mai 10, 2024, 12:37:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hold dere unna BFY Obsolete Parts  (Lest 2644 ganger)
61T2
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: oktober 21, 2008, 01:45:25 am »

Advarsel!

Ikke bestill deler fra BFY. Kjøpte deler for 1800 $ i slutten av mai og har ennå ikke fått mer enn en en fraksjon av hva jeg bestilte.
Har sendt en mengde mailer og ringt mange ganger men absolutt ingen respons. Tror jeg har bedt om å få tracking-number 30 ganger nå uten at de klarer å komme opp med ett.
Jeg har handlet bildeler på nettet en rekke ganger til min 61 T2, 70 Alfa og 65 Fiat uten problemer til nå...
BFY er en totalt useriøs aktør.
Eks: Jeg prøvde å bestille på deres nettside i slutten av mai men fikk ikke kjøpt deler fordi jeg fikk til svar at det var et problem med min adr. på kredittkortet. Jeg prøvde flere kort men samme svar. Så ringte jeg og de sa at jeg måtte ta kontakt med banken min. Det gjorde jeg og banken fant ingenting feil med mine kort.
Jeg tenkte som så at da bestiller jeg deler heller et annet sted. Sjekket kontoen min en uke senere og da stod plutselig Visakortet med et uttak på 900$ to ganger. BFY hadde altså tappet kontoen med 1800$ selv om de ikke godkjente kortet mitt!!! Bare flaks at jeg ikke bestillte deler et annet sted. Syntes jo det var merkelig men tenkte skitt au. Etter to måneder dukker en liten eske opp med deler for ca 100$. Nå har jeg ringt annenhver dag de siste 2 ukene og det eneste de klarer å få til er å sende meg fakturaen som jeg har fått flere ganger fra før.
Ikke så mye som et sorry fra den kanten da jeg påpekte at sommeren hadde gått hus forbi med bilen.

Hold dere langt unna og advar alle dere kjenner!
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 21, 2008, 07:15:19 am »

trist dette, men dersom du har handlet med kredittkort tar du kontakt med utsteder av kortet og forteller din historie. Du skal da få pengene tilbake og kredittkortselskapet går på selger.
Loggført

1961 T1 - Custom
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 21, 2008, 07:24:19 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5635.0.html
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 21, 2008, 09:12:21 am »

Hvordan gikk det med Lasse da, fikk han delene til slutt og resten av penga tilbake?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 21, 2008, 09:13:35 am »

Hvordan gikk det med Lasse da, fikk han delene til slutt og resten av penga tilbake?


Tror det ordna seg for lille Lasse ja.... Gliser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 21, 2008, 10:18:46 am »

BFY står ikke så høyt i kurs hos meg heller. Bestilte deler ved påsketider som skulle være på bilen før Mantorp tur i juni. Halvparten kom etter noen uker, resten fikk jeg tidlig i september. Hadde gått like kjapt om jeg hadde satt av ferien til å ro over etter delene selv =) Måtte purre en tre fire ganger på mail før de siste delene dukket opp. De rettet opp "feiltrekket" på Visa med en gang, men etter det har kundeservice vært et fremmedord hos dem. Det var min erfaring... Som sagt har dette vært oppe i en tråd tidligere også. Det finnes andre der ute med bedre service.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 21, 2008, 11:22:02 am »

Hadde det vært feil med en sticky tråd et sted med slike advarsler, eller blir det litt å sammenlikne med kjerringsnakk ?

Porsche klubben har hatt noe liknende på gang på sine sider som omhandler en Kim Høyer som svindler fra oslo.
Loggført

1961 T1 - Custom
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 21, 2008, 12:08:54 pm »

Om man lurer på noen amerikanske sjapper kan det kanskje være greit å sjekke her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewforum.php?f=14
OBS! Idiotfaktoren kan til tider være høy. Fordelen med thesamba er at du i mange tilfeller får begge sidene av saken.
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 21, 2008, 12:22:01 pm »

Hadde det vært feil med en sticky tråd et sted med slike advarsler, eller blir det litt å sammenlikne med kjerringsnakk ?

Porsche klubben har hatt noe liknende på gang på sine sider som omhandler en Kim Høyer som svindler fra oslo.

Snodig at han får gjennomgå Rekker tunge. Jeg ventet på denne Porschespesialisten utenfor Frognerparken for noen år siden. Han dukket ikke opp. Porscha var visst ikke ferdig alikevel. Sikkert bra at jeg ikke handlet med han. Han har tidenes lengste salgsannonser, og det er jo ikke alltid et pluss når det er så mye å skrive....
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
61T2
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 21, 2008, 17:35:43 pm »

Har sjekket litt med div forum i USA og det er svært mange som har veldig lite pent å si om BFY.
Sjekket også med noe som het BBB, Better Business Bureau og de ga BFY en company rating D. En D rating sier b.l.a: they recommend caution in doing business with it.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #10 på: april 17, 2009, 00:00:06 am »

Faen at jeg ikke så denne først da....Har bestilt varer for $510 og ikke fått noe ennå.

Etter flere purringer på mail så fikk jeg til svar;
"I am sorry these have not shipped yet,   Our shipping guys are just finishing up with this order.   We will be shipping by the end of the week.
             Sincerely, Darren @ BFY"

Har purret flere ganger etter dette, men ikke fått noe svar...


Kontakter banken for å få igjen pengene via visa om noen dager.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 17, 2009, 07:23:10 am »

Jeg fikk pengene tilbake til slutt, men ikke alle delene. Var bare noen småting så det svir ikke så veldig - men handler ikke der igjen for å si det sånn...
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: april 17, 2009, 07:50:57 am »

merkelig at de skal holde på sånn, etter så mange år i bransjen.

BFYs feedback på samba var ikke spesielt positiv lesning det heller
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #13 på: april 17, 2009, 14:01:33 pm »

Generelt i USA er det vel vanlig å annonsere ut at man selger deler, som man dessverre ikke har på lager. Så disse blir bestillt hos andre når man får inn en bestilling. Og da blir det et problem hvis de andre ikke har, sender eller...

Husker da jeg tok inn mc-deler fra USA på 90-tallet, at flere levereandører oppga 6-8 ukers leveringstid Hæ. Disse holdt vi oss borte fra. Fant noen få vi stolte på.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 17, 2009, 14:20:57 pm »

JayCee og Jake Raby er vell to av de mest annerkjente på sitt område i USA.
Jeg anbefaler ikke å handle hos noen av dem. (Skadede deler grunnet elendig pakking)
Kjent navn er ingen forsikring for god handel.

"Alle har svin på skogen" viser det seg.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #15 på: april 17, 2009, 16:26:02 pm »

hvorfor ikke handle i norge? Det må jo være det tryggeste, og beste med tanke på å  ivareta en fornuftig pris her.

Og den siste har vel vist seg å ha flere sider.
Loggført

Mvh

Marius
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #16 på: april 17, 2009, 17:48:21 pm »

Bestilte noen deler hos dem for to år siden, og har holdt meg unna dem.

Jeg fikk det jeg bestilte til slutt, men det tok tre måneder. Svarte ikke på mail eller henvendelser. Useriøse.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!