mai 13, 2024, 21:28:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915-erfaringer.  (Lest 2145 ganger)
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« på: juli 21, 2008, 22:09:08 pm »

Holder på med et laaaangtidsprosjekt: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,430.0.html

Skal gjøre et lite innkjøp igjen, noe som inneholder råder. Hva trengs i denne motoren?
Originale 1600 råder eller full pakke, les: super racing rods h-beam 4340 forged?
Ser at prisen varierer fra 80 - 200 dollars, og er i det store og hele ikke mye i lengden. Men blir de dyre rådene overkill i forhold til det reelle behovet tur?

Planen er å få tak i smidd motvektsveiv.

Fyr løs med erfaringer og meninger.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #1 på: juli 21, 2008, 22:21:28 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:16:06 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juli 21, 2008, 22:25:54 pm »

Voldsomt og voldsomt...
044 topper, W-120, 1,25 vipper... håper på 110 hk kanskje?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 21, 2008, 22:29:59 pm »

bruk originale kvalitets VW deler så langt som mulig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: juli 21, 2008, 22:31:51 pm »

Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: juli 21, 2008, 22:38:03 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:15:49 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: juli 22, 2008, 20:44:21 pm »

Fungerer org veiv med 6500+ omdreininger selv med full avbalansering?

ja det gjør den


Det er ikke dårlig. Skjønner jo at den originale veiva er solid, slik som mange andre deler i den motoren. Glad

Har nemlig tittet litt her: http://www.demellocranks.com/ Og der er det jo litt å velge i. Står vel for kvalitet dette og skulle jeg tro. Noen som bruker veiv at dette merke?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 22, 2008, 22:22:07 pm »

Skal du ha veiv som tåler mer og har minst like god kvalitet som orig. veiv så skal du nok bla opp lommeboka ja.. De billig-veivene har litt varierende kvalitet kan en si... Scat sine dyrere,autocraft og gene berg er vel bra greier, men noe av det Taiwan-greiene hadde ikke jeg puttet i noen motor..  Øyerulling   110 hk tåler orig.veiva fint. Får du den balansert og borret opp til 8 pinner av noen som kan det, så er det et pluss..  Glad
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: juli 22, 2008, 22:35:01 pm »

Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver...
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 22, 2008, 22:45:33 pm »

Nå er vel demello omsveiste orginale VW veiver...

Det var denne omsveisinga da...  Jeg kjenner til et tilfelle der en av de påsveisede skinkene løsnet/sveis sprakk og det så IKKE BRA UT...!
Dvs. hull i blokka.. +++
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: juli 23, 2008, 00:41:51 am »

Var det en demello veiv?
Om du sjekker litt rundt med forskjellige motorbyggere i inn og utland tror jeg du vil finne at de fleste synes demello lager bra veiver. De er dog som alt annet i verden ikke ufeilbarlige.  Blunker
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juli 23, 2008, 15:01:54 pm »

Har aldri hatt noen erfaringer rundt demello veiver , har ikke hørt noe galt om dem, så hvis du mener dem er bra så er dem sikkert det ..  Blunker

Den veiva som motvektene havarerte på var en AA Performance-veiv...
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: juli 23, 2008, 15:08:52 pm »

Sikkert like bra som støpte AA sylindre... man får det man betaler for.
Jeg hadde en Pauter sveist original veiv før, angrer bitter på at jeg solgte den.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #13 på: juli 23, 2008, 17:52:51 pm »

Sveiste veiver fra Demello eller DPR (begge bruker orginale VW veiver som basis..) er vel noe av det bedre som er å få nå i disse kinadager..

Orginale VW veiver uten motvekter er gode som gull de også, ta mus motoren til JPM som eksempel. Rundt 195hk og 8500rpm..
« Siste redigering: juli 23, 2008, 17:59:10 pm av Rune » Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!