mai 15, 2024, 10:56:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Den som leter, den finner  (Lest 10886 ganger)
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #30 på: oktober 25, 2011, 18:35:49 pm »

Den lille mekaniker...


Først sånn

*  (17.19 KB. 184x327 - vist 157 ganger.)


Så sånn

* plate.jpg (14.53 KB. 184x327 - vist 192 ganger.)


...og så sånn..

* stopplate1.jpg (16.5 KB. 327x184 - vist 173 ganger.)


Da gjenstår det bare å se om dette passer.

Loggført

1972 Pickup
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #31 på: oktober 27, 2011, 07:17:13 am »

Ang. vannlekasjen så sier min far følgende (og han har fylt hele gulvet med vann under en kjøretur fra Dalen til Skien Glad )

Hei!
Ser på vwnorgeforumet under Prosjektgarasjen at en med navn "torivar" ikke skjønner hvorfor han får vann inn på gulvet i regnevær.  En til sier han har samme problemet.

På min 61-modell, hvor bunnplata og karosseriet ble løfta fra hverandre i forbindelse med restaureringa, så fikk jeg også vanninntrenging.  Hos meg kom det fra spalta mellom Bunnplate og
Karosseri. Det holder noen ganger ikke bare å ha den gummipakningen i mellom. Da jeg tettet spalta med Sikaflex fra utsiden, -spesielt rett bak vannspruten fra dekka, - så ble det tett foran.

Men jeg tetta ikke bak, og der kom det fortsatt vann inn ved et av de verste ekstremregnværa i sommer. Så der blir neste runde med Sikaflex til våren. Et annet sted som det også kan lekke vann inn, er
i sveiseovergangen mellom gulvplatene og tunellen. Dette er jo et langt punktsveiseområde som originalt er tetta med karosserikitt. Men løsner det så har jeg sett at det også kan komme vann inn der.
Dersom det er kraftig regnvær, så blir det en ganske kraftig "vannspyling" under bilen i fart. Og da skal det en uhyre liten åpning til for at det skal bli lekkasje.
Lekkasje via dør, tror jeg ikke noe på. Da må de dørene i så fall være helt tette i dreneringa i bunn og/eller ha fullstendig utslitte dørpakninger.

Ro.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 27, 2011, 07:24:35 am »

Ang. vannlekasjen så sier min far følgende (og han har fylt hele gulvet med vann under en kjøretur fra Dalen til Skien Glad )

Hei!
Ser på vwnorgeforumet under Prosjektgarasjen at en med navn "torivar" ikke skjønner hvorfor han får vann inn på gulvet i regnevær.  En til sier han har samme problemet.

På min 61-modell, hvor bunnplata og karosseriet ble løfta fra hverandre i forbindelse med restaureringa, så fikk jeg også vanninntrenging.  Hos meg kom det fra spalta mellom Bunnplate og
Karosseri. Det holder noen ganger ikke bare å ha den gummipakningen i mellom. Da jeg tettet spalta med Sikaflex fra utsiden, -spesielt rett bak vannspruten fra dekka, - så ble det tett foran.

Men jeg tetta ikke bak, og der kom det fortsatt vann inn ved et av de verste ekstremregnværa i sommer. Så der blir neste runde med Sikaflex til våren. Et annet sted som det også kan lekke vann inn, er
i sveiseovergangen mellom gulvplatene og tunellen. Dette er jo et langt punktsveiseområde som originalt er tetta med karosserikitt. Men løsner det så har jeg sett at det også kan komme vann inn der.
Dersom det er kraftig regnvær, så blir det en ganske kraftig "vannspyling" under bilen i fart. Og da skal det en uhyre liten åpning til for at det skal bli lekkasje.
Lekkasje via dør, tror jeg ikke noe på. Da må de dørene i så fall være helt tette i dreneringa i bunn og/eller ha fullstendig utslitte dørpakninger.

Ro.


Her var det mange bra tips ja. Er bare å begynne å sjekke ut og kjøpe sikaflex Glad
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: oktober 27, 2011, 09:46:21 am »

Så bra ut den braketten.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #34 på: oktober 27, 2011, 09:49:37 am »

Så bra ut den braketten.
Takk;) Håper bare åpningen er stor nok i forhold til justering...men hvis ikke er det jo bare å gå på med drillen igjen. Metallsløyd er gøy;)
Loggført

1972 Pickup
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #35 på: oktober 27, 2011, 09:51:15 am »

Ang. vannlekasjen så sier min far følgende (og han har fylt hele gulvet med vann under en kjøretur fra Dalen til Skien Glad )

Hei!
Ser på vwnorgeforumet under Prosjektgarasjen at en med navn "torivar" ikke skjønner hvorfor han får vann inn på gulvet i regnevær.  En til sier han har samme problemet.

På min 61-modell, hvor bunnplata og karosseriet ble løfta fra hverandre i forbindelse med restaureringa, så fikk jeg også vanninntrenging.  Hos meg kom det fra spalta mellom Bunnplate og
Karosseri. Det holder noen ganger ikke bare å ha den gummipakningen i mellom. Da jeg tettet spalta med Sikaflex fra utsiden, -spesielt rett bak vannspruten fra dekka, - så ble det tett foran.

Men jeg tetta ikke bak, og der kom det fortsatt vann inn ved et av de verste ekstremregnværa i sommer. Så der blir neste runde med Sikaflex til våren. Et annet sted som det også kan lekke vann inn, er
i sveiseovergangen mellom gulvplatene og tunellen. Dette er jo et langt punktsveiseområde som originalt er tetta med karosserikitt. Men løsner det så har jeg sett at det også kan komme vann inn der.
Dersom det er kraftig regnvær, så blir det en ganske kraftig "vannspyling" under bilen i fart. Og da skal det en uhyre liten åpning til for at det skal bli lekkasje.
Lekkasje via dør, tror jeg ikke noe på. Da må de dørene i så fall være helt tette i dreneringa i bunn og/eller ha fullstendig utslitte dørpakninger.

Ro.


Her var det mange bra tips ja. Er bare å begynne å sjekke ut og kjøpe sikaflex Glad

Jepp. Fint med innspill her.
Takker.
Loggført

1972 Pickup
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 28, 2011, 14:42:00 pm »

Ang.clutsj vaier er ikke det noe problem å gjøre aleine...bytta på bobla her om dagen på en times tid aleine med pedalsettet ute. Kan vel ikke akkurat anbefale og skjære hull i rammetunnelen!
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #37 på: oktober 28, 2011, 16:50:29 pm »

Ang.clutsj vaier er ikke det noe problem å gjøre aleine...bytta på bobla her om dagen på en times tid aleine med pedalsettet ute. Kan vel ikke akkurat anbefale og skjære hull i rammetunnelen!
Ja, det går greit.
Bytta sist selv, men da manglet den braketten som gjorde det umulig å få bremsen til å funke.
Eneste jeg "sleit" med var at armen som holder clutchwiren bak ramlet av da spennet ble borte.
Loggført

1972 Pickup
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #38 på: oktober 29, 2011, 15:46:18 pm »

ja det med at vaier ramler av pleier og være problem! Men lirker du forsiktig pedalene på plass går det som regel greit:)
Ellers ser jo alt kjempeflott ut:)
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #39 på: oktober 29, 2011, 19:04:00 pm »

ja det med at vaier ramler av pleier og være problem! Men lirker du forsiktig pedalene på plass går det som regel greit:)
Ellers ser jo alt kjempeflott ut:)
Jepp, prøve litt forsiktig så bør det gå bra;)
..og takk for det.
Loggført

1972 Pickup
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #40 på: oktober 30, 2011, 15:31:09 pm »

Skjønner ikke at dette skal være så vrient. Montert brakett og nå får bremsepedalen for lite vandring. Har til og med justert åpningen i braketten. Må krype til korset og bestille driten;(
Loggført

1972 Pickup
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #41 på: november 04, 2011, 18:22:13 pm »

Skjønner ikke at dette skal være så vrient. Montert brakett og nå får bremsepedalen for lite vandring. Har til og med justert åpningen i braketten. Må krype til korset og bestille driten;(
Vet ikke om det er vanlig å sitere seg selv, men i dag kom en "original" brakett i posten og den er helt lik den jeg har lagd. Like langt?
Loggført

1972 Pickup
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #42 på: november 04, 2011, 18:45:10 pm »

Da kan du jo begynne å lage originalbraketter?  Gliser
Er det ikke noen i nærheten du kan kikke hos?
Aner ikke hva du har gjort, men på tegningen skal stopplata stå bak "tappen" på bremsepedalen, og da kan den kun stoppe vandringen om braketten er for høy?  Øyerulling


* torivar.jpg (47.45 KB, 1000x470 - vist 132 ganger.)
« Siste redigering: november 04, 2011, 18:52:00 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #43 på: november 04, 2011, 19:22:10 pm »

Mulig jeg skal slutte jobben og begynne med det;-)
Kan være at den jeg har lagd ble litt høy. Skal prøves i mårra.
Takk for tegning.
Loggført

1972 Pickup
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #44 på: november 05, 2011, 12:44:32 pm »

Dette passet ikke...
Er det noe som skal på plass i tillegg mon tro?

* ny brakett.jpg (79.97 KB. 219x124 - vist 112 ganger.)

Loggført

1972 Pickup
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #45 på: november 06, 2011, 20:24:06 pm »

kun den og ei skrua og ei skjeva. om du har repro golv kan boltholet vera feilplassert. kva er problemet med den nye plata då?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #46 på: november 06, 2011, 20:50:37 pm »

kun den og ei skrua og ei skjeva. om du har repro golv kan boltholet vera feilplassert. kva er problemet med den nye plata då?
Plata kødder til avstanden på bremsen. Gjør det slik at jeg får full brems og vandring til clutch og brems blir for kort. Om du skjønte noe av det?
Loggført

1972 Pickup
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #47 på: november 06, 2011, 20:55:59 pm »

Har du justert inn staget som går inn i hovedsylinderen? Det skal være en ørliten klaring mellom pedal og stag når bremsepedalen ikke er i bruk.

« Siste redigering: november 06, 2011, 21:44:46 pm av Vw1302s » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #48 på: november 06, 2011, 21:08:39 pm »

Nåde jeg hadde ødelagt hovedpumpe, kunne jeg trø bremsepedalen i bunn. Så vandringen er sikkert i orden. Jeg har også mer tro på at du kortet inn staget mellom pedal og pumpe.. .?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #49 på: november 06, 2011, 21:21:44 pm »

Nåde jeg hadde ødelagt hovedpumpe, kunne jeg trø bremsepedalen i bunn. Så vandringen er sikkert i orden. Jeg har også mer tro på at du kortet inn staget mellom pedal og pumpe.. .?
Skuen sitter som f, så jeg får kun skrudd ut hele "pinnen".
Sprøyta på litt rustløser i håp om at mutteren som sitter på løsner og gjør det slik at jeg får justerte den/korta inn avstanden.
Did that make any sense??
Loggført

1972 Pickup
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #50 på: november 06, 2011, 21:52:59 pm »

Du får ikke tatt ut pinnen da? Sause inn med rustløser og evt rense gjengene slik at det er enkelt å justere staget ut og inn når alt skal sammen igjen.

Gjør staget så kort som mulig, så justerer du pinnen ut igjen når du har får ordnings på pedalene.
Loggført
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #51 på: november 06, 2011, 22:07:56 pm »

Du får ikke tatt ut pinnen da? Sause inn med rustløser og evt rense gjengene slik at det er enkelt å justere staget ut og inn når alt skal sammen igjen.

Gjør staget så kort som mulig, så justerer du pinnen ut igjen når du har får ordnings på pedalene.
Pinnen er ute, men mutteren sitter. Har sauset inn den. Litt vrient å holde fast pinnen uten å ødelegge gjengene.
Loggført

1972 Pickup
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #52 på: november 06, 2011, 22:41:58 pm »

Skjønner Blunker Kanskje varme er tingen?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #53 på: november 06, 2011, 22:50:48 pm »

skrustikka?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #54 på: november 25, 2011, 15:33:41 pm »

Ser her, og andre innlegg at det jobbes litt med bilen..

SLENG UT BILDER Glad
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #55 på: november 25, 2011, 19:39:26 pm »

Ser her, og andre innlegg at det jobbes litt med bilen..

SLENG UT BILDER Glad

Jepp, kommer etter hvert. Har bare gått på en liten motivasjonsbrist;)
Loggført

1972 Pickup
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #56 på: november 25, 2011, 19:50:13 pm »

Hehe, er vel sånn som skjer. Og jeg skal ikke si så mye.. Har masse igjen selv. Vært rolig et par uker, men i helga har jeg tenkt å nappe av skjermer og litt div:)
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #57 på: november 25, 2011, 19:57:45 pm »

Det sånn det må bli noen ganger. Skal "til" i helga sjøl. Må jo bli ferdig;)
Loggført

1972 Pickup
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #58 på: november 25, 2011, 20:00:09 pm »

Blir man ferdig noen gang a? Altså, målet for min var egentlig bare å få den på vegen.. Og nå er den jo eu godkjent, og registrert, men synes det bare baller på seg med ideer etter det jeg! =)
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #59 på: november 25, 2011, 22:12:54 pm »

Vet ikke om du har sett på hvordan plata skal sitte men her er et bilde fra da jeg holdte på fikse bunnplate på min 1303s, kanskje det hjelper noe...

http://www.vabalai.lt/forumas/files/5_353.jpg
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!