mai 02, 2024, 21:53:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Innfestning av girkasse T1  (Lest 6766 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #30 på: juli 13, 2015, 12:33:27 pm »

Siden jeg allerede har midtre feste, så blir det vel 301 255 111 HD (forsterket bakre feste med strap).

Har vært og hentet noe 5mm plater som jeg fikk kuttet til, blir nok å forsøke på litt egenproduksjon :-), kan kanskje også få plass til nedre fester til triangelstag i samme festet.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #31 på: juli 13, 2015, 12:47:48 pm »

Stroppen har ingen verdi..

Det er ikke girkasse til rammegafler som er noe problem. Det er rammegaflene som er for tynne/myke.

Du må få stivet av rammegaflene..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #32 på: juli 13, 2015, 15:04:26 pm »

Trodde det var oppgaven til triangelstaget Hæ

Er vel ikke mulig å sveise forsterkninger i rammegaflene med BT sin velsignelse !!!
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #33 på: juli 16, 2015, 22:53:36 pm »

Laget ett nytt feste, er sikkert sterkt nok til å feste triangelstaget i også. Skal også lage en stropp over girkassen.


* image.jpg (53.7 KB, 450x600 - vist 184 ganger.)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #34 på: juli 27, 2015, 14:14:16 pm »

Jeg bruker det standard HD gaffel/motorfestet som du ikke hadde særlig tro på, og lager stag fra bunnplater veltebøyle ned til dette.
Så lager jeg et ekstra feste mellom støtfangerfestene og fester rundt bak der ved oljepumpa..
Da har jeg Gene Berg helt fremme i tillegg.
Det får holde for meg. Selv om det er 500hk klarer jeg ikke å få alle de kreftene i bakken allikevel de første sesongene...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!