mai 03, 2024, 15:56:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken luftkjølt for en som skal restaurere/bygge bil ett år på folkehøyskole?  (Lest 2136 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: januar 07, 2008, 17:13:38 pm »

Jeg har planer om å søke meg inn på en folkehøyskole neste år, på en bil-linje, hvor det er gode muligheter for å restaurere/bygge/pusse opp egen bil. Derfor tenkte jeg å forhøre meg litt her inne hvilken luftavkjølt VW dere synes jeg bør velge?

Har tenkt litt, og funnet ut at en eller annen årsmodell boble må være det greieste, siden dette nok er lettere å skaffe deler til enn en bus/variant/notch/lignende. Noen som har noen innvendinger på dette? Spørsmålet bli i såfall hvilken årsmodell jeg bør velge. Jeg vil helst ha en med liggende lykter (67-årsmodell eller senere), men dette kan og bør selvsagt diskuteres.

Prisklassen jeg tenkte meg var under 10 000, og for å holde meg i aktivitet et helt år bør den helst ikke være i så god stand, men om mange av delene er der vil jo dette være kostnadsbesparende. Tidsforbruken er 12 timer/uke for linjefaget og 2-6 timer/uke valgfag, hvor mye av dette som går i egen mekking er jeg usikker på. Verkstedet er tilgjengelig på fritida, så her vil jeg nok tilbringe mye tid.

Om noen har en bil de vet de skal selge midt i sommer en gang, som passer denne beskrivelsen, så nøl ikke med å ta kontakt!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 07, 2008, 18:05:17 pm »

Da må vel denne være midt i blinken?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1007.0.html

Lykke til!
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #2 på: januar 07, 2008, 18:10:21 pm »

virker som et fornuftig valg!
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 07, 2008, 19:15:55 pm »

løp og kjøp..
Har snakka litt med jens om denne bilen, og den skal visst være temmelig sunn..
er i allefall et prosjekt man klarer å gape over.  Blunker
Loggført

Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 07, 2008, 19:23:37 pm »

Uansett ka valget blir av bil så del valget med oss Glad
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: januar 07, 2008, 22:26:36 pm »

Da må vel denne være midt i blinken?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1007.0.html

Lykke til!
Flott, takk for den Osteaktig

Har sendt en PM nå, så får vi se om han har veldig hastverk med å få solgt bilen eller ikke. Er student, og har ikke råd å kjøpe noe slikt før uti sommeren når jeg får noe inn fra diverse sommerjobber...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: januar 11, 2008, 20:01:10 pm »

Da var 60-modellen solgt. Noen som har flere tips? Helst en bil som ikke skal selges før i sommer en gang, siden jeg ikke er sikker på at jeg skal gå på den nevnte folkehøyskolen enda, og det derfor vil være dumt å kjøpe noe enda. Ihvertfall med tanke på at jeg allerede har to bobler... Alle modeller er aktuelle, så lenge prisen ikke er over 10 000!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
SAS
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #7 på: januar 12, 2008, 11:28:13 am »

Birkeland da, huh? Glad

Uansett vær litt forsiktig med å ta for mye. Det blir fort andre ting som tar tid på folkehøgskole. Jeg ble ikke ferdig med min(non-vw). Det var også en annen i klassen som hadde en real ombygging på en nyere bil, og han var på verksted dag og natt. Ble egentlig ikke kjent med noen, og kunne såvidt kjøre den hjem når skolen slutta. Tenk litt på hva du vil med året. Det er nok morsommere å kjøre ut med en sehr pen bubbla enn en halvferdig. Du får heller ikke et helt år i verksted. Det skjer en hel del som en kanskje vil være med på, noen turer også er det plutselig midten av mai og skolen er slutt.
Loggført
a.borgen
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Drøbak


Vis profil

« Svar #8 på: januar 14, 2008, 15:41:22 pm »

Jeg har nylig lagt ut en 1969modell for salg.

Asle.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!