mai 03, 2024, 03:21:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ventil-rasling  (Lest 5480 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #30 på: mai 20, 2011, 18:23:45 pm »

110W-kammen er jo ikke akkurat noen "værsting-cam"

Det ER en værstingkam. Ikke bare er den designet for bra dreimoment på lavt turtall, men den er også laget for originalvipper. Skal man ha i pose og sekk må man tåle litt lyd. I den grad en amerikansk kam er designet kaster man også også om på ting ved å sette på andre vipper en den er laget for.

Jærva lar seg forvirre av antallet fjærer, rart, men slik er han.... Blunker Grunnen til to fjærer er å få en intern demping av svingninger i yttre ventilfjær. Hva fjærtrykket skal bli, justeres med shims og innspenningshøyde, totalen er interesant, ikke antallet fjærer. Men to er alltid berdre enn en...

Loggført

Speed is no substitute for direction
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #31 på: mai 20, 2011, 19:36:20 pm »

110W-kammen er jo ikke akkurat noen "værsting-cam"

Det ER en værstingkam. Ikke bare er den designet for bra dreimoment på lavt turtall, men den er også laget for originalvipper. Skal man ha i pose og sekk må man tåle litt lyd. I den grad en amerikansk kam er designet kaster man også også om på ting ved å sette på andre vipper en den er laget for.

Jærva lar seg forvirre av antallet fjærer, rart, men slik er han.... Blunker Grunnen til to fjærer er å få en intern demping av svingninger i yttre ventilfjær. Hva fjærtrykket skal bli, justeres med shims og innspenningshøyde, totalen er interesant, ikke antallet fjærer. Men to er alltid berdre enn en...



Jeg tror du må lese(alle) innleggene mine en gang til jeg JHU  Blunker  Så kanskje får du med deg hva jeg harf skrevet om svingninger og at jeg var usikker på om 110-kammen er litt krevende...
« Siste redigering: mai 20, 2011, 19:40:30 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!