mai 02, 2024, 17:29:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bedre lyd demping/ombygd eksos..  (Lest 10415 ganger)
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #30 på: mai 13, 2012, 13:44:02 pm »

Er det noen som har tatt dette opp med f.eks BAS Ahnendorp? Kan jo hende de kan ordne det på en god måte.
Litt kjedelig om hele anlegget leveres i rustfritt stål, så skal man hjemmemekke et flatt stykke stål midt under som ruster.

ghia69
Loggført

ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #31 på: mai 14, 2012, 12:38:46 pm »

Tok dette opp i en epost til Ahnendorp, og de skrev bare at dette måtte man ordne opp i selv. De tilbyr altså ingen løsning.

ghia69
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #32 på: mai 14, 2012, 15:25:58 pm »

Tok dette opp i en epost til Ahnendorp, og de skrev bare at dette måtte man ordne opp i selv. De tilbyr altså ingen løsning.

ghia69

Hei.

Kan fort se for meg at dette kansje ikke er et kjent/stort problem hos Ahnendorp, eller at dem ihvertfall ikke får så mange klager på det. Folk som kjøper et sånnt "relativt dyrt" nytt anlegg er vel kansje for stolte til å klage, hehe. Mitt stod på bilen jeg kjøpte, så har ingen problemer med å belyse problematikken der, men har heller ikke noe å hente på å klage, da det er flere år siden anlegget var kjøpt nytt av en jeg ikke vet hva heter.

Har også hørt fra en annen som i sin tid hadde klagd på at han hang fast over alt, å dem mente at da var nok bilen hans senka mer enn det som var lovlig uansett, da det ellers ville være nok klaring. Dem er kansje inne på noe der da.

Får nok få i hus en rustfri flexislange og legge den over girkassa ja Blunker

-Arild-
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: mai 15, 2012, 17:31:38 pm »

Grunnen til det er enkel, vi har bare to sylindere på hver side. Det er viktigere med fungerende collector enn looks.

Om du skal flate ned eksosen så må du huske å bruke mye grovere dim der enn i resten ellers lider flowen kraftig.



Har du en simulering eller lignende som viser forskjellen på en ellers lik motor? Tviler ikke, bare spent på hvor mye man taper og hvor i registeret evt.
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!