mai 02, 2024, 23:16:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: er dette en bra buss?  (Lest 5358 ganger)
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« på: april 09, 2011, 23:47:56 pm »

hei en kamerat av meg er på utkikk etter en buss av eldre årgang , han fant en på nettet som ser veldig bra ut , er det noen her inne som kan fortelle litt om denne bilen ? eller noen som har kjennskap bemerkninger?

her er linken :http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27771896
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2011, 07:07:23 am »

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27771896
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: april 10, 2011, 07:56:21 am »

Så denne på vw int i fjor og den ser veldig fin ut. Spurte om vinduene foran var tette og han svarte så fint "California tett" Gliser men bilen ser veldig bra ut i virkeligheten.hadde jeg hatt penger så hadde jeg handlet splitt!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2011, 08:22:34 am »

Har møtt bilen og eieren et par ganger i fjor (bl.a. på MIB summermeet i Danmark), bilen ser bra ut, og han var ikke redd for å bruke den.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 10, 2011, 09:14:39 am »

så prisen er ikke for høy? bare sammenlignet litt med de som har stått tidligere, og de har jo ligget på rett over 100tusen . denne er jo helt oppe i 160, noen som vet åssen teknisk stand den er i osv...
Loggført
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 10, 2011, 09:45:13 am »

håper noen svar litt fort da det er noen som har lyst å dra langt for å se på denne bilen , bilder kan jo som sagt lyve , og på det ene bilde ser det ut som den har fått seg en skade over støtfangeren bak , er denne helt original osv? Gliser
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: april 10, 2011, 09:58:47 am »

Største problemet er jo rust, det må uansett sjekkes nøye i kriker og kroker. Mange fine, blanke biler er full av stålplast.  

 Ta med magnet!

« Siste redigering: april 10, 2011, 10:01:50 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: april 10, 2011, 12:28:36 pm »

rust? det ser nå ikke ut som det er så mye rustflekker på den , men enn kan jo aldrig vite . men er det noen her inne som vet åssen teknisk denne her bussen er? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27771896
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #8 på: april 10, 2011, 15:15:28 pm »

Om han vurderar å kjøpe splitt til 160.000,- så er vel ein tur til Vennesla berre smular i det store brødet.. Og det fine med rust og stålplast, er at rust ikkje viser gjennom stålplast.. Utan at eg påstår at denne bilen her er full av slikt! Men du veit aldri.. Ergo - ta med magnet.

Litt av sjarmen med å handle bil, er jo reisa rundt for å sjå på aktuelle bilar. Resten av sjarmen er jo om ein handlar - og så anten endar opp med eit prakteksemplar av arten - eller oppdagar at ein har blitt lurt opp og i mente.

Ut over dette er det vel lite å gjere, anna enn å ringe selgar og snakke med han. I og med at han skal ha nytt prosjekt no, må ein jo kunne anta at han har restaurert bilen til den standen den er pr. i dag. Og har de flaks då, så tok han litt bilder i løpet av prosessen..

Elles, kjekt å sjå fleire frå Sogn og Fjordane!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #9 på: april 10, 2011, 16:27:37 pm »

Nåværende eier har importert den fra Sverige, og mener han har lakkert opp fronten. Så den er ikke helrestaurert av selger, bare godt vedlikeholdt  Glad
Vet ikke om han har fått rettet bulken ved høyre bakhjørne, men det var litt for mye trær på tomta hans, sa han.....
Viss kjøp vurderes bør man alltid se en såpass dyr bil, men denne er jo fin (uten at jeg har ligget under å sjekket noe mer på denne)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: april 10, 2011, 17:46:24 pm »

høres da ut som en bra bil dette da , vi har prøvd å ringe han noen ganger men han tar ikke mobilen , mulig bilen er solgt , det er flere som har prøvd å sende både mail og ringe uten hell med seg . importert? da er den vel forhåpentligvis godkjent også i den stand den er i . at ikke det er en bil som er fiklet masse med . for bare prøve videre,
Loggført
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #11 på: april 11, 2011, 19:11:05 pm »

høres da ut som en bra bil dette da , vi har prøvd å ringe han noen ganger men han tar ikke mobilen , mulig bilen er solgt , det er flere som har prøvd å sende både mail og ringe uten hell med seg . importert? da er den vel forhåpentligvis godkjent også i den stand den er i . at ikke det er en bil som er fiklet masse med . for bare prøve videre,

Heisann, ser du prøver å få kontakt med eier av splittbussen, og da kan du prøve dette nr 93433990.
Dette nr bruker jeg når jeg snakker med han. Pen bil, går også meget bra, høy utveksling på 4 gir også, så denne er ingen sinke i trafikken. Lykke til.

mvh
Eivind.
Loggført
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: april 12, 2011, 21:22:16 pm »

det nr er ikke i bruk tydeligvis , har prøvd det nr som står i finn annonsen , men ikke dekning eller noe sånt ,
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #13 på: april 12, 2011, 21:38:14 pm »

Vet hvor jeg skal se om jeg skal ha splitt igjen, feks:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1122414
Loggført

Member #1 /Spliths venner
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #14 på: april 13, 2011, 20:37:12 pm »

det nr er ikke i bruk tydeligvis , har prøvd det nr som står i finn annonsen , men ikke dekning eller noe sånt ,
Har sendt deg en PM med et par alternativer til. Se under "Mine meldinger" på menyen øverst på siden her.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: april 21, 2011, 19:08:59 pm »

,,,,
 
« Siste redigering: april 22, 2011, 00:32:38 am av anneboble og trulst3 » Loggført
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: april 21, 2011, 19:09:48 pm »

bra vi ikke kjøpte denne bussen da , det ble en annen en på oss
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: april 21, 2011, 18:24:32 pm »

Bilder? sikle sikle..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

splitt67
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: april 21, 2011, 18:57:13 pm »


ser d er en tulling som har komentert min buss,hvist bilen er så dårlig så er d jo merkelig at jeg har vunnet flere priser m den,å liker ikke folk som ikke har kjennskap til den,kommer med negativ omtale,ER D MISSUNNELSE UTE Å GÅR ELLER
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #19 på: april 21, 2011, 19:09:28 pm »

Hvis dette er den bussen som stod på Fredrikstad treffet i juli i fjor ( jeg var der med T3'n vår ) så var jeg både høyt og lavt i bilen. Innvendig også Glad Takk for kikken! ( Dere stod parkert ved siden av meg med Karman Gypsi ( eller hvordan det skrives) bobil ) Glad

Bilen var absolutt ikke i dårlig stand i juli i fjor Glad
« Siste redigering: april 21, 2011, 19:11:02 pm av Cheron » Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #20 på: april 21, 2011, 20:14:47 pm »

anneboble og trust3, det ser ut som du har limt inn et svar du har fått på privat melding? I så fall, var det så smart?
Loggført

1969 Militær-buss
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #21 på: april 21, 2011, 21:03:59 pm »


ser d er en tulling som har komentert min buss,hvist bilen er så dårlig så er d jo merkelig at jeg har vunnet flere priser m den,å liker ikke folk som ikke har kjennskap til den,kommer med negativ omtale,ER D MISSUNNELSE UTE Å GÅR ELLER

Om en bil vinner flere priser er det dermed ikke sagt at det vil være et godt kjøp. Jeg har også sett denne bilen, men ikke gått den i sømmene, og vil derfor ikke si hverken godt eller vondt. Jeg håper uansett at den blir solgt slik at både kjøper og selger blir fornøyde. Det er mye penger i innsatsen som er lagt ned i denne bilen, en innsats som antakeligvis er verd å betale for om man er helt kløne på biler, eller ikke har muligheten til å ferdig stille et slik prosjekt. Da kan kjøregleden vere verdt pengene for denne. 

Jeg synes uansett Christers PM som er limt inn her bøør slettes.. Det var nok ment som en intern kommentar, og det er derfor dårlig gjort at hnas synspunkter blir publisert på denne måten.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: april 21, 2011, 22:44:15 pm »

Var meint som ein intern kommentar ja men det var vist ikkje lett å fårstå Øyerulling
men eg står ved min kommentar likavel. til splitt67; på INGEN måte meint som noko kritikk til deg eller misunnelse. eg såg bilen på treff ifjord og fritt etter minne hugsar eg att den ikkje var 100% strøken, dvs det var lakkbobler enkelte plassar. ikkje verre enn da.
eg reagerte fordi eg ikkje såg da var nevnt noko om da i annonso men for allt eg veit so er skadane fiksa no!?
Uansett so veit ein ikkje tilstanden på ein strøken bil før lakken er slipt ned og evt sparkel fjerna.. gjelder alle bilar. Det betyr ikkje att eg seier denne bilen er ei sparkelbomba heller.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #23 på: april 22, 2011, 09:06:45 am »

anneboble og trust3, det ser ut som du har limt inn et svar du har fått på privat melding? I så fall, var det så smart?

Ja, det var hyggelig gjort! Regn med masse gode svar hvis dere lurer på noe i fremtiden, alle liker å bli hengt ut.
Loggført

Member #1 /Spliths venner
bububub
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:


Vis profil

« Svar #24 på: april 22, 2011, 11:27:20 am »

bedre at folk ser åssen folk er her inne istedefor å baksnakke folk på pm
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #25 på: april 22, 2011, 11:33:31 am »

bedre at folk ser åssen folk er her inne istedefor å baksnakke folk på pm

Nå spurte dere om hjelp, om det var et godt kjøp.
Kan love at vedkomne som svarte ikke mente noe vondt men svarte i beste mening.

Velkommen til vw-miljøet Rekker tunge

Loggført

Member #1 /Spliths venner
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #26 på: april 22, 2011, 11:47:14 am »

bedre at folk ser åssen folk er her inne istedefor å baksnakke folk på pm

Erremuuulig.... Man skal passe seg hvis man prøver å hjelpe deg med andre ord. Svaret du fikk var da ikke baksnakking av folk, men en vurdering av bussen - som var det du ba om å få?
Loggført

1969 Militær-buss
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #27 på: april 22, 2011, 11:55:23 am »

Vist dekan trudde att min kommentar til bilen var baksnakking av eigaren so har de nok misforsått litt. men eg burde ha holdt kjeft og ungått å hjelpa dekan
lykke te me busskjøp
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #28 på: april 22, 2011, 15:34:59 pm »

Vist dekan trudde att min kommentar til bilen var baksnakking av eigaren so har de nok misforsått litt. men eg burde ha holdt kjeft og ungått å hjelpa dekan
lykke te me busskjøp

Ikke bry deg om dem, de synes tydeligvis ikke noe om det etablerte miljøet. Men de har jo rett, det eneste folk gjør er jo å snakke dritt her inne Blunker


Loggført

Member #1 /Spliths venner
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #29 på: april 22, 2011, 15:44:29 pm »

Vist dekan trudde att min kommentar til bilen var baksnakking av eigaren so har de nok misforsått litt. men eg burde ha holdt kjeft og ungått å hjelpa dekan
lykke te me busskjøp
Ingen i miljøet som mistror intensjonene dine Christer.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!