mai 12, 2024, 04:16:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Olje fylling /ventilasjon  (Lest 1010 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 11, 2008, 12:25:58 pm »

Har lyst til å bytte ut den originale vinklede fyllingsdelen.

Berg og CSP har noen som ser snasne ut, men koster jo deretter. CB sin er ikke fullt så attraktiv fra et estetisk hensyn.

Jeg vil ha Porsche utseendet, med vertikal påfylling. Selve ventilasjonen skal jeg lede ut til en annen boks uansett.

Hvordan er den originale Porsche delen festet til dynamotårnet? Kan man modifisere en slik til å passe boblen?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 12, 2008, 12:11:14 pm »

Bump.-

Har noen en porsche motor og kan vise monteringen? Fant ikke noe bra å et søk på nett
Loggført
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 12, 2008, 15:39:18 pm »

Jeg har Porsche påfylling på min motor, den er monter i en litt annen vinkel på Porsche motorer,må derfor lages en brakett for at den skal passe på VW. Mener jeg har sett ett eller annet sted at noen lager sånne, men husker ikke hvor. Kjøpte min påfylling på tysk Ebay.
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 13, 2008, 23:01:40 pm »

Fant et fint bilde her:

Det som er åpenbart er jo at det er samme innfestning som CSP / Berg, men på VW må man lage et adapter mot dynamotårnet i  form av en plate som klemmes med den originale skruen.
Ser jo ut som om det burde gå ann å modifisere til, men enklere å kjøpe ferdig. Så får man heller velge mellom Berg/CSP og billigversjonen som også selges.

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!