 1391 ganger)
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« på: januar 24, 2009, 22:53:38 pm »

Neon som kan gi en kjapp og grei beskrivelse av hvor de forskjellige pinneboltene/sylinderboltene skal stå? Har ikke boka tilgjengelig, og husker ikke hvor de forskjellige stod.

Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: januar 24, 2009, 23:27:51 pm »

Fire lange nede, og to korte i midten oppe. Resten der det er ledig....
Du ser det kjapt viss du tar en topp og trer innpå
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #2 på: januar 24, 2009, 23:40:42 pm »

Vet at de lange skal nede, og toppene er til maskinering, så har ikke de tilgjengelig. Men det er 2 lengder på de "korte"?
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: januar 24, 2009, 23:52:17 pm »

Vet at de lange skal nede, og toppene er til maskinering, så har ikke de tilgjengelig. Men det er 2 lengder på de "korte"?

Da har du sikkert 8stk av den ene typen, og 4 av den andre, eller har du blandet fra flere motorer?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #4 på: januar 25, 2009, 00:02:47 am »

Boltene stammer fra samme motor, ble skrudd av i høst, og hukommelsen er ikke veldig god kjenner jeg.

Men jeg har 9stk av de lengste og 7stk såkalte korte. Av de korte så er 3 av dem ca 1 tomme kortere enn de 4 andre.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 25, 2009, 00:09:51 am »

Gjorde vel en feil i å svare på spørsmålet ditt. Har ikke peiling på t1 motor annet enn å plukke de i småbiter. Bare wild guess fra min side..
Men øvre bolt mot svinghjul på 3ern har vel lang bolt?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #6 på: januar 25, 2009, 00:12:43 am »

Det er en enkel og logisk forklaring på dette, og hadde jeg hatt toppene her hadde saken vært løst. Ser jo også på nettbutikken til unneberg at boltene er helt riktig.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: januar 25, 2009, 12:32:50 pm »

Fire lange nede, og to korte i midten oppe. Resten der det er ledig....
Du ser det kjapt viss du tar en topp og trer innpå
Prøver igjen....  Blunker
Du har 9 lange. Av disse skal du bruke 4 nederst på hver side.
Den siste lange skal i det øverste hullet, nærmest svinghjulet. (Det hullet som gjengene er dypere inni blokka)
Du har 4 "veldig" korte. Av disse skal 2 i midten oppe på hver side.
Du har 3 medium. Disse skal i de 3 siste hullene.

Edit: Tok et bilde for sikkerhets skyld. Ikke la deg lure av skyggene  Gliser


* DCP_3932 (Large).JPG (65.06 KB, 1024x680 - vist 109 ganger.)
« Siste redigering: januar 25, 2009, 12:42:46 pm av SveinT » Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #8 på: januar 25, 2009, 17:04:24 pm »

Topp forklaring, og flott med bilde. Takk skal du ha!
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #9 på: juli 14, 2012, 17:12:14 pm »

Bruker denne tråden for et spm.

Skal det noe locktite e.l. på pinneboltene der de skrus inn i blokka, eller skal de bare skrus inn "tørre"?
Tenkte så den ikke svetter litt olje..
Har ikke funnet noe om det  Tvilende


Mvh Bjørn
 
« Siste redigering: juli 15, 2012, 00:41:38 am av Bj?rn » Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juli 15, 2012, 20:42:46 pm »

Bruker denne tråden for et spm.

Skal det noe locktite e.l. på pinneboltene der de skrus inn i blokka, eller skal de bare skrus inn "tørre"?
Tenkte så den ikke svetter litt olje..
Har ikke funnet noe om det  Tvilende


Mvh Bjørn
 

Sett inn med grønn locktite f.eks
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!