mai 05, 2024, 22:46:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 70-cab til 70.000,-  (Lest 3315 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« på: april 11, 2011, 07:54:39 am »

Osloregistrert 70-cab, synes disse er steintøffe og en cab fra en tidsperiode man ikke ser så ofte. Prisen var vel ikke aller verst heller gitt at den ikke er rusten?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27866475
Loggført
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #1 på: april 11, 2011, 09:57:16 am »

Dette er en meget fin bil. har gått og tittet på den mange ganger for den har stått på vinterlagring hos meg.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #2 på: april 11, 2011, 10:10:32 am »

måtte den få et lykkelig nytt hjem
Loggført
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #3 på: april 11, 2011, 14:40:16 pm »

Osloregistrert 70-cab, synes disse er steintøffe og en cab fra en tidsperiode man ikke ser så ofte. Prisen var vel ikke aller verst heller gitt at den ikke er rusten?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27866475

Oslo registrert, men opprinnelig svensk bil....til opplysning Blunker
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #4 på: april 11, 2011, 14:47:58 pm »

det var jo en relevant opplysning, får bare regne med selger informerer potensielle kjøpere om dette
Loggført
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 11, 2011, 14:51:56 pm »

Osloregistrert 70-cab, synes disse er steintøffe og en cab fra en tidsperiode man ikke ser så ofte. Prisen var vel ikke aller verst heller gitt at den ikke er rusten?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27866475

Oslo registrert, men opprinnelig svensk bil....til opplysning Blunker

Ante ikke at Volkswagen hadde fabrikker i Sverige.  Tvilende
Loggført
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #6 på: april 11, 2011, 17:52:56 pm »

Osloregistrert 70-cab, synes disse er steintøffe og en cab fra en tidsperiode man ikke ser så ofte. Prisen var vel ikke aller verst heller gitt at den ikke er rusten?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27866475

Oslo registrert, men opprinnelig svensk bil....til opplysning Blunker

Ante ikke at Volkswagen hadde fabrikker i Sverige.  Tvilende




Joda, Nesmoen, mange fabrikker i nabolandet Osteaktig
Svenske cabber pleier å være rimeligere enn såkalt norske cabber, men det vet de fleste.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #7 på: april 11, 2011, 18:02:36 pm »

Da er det avgjørende at man vet dette..
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #8 på: april 11, 2011, 18:40:46 pm »

Her er jeg uvitende,hvorfor skal det være en prisforskjell på Norsk /Svensk?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #9 på: april 11, 2011, 19:14:23 pm »

Avgjørende er det vell ikke, men når det påpekes at bilen er Oslo reg, kunne jeg ikke dy meg å si at bilen er svensk, eller opprinnelig/tidl svensk reg.
Når det gjelder hvorfor prisen er lavere på svenske biler er det sikkert flere svar.
Men om jeg selv skulle ha kjøpt tilsvarende bil, ville jeg foretrukket norsk bil, om tilstanden var lik.
Handler vell litt om historikk etc for noen.

De siste 10 år(kanskje lengre) har det vært hopetall med slike cabber på blocket og andre svenske sider.
Prisene har vært rimelig og selv etter inntolling/avgifter er betalt, er de rimelig tilsalgs i Norge.
Tilsvarende norske biler har alltid lagt betydelig høyere. Det er selvsagt vanskelig å vurdere tilstand fra bil til bil, men påfallende er det ihverfall.
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #10 på: april 11, 2011, 19:49:48 pm »

Ja sånn ja..Nå i dag mener jeg at det ikke betyr noe,for noen år siden ja.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #11 på: april 12, 2011, 18:33:52 pm »

Osloregistrert 70-cab, synes disse er steintøffe og en cab fra en tidsperiode man ikke ser så ofte. Prisen var vel ikke aller verst heller gitt at den ikke er rusten?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27866475

Oslo registrert, men opprinnelig svensk bil....til opplysning Blunker

Tja...Oslo registrert.... Har hørt at det skilt nummeret er fødselsdatoen til datter av tidligere eier i Skien Blunker
Loggført

http://www.typ15.com/                      

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #12 på: april 12, 2011, 18:38:38 pm »

Kun tall betyr vel Oslo reg, selvom det kan være lik en fødselsdato
Loggført
olli_00
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Sigdal


...shine can never replace attitude!


Vis profil
« Svar #13 på: april 12, 2011, 19:35:43 pm »

Datter i rett alder da ihvertfall, uten å tråkke noen på tærne her..  Gliser hehe..
Loggført

..!Ole Gunnar Leer!..

#11

nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #14 på: april 12, 2011, 20:58:13 pm »

Skal man først være pirkete så ser det ut som 26-00-00 var en MC serie. Har ikke alle nummerseriene år for år, men i følge LMK sin liste var 37-00-00 i 1965 og dermed må en 70 modell være mye høyere. Gliser  Øyerulling
Loggført

tlf: 40843606
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #15 på: april 12, 2011, 23:01:44 pm »

Skal man først være pirkete så ser det ut som 26-00-00 var en MC serie. Har ikke alle nummerseriene år for år, men i følge LMK sin liste var 37-00-00 i 1965 og dermed må en 70 modell være mye høyere. Gliser  Øyerulling

Trenger ikke være det for om en bil ble solgt ut av distriktet fikk den bilen nytt regnummer og det gamle nummeret ble ledig og da ble det tildelt et annet kjøretøy.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #16 på: april 13, 2011, 07:08:05 am »

Helt riktig Andersen, men ingen biler fikk nummer fra serier som var forbeholdt motorsykler.
På de gamle skiltene med en bokstav var det også egne numerserier for MC, bil, buss, lastebil.
Dette kan du finne i LMK sin liste og i gamle bilkalendere som ble gitt ut av Norges politiidrettsforbund.
« Siste redigering: april 13, 2011, 07:15:35 am av nk » Loggført

tlf: 40843606
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #17 på: april 13, 2011, 07:09:49 am »

jeg lærer masse her
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #18 på: april 13, 2011, 08:42:38 am »

Osloregistrert 70-cab, synes disse er steintøffe og en cab fra en tidsperiode man ikke ser så ofte. Prisen var vel ikke aller verst heller gitt at den ikke er rusten?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27866475

Oslo registrert, men opprinnelig svensk bil....til opplysning Blunker

Tja...Oslo registrert.... Har hørt at det skilt nummeret er fødselsdatoen til datter av tidligere eier i Skien Blunker

Det er ikke bare et rykte. Det er fakta.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #19 på: april 19, 2011, 18:48:29 pm »

Har noen her sett på denne?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #20 på: april 19, 2011, 20:53:06 pm »

Ingen har sett bilen, alle har sett skiltet Glad

Det er neppe et originalt skilt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor Oslo-nummer på 26 skal være et motorsykkel-nummer? 19-00-00 til og med 22-00-00-serien står oppført som MC/lettmotorsykkel/moped.

23-00-00-serien og opp til 29-00-00 derimot står merket som "?" så vidt jeg kan se i LMKs oversikt.

http://www.lmk.no/images/doc/skiltliste.pdf

Når det er sagt, så digger jeg de gamle sekssifrede Oslo-numrene uansett om det er på rett sted i nummer-serien eller ikke Glad Og jeg digger bilen i annonsen uansett om den en gang var svensk eller ikke Glad
Loggført

1969 Militær-buss
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #21 på: april 20, 2011, 17:37:59 pm »

Grunnen til att jeg tror 26-00-00 er MC nummer er att noen av oss faktisk har kjørt MC i så mange år att vi husker disse skiltene fra de var nye. Mulig jeg tar feil.
Ellers er det vel ikke noe i veien med bilen, bare litt dumt å velge ett historisk ukorrekt nummer, syns nå jeg da som er litt opptatt av historie.
Loggført

tlf: 40843606
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!