mai 05, 2024, 03:19:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: WBX 1.9 turbo motor. på: april 03, 2016, 03:42:50 am
Har du noe mere spec på motor, type turbo, kam, råder, stempler/cylindere, eksos, intercooler. Etc.
Hva sitter motoren i nå? Passer den Evt i boble? Pris har du på denne?
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: RADER 17x7 polerte. Nye, ubrukte på: april 07, 2015, 21:42:16 pm
Da kan jeg starte med 6000kr
3  Forum / Snikk-snakk / Buggie turbo SCC 2014 på: september 29, 2014, 20:03:47 pm
Hei, skulle gjerne kommet i kontakt med han som kjørte Buggie med forgassere/turbo/E85 på SCC 2014. Heter vell Øyvind Berdal? Er han på forumet? Skulle gjerne hatt noen tips om forgasser oppsettet Glad
Mvh
Kjell Olav
4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto drla 48 på: juli 28, 2014, 22:09:57 pm
Hei, det var jeg som sente email til deg tidligere i kveld.

Mvh
Kjell Olav
5  Forum / Problemløseren / Dellorto 45 DRLA intern lekkasje på: juli 28, 2014, 21:48:02 pm
Lurer på om noen kan forklare meg hvordan bensinen i flotør kammeret kan klare å lekke inn til tomgangskanalen når det bare er ca 2 cm med bensin i kammeret? Hadde problemer med at ene sylinderen flommet over, regnet med at dette var flotør nåla som ikke holdt stengt, men det var det ikke. Etter og ha demontert gasseren og manuelt fylt bensin i kammeret så renner det ut i tomgangs kanalen. Ifølge tegningen av gasserne i dellorto boka så skal bensinen  helt opp i "toppen" av tomgangsdyse holderen før bensinen følger kanalen ned til innløpet på gasseren. Sånn jeg ser det skal dette være umulig at bensinen skal lekke inn i tomgangskanalen med bare 2 cm i kammeret? Håper jeg tar feil Glad hvis ikke virker det til at det må være en intern lekkasje i de sjulte borringene. Råd og innspill taes imot med takk Glad
6  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto drla 48 på: juli 28, 2014, 17:59:54 pm
Pm sent Glad
7  Forum / Problemløseren / Dellorto DRLA 45 Justering på: juni 16, 2014, 20:39:19 pm
Jeg har en nybygd type:1 2109 82x90,5 med portet 044 topper med 42x37 ventiler, Eagle 274 grader turbo kam, 8,3 i komp. MSD tenning etc.
En forholdshvis mild sugemotor (en så lenge)

Holder på å justere den inn, men får den ikke til og gå skikkelig på tomgang eller ved lett pådrag.
Fungerer på full gass selv om dette ikke er testet noe serlig pågrunn av nybygd motor.
Men bruker tid på og ta seg ned på turtall etter at jeg slipper gassen. Litt små smelling også når jeg slipper opp.
Tenningen virker ikke til og ha noe med dette og gjøre.

Dyser: tomgang 75, main jet 1,65, venturi tror jeg er 40mm.
Resten av gasserene har jeg ikke åpnet en så lenge (ble kjøpt sånn)

Før jeg river de fra hverandre så ønsker jeg litt innspill.
Har en mistanke om at tomgangsdysene er for store? for ser det
ryker litt svart på tomgang for den tilslutt kveler seg. Har skrudd blandeskruen helt inn også
uten at det hjalp noe som helst.

Råd og tips taes imot med takk Glad
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!