mai 03, 2024, 02:37:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kennedy Stage 1 vs Kennedy Stage 2 ??  (Lest 5264 ganger)
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« på: august 11, 2010, 21:30:53 pm »

Hei.. Er det noen som vil dele sine erfaringer med meg?
Skal stå på en 2332cc. Er veldig usikker på om jeg skal bestille stage 1 eller 2.
Bilen skal kun brukes til gateskjøring, vill ikke at den skal bli for tung på pedalen men vil jo
selvfølgelig ikke at den skal slurre heller.. Tenkte jeg skulle bruke en Hi performance clutch.
Åpen for andre forslag.  Glad

Mvh Bjørn
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: august 11, 2010, 21:34:33 pm »

Stage 1

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #2 på: august 11, 2010, 21:36:38 pm »

Takker for svar BeetleBug.
Men kan du være snill å begrunne det?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: august 11, 2010, 21:53:02 pm »

Takker for svar BeetleBug.
Men kan du være snill å begrunne det?

Du sier det selv i posten din;

- Kun gatekjøring
- Ikke tung på pedalen

Det er natt og dag mellom Stage 1 og Stage 2 når det kommer til pedaltrykk. Og det er biler der ute med 500hk og like mange nm som kjører med Stage 1. Selv kan jeg anbefale Scat Superlight disc tilsammen med Stage 1.

Lykke til.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #4 på: august 11, 2010, 22:02:48 pm »

Takker igjen BB.

Blei veldig usikker når jeg skulle bestille så tenkte det var greit å spørre noen med erfaring.
Da hører jeg på deg og bestiller stage 1.  Blunker

Mvh Bjørn
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 11, 2010, 22:03:25 pm »

500nm på stage I  ... ??
hvem kjører med det??

hvor mye monent NM/lbs/ft  har du motoren og vekt på bilen og utveksling på girkassa.

her ser du hva de forskjellige Stage'ene holder


http://www.kennedyeng.com/volks_pp.htm

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 11, 2010, 22:57:25 pm »

konvertert til NM


200mm type 1/2/3

STOCK     
 134 ft.lb./178Nm

KEP STAGE I      180 ft. lb./ 244Nm   
 Intended to handle any street VW and engines up to '75 Buick V6. Use stronger clutch for later Buicks.
 
KEP STAGE II     220 ft. lb./298Nm   
 Works good in well hopped up VW sand buggies and most other competition VW uses where the driver is determined to either win or break.
 
KEP STAGE III    260 ft. lb./352Nm   
 Will handle a low compression 305 CID Chevrolet V8 for street use.
 
KEP STAGE IV     300ft. lb./406Nm   
 Used by some drag-racers who are running very large VW engines and nitrous and drop the hammer at 8000 RPM using an organic disc.
 


228mm Type 2/4/wbx

STOCK     200 ft. lb./271Nm   
 Stock 228mm VW Bus pressure plate. Suitable for engines under 3 liter for street use.

STAGE I     223 ft. lb./302Nm   
 This pressure plate works well in Porsche 911 powered 914's or V6 camper vans. Enjoy good holding power and easy pedal effort.
 
STAGE II    273 ft. lb./370Nm   
 This is the one used by winning unlimited class off-road racers. Also very popular for use in V8 powered 914's under 400 HP.

STAGE III   378 ft. lb./512Nm   
 This pressure plate is designed to handle 500 HP on an organic disc. Good for street or race applications with lots of power.
 
STAGE IV    420 ft. lb./569Nm   
 This pressure plate is designed to handle the larger V8 engines over 500HP.





25% more torque can be transmitted if a metallic (4 pad or 6 pad) disc is used. It is not recommended for street use due to harsh engagement.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: august 12, 2010, 06:42:27 am »

500nm på stage I  ... ??
hvem kjører med det??

hvor mye monent NM/lbs/ft  har du motoren og vekt på bilen og utveksling på girkassa.

her ser du hva de forskjellige Stage'ene holder


http://www.kennedyeng.com/volks_pp.htm



Flere svensker og også CSP ghian kjørte med Stage 1, som nevnt tidligere. Selv hadde jeg Stage1 med Scat disc og 371nm med N2O (som igjen gir en veldig bratt momentkurve når gassen slår inn) uten noen problemer.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #8 på: august 12, 2010, 06:47:06 am »

Jeg monterte steg2 med sinter i går kveld, ikke no vesentlig hard pedal her i gården Blunker
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: august 12, 2010, 07:43:13 am »

Stage1 og Black Magic her; 632Nm

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: august 12, 2010, 07:45:58 am »

Jeg monterte steg2 med sinter i går kveld, ikke no vesentlig hard pedal her i gården Blunker

Hvorfor?

Selv har jeg Stage 2 med en sluredisc som jeg har shimset ut og mener jeg har for mye clutch. Men til bremsing så ser jeg fordelen med en clutch som i sitter låst.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: august 12, 2010, 09:26:16 am »

Du har ikke en produktlink til disc´en du bruker?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: august 12, 2010, 10:19:21 am »

da må de lamellene gjøre noe spesielt da siden de på en måte "låser" helt opp og friksjonen blir veldig høy.som overgår det tallet som clutchen faktisk skal holde.

for ved vanlig lamell/ sinter  så hadde det sluppet.

CSP ghian hadde vel aldri problemer med att clutch slurra...... Øyerulling
og de hadde ikke 500nm i den motoren tror jeg .

ikke bare trenger du sterk clutch på bremsing , men på stripa også da du før enda mere motstand , pga bla mere rullemotsand og luft motstand
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #13 på: august 12, 2010, 10:30:47 am »

har stage 2 med daikin disk. funker fint. ikke tung på pedalen. 1200 kasse fra `65.

Lasse
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: august 12, 2010, 10:36:33 am »

CSP ghian hadde vel aldri problemer med att clutch slurra...... Øyerulling
og de hadde ikke 500nm i den motoren tror jeg .

Jeg kaller det kontrollert slur. Ikke en gang forsøkte dem å fjerne alle shims som minsker trykket på trykkplaten. Og du har rett, det er vel ikke fullt 500nm i den motoren, mer en turtallsmaskin.

JS; min clutch kommer fra Geers. Den er en 5mm tykk utgave av black magic discen og dermed langt lettere en den vanlig discen.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: august 12, 2010, 12:46:00 pm »

Jeg har brukt Daikin disk (vanlig standard lamell fra god produsent) og Stage 2. Pedalen er myk og fin... og som Knasten sier, hos meg er det clutch plata som "holder" i stedet for en lamell som tygger seg inn i anleggsflatene. Sinte lameller er flott i race, men lite gangbart på gata over tid...
Men ikke ta mitt ord for det, jeg hermer JPM...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: august 12, 2010, 12:51:16 pm »

daikin disk og stage 2 her også- vet om folk som kjører 11'ere med den kombinasjonen og det holder fint. ikkeno ubehagelig clutch heller
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: august 12, 2010, 13:24:08 pm »

Copperhead og stage 2 trykkplate - fin kombo for gate med mye clutching og igangsetting Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #18 på: august 12, 2010, 13:30:33 pm »

Copperhead og stage 2 trykkplate - fin kombo for gate med mye clutching og igangsetting Glad

Sinte lameller er ikke noe for hverken gate eller stripe. Kun en negativ bemerkning om min disc, den er ikke stabil og dermed vanskelig å sette opp. Men jeg tror ikke mange andre discer er stabil heller.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: august 12, 2010, 14:00:22 pm »

kalle : har du maskinert/ slipt svinghjul for å tilpasse den tynne lamellen?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #20 på: august 12, 2010, 14:41:09 pm »

kalle : har du maskinert/ slipt svinghjul for å tilpasse den tynne lamellen?

Nei.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #21 på: august 13, 2010, 06:52:43 am »

Hei.
Kjørte med Kennedy stage 2 i ovalen med 2276 motor, syntes ikke det var noe problem. Var ikke så tungt som alle sa.
Loggført
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #22 på: august 13, 2010, 07:53:50 am »

Copperhead og stage 2 trykkplate - fin kombo for gate med mye clutching og igangsetting Glad

Sinte lameller er ikke noe for hverken gate eller stripe. Kun en negativ bemerkning om min disc, den er ikke stabil og dermed vanskelig å sette opp. Men jeg tror ikke mange andre discer er stabil heller.


På min 1915 har jeg nå kjørt flere år med ny std clutch, og 4 pucket sinter, og det har fungert helt utmerket. Lett å clutche, og skikkelig tak i den.
Loggført
Arnfinn Gjøsund
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: Brattvåg. Ålesund er nærmeste by.



Vis profil
« Svar #23 på: august 13, 2010, 08:17:50 am »

Hva er egentlig beste oppsett for å skåne drivverk? Hva gir mykeste overføringen selv om du er røff med pedalene?

Stage 1 med sinter eller er det Stage 2 med std lamell?
Loggført

VW1200 -74mod 2110cc. Plast.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #24 på: august 13, 2010, 10:23:56 am »

Som dere ser er det en masse oppfatninger, og her kommer min.

JEg er ganske sikker på at Stage 1 holder til det aller meste, og når det gjelder sugemotor, kan jeg aldri tenke meg at man trenger noe annet enn Stage 1 og en lammel uten fjæret senter. Slipper den komboen, tror jeg du har gjort noe virkelig riktig, og dagjør du det enkelt: ta av Stage1, kjøp en stage2 og selg stage1, stage 1 clutcher er solgt på ett blunk her på nettet.

hvis du ikke har en meget bestemt oppfatning om at sinter er tingen og har prøvd det før og sett hva den gjør med svinghjul og trykkplate, mener jeg at det ikke finnes noen god grunn til å prøve en slik.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: august 13, 2010, 10:32:50 am »

er ikke slike "diaphragm clutches" , som er  mest vanlig , designet  til en gitt tykkelse på disken , slik att den har max trykkkraft ved den tykkelsen? tynnere lammell (eller slitt lamell) og man havner utenfor der trykkplata er sterkest
på en vanlig lamell er det vel 7-8mm tykkelse??

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #26 på: august 13, 2010, 10:33:41 am »

Som dere ser er det en masse oppfatninger, og her kommer min.

JEg er ganske sikker på at Stage 1 holder til det aller meste, og når det gjelder sugemotor, kan jeg aldri tenke meg at man trenger noe annet enn Stage 1 og en lammel uten fjæret senter. Slipper den komboen, tror jeg du har gjort noe virkelig riktig, og dagjør du det enkelt: ta av Stage1, kjøp en stage2 og selg stage1, stage 1 clutcher er solgt på ett blunk her på nettet.

hvis du ikke har en meget bestemt oppfatning om at sinter er tingen og har prøvd det før og sett hva den gjør med svinghjul og trykkplate, mener jeg at det ikke finnes noen god grunn til å prøve en slik.

Derfor kjøper du alltid både stage1 og stage2 hvis du tror du får nok moment til å trenge det. Dermed kan du avbalansere hele veivpartiet både med ene og andre trykkplaten. Så slipper du ubalanse når du finner ut at stage1 ikke holder mål :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #27 på: august 13, 2010, 10:45:18 am »

er ikke slike "diaphragm clutches" , som er  mest vanlig , designet  til en gitt tykkelse på disken , slik att den har max trykkkraft ved den tykkelsen? tynnere lammell (eller slitt lamell) og man havner utenfor der trykkplata er sterkest
på en vanlig lamell er det vel 7-8mm tykkelse??



De clutchene jeg var borti i siste halvåret (lastebil) med solfjær trykkplate hadde en karakteristikk lik den i bildet under, og ved ny clutch lå man som regel i høyre del av kurven, dvs forbi toppunktet.
Ved slitasje går man nærmere toppunktet = hardere press faktisk når den er slitt.





* cutch.jpg (9.99 KB, 190x154 - vist 293 ganger.)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #28 på: august 13, 2010, 12:12:47 pm »

intressant Jørgen. ser litt dårlig , men er det noe som viser beveglse i mm på den skalaen?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #29 på: august 13, 2010, 12:20:41 pm »

Grafen viser kraft på utløserlager/holdekraft for trykkplaten som funksjon av forskyvning av senteret.

Såvidt jeg har forstått det designer man for en viss holdekraft ved ny/slitt som er lik. Dermed vil man ha en høyere holdekraft midt i levetiden - dette blir maks holdekraften.

Utløsningskraften derimot er konstant økende med slitasje

Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!