mai 03, 2024, 00:55:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er vektfordelinga foran/bak på 1303? evt akselvekt F/B  (Lest 4013 ganger)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #30 på: desember 16, 2011, 10:04:35 am »

Angående luftfordelinga over og under, så er det slik at de gamle bilene fører mye mer av lufta over bilen og mindre under, 1302-03 bryter lufta høyere opp på fronten og sender derfor ikke så mye luft over bilen som de gamle, dermed blir det likere forhold over og under. mindre luft over gir mindre løft.

Hvor er logikken? Dvs at en 1302/1303 sender mer luft under bilen, som får høyt lufttrykk, og mindre luft over bilen, som får lavt lufttrykk. Hvordan skal dette gi mindre løft?
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #31 på: desember 16, 2011, 10:08:31 am »

Nå blir nok det jeg sa feil, ja, siden lufta også må komprimeres under bilen... Flau
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #32 på: desember 16, 2011, 10:29:56 am »

Mener jeg har lest noe om det der engang. at 1303 og 1302 var bedre pga fronten...

Men jeg ser ikke logikken i det når jeg ser det på trykk nå, eneste som faktisk kan være grunnen er at ved å minske mengden som må over bilen så minskes kraften også noe..
Det blir ju ett undertrykk bak bilen også, så det kan jo være ut lufta går lett under bilen og øker hastigheten isteden for å komprimeres dermed blir det også lavere trykk og mindre forskjell på over og under.

Men nå trodde jeg i utgangspunktet at det største problemet ligger over taket slik at løftet kom langt bak ikke først og fremst foran..

Spoiler, airdam, er ihvertfall nødt til å fungere, men i dragrace bør den jammen være nødvendig, for ellers monterer man jo ingen tingen for å senke farten pga luftmotstand.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: desember 16, 2011, 11:36:52 am »

Meeen: En turboroadster 1302 uten tak og påsjevinge bak er vel et skritt i riktig retning?  Kult
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!