mai 02, 2024, 18:31:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ser dette riktig ut???  (Lest 5905 ganger)
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« på: oktober 20, 2008, 20:49:00 pm »

Noe som kan se om dette ser riktig ut?







Det nærmer seg oppstart - hvis alt ser riktig ut da selvfølgelig.
« Siste redigering: oktober 20, 2008, 21:43:57 pm av Nova » Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 20, 2008, 20:52:16 pm »

dette ser bra ut!
litt løs viftereim men ellers ser det bra ut i mine øyne
Loggført
solrikioo
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Drammen


Vis profil WWW

« Svar #2 på: oktober 20, 2008, 20:55:32 pm »

Heftige oljeslanger! Ser bra ut i mine øyne om det er riktig aner jeg ikke.  Blunker
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 20, 2008, 20:58:44 pm »

Ohoi... tøft! Men det hadde gjort seg med en nedpuss og noen strøk ovnslakk på eksosen. Evnt eksosbandasje. Og du vil slite med å få start uten pluggledninger  Blunker

Sjekk og dobbeltsjekk alt så lar du det stå til.

Mvh
BB
« Siste redigering: oktober 20, 2008, 21:00:37 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 20, 2008, 21:01:51 pm »

Ohoi... tøft! Men det hadde gjort seg med en nedpuss og noen strøk ovnslakk på eksosen. Evnt eksosbandasje. Og du vil slite med å få start uten pluggledninger  Blunker

Sjekk og dobbeltsjekk alt så lar du det stå til.

Mvh
BB

Joda, jeg er ikke kommet så langt. Er inne på tanken å kjøpe nytt syrefast hos V-dub.
Loggført
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 20, 2008, 21:03:30 pm »

Ohoi... tøft! Men det hadde gjort seg med en nedpuss og noen strøk ovnslakk på eksosen. Evnt eksosbandasje. Og du vil slite med å få start uten pluggledninger  Blunker

Sjekk og dobbeltsjekk alt så lar du det stå til.

Mvh
BB

Jeg kjører det siste nye - trådløs tenning.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #6 på: oktober 20, 2008, 21:07:43 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:38:22 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 20, 2008, 21:10:47 pm »

det olje filteret ville ikke jeg ha kjørt med, men hun for oppstart er det sikkert ok. kjøp fram hp1 racing filter, eller alco sp802

Dette var et jeg kjøpte på Biltema bare for å ha noe når jeg kjører motoren rundt. Hvor er beste plassen å kjøpe hp1 racing filter eller alco sp802?
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #8 på: oktober 20, 2008, 21:19:03 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:38:45 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 20, 2008, 21:28:32 pm »

Hva er det som er så spesielt med disse filtrene?
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #10 på: oktober 20, 2008, 21:35:44 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:39:14 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #11 på: oktober 20, 2008, 21:40:30 pm »

Takk.

Da tar jeg en ringerunde til Mekonomen, Meca, Hellanor og noen andre.

Sjekket litt på nettet, og da fant jeg ut at det var flere lastebiler som brukte dette filteret. Kan det stemme?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 20, 2008, 21:44:23 pm »

Går ut fra at trykkmåleren på filterholderen bare er for oppstarten?  Blunker
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 20, 2008, 22:10:27 pm »

Er ikke sikker på om jeg liker måten oljeslangen til full flowen er ført inntil viftereim/reimhjul....om noe skjer der i høyt turtall så risikerer du at det der rives i filler.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 20, 2008, 22:17:18 pm »

Nå skal vel verken reimhjulet eller fittingen flytte seg da, TomRacer... Glad
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 20, 2008, 22:48:41 pm »

Om reima flises og løsner da, vet da om et par som har blitt ganske forundra over pulveriserte fordelerlokk ...hehe
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 20, 2008, 22:59:52 pm »

Jo, ser den, men de fleste motorer med full flow har vel en fitting plassert på samme sted? Min har i alle fall det. Riktignok en 90 graders bøy, men dog...
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: oktober 20, 2008, 23:03:51 pm »

Min er bokset inn bakom kjøleblekket med en Berg fitting inn i blokka....ikke noen big deal det der da - men han ba jo om tilbakemeldinger  Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 21, 2008, 03:00:16 am »

Ser varmt ut!! Hvor er pakningen?
Loggført
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #19 på: oktober 21, 2008, 06:54:14 am »

Går ut fra at trykkmåleren på filterholderen bare er for oppstarten?  Blunker

Kjekt å ha litt kontroll når man sitter bak der vet du. Blunker
Loggført
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #20 på: oktober 21, 2008, 06:57:06 am »

Er ikke sikker på om jeg liker måten oljeslangen til full flowen er ført inntil viftereim/reimhjul....om noe skjer der i høyt turtall så risikerer du at det der rives i filler.

Du tenker på uttaket som ligger nærmest reimhjulet? Kan ikke helt se hvordan jeg skal legge slangen annerledes når uttaket er så nært reimhjulet. Noen forslag?
Loggført
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #21 på: oktober 21, 2008, 06:58:55 am »

Ser varmt ut!! Hvor er pakningen?

Pakning? Hvilken pakning?
Loggført
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #22 på: oktober 21, 2008, 08:36:54 am »



Pakning? Hvilken pakning?
[/quote]

Nettopp! Hvilken pakning? Blunker tror han tenker på det faktum at du ikke har noen deksler som skiller av eksosen fra den øvre delen av motoren slik det i motorrommet på en orginal bil. Vet ikke helt hvordan dette vil innvirket i ditt tilfelle siden jeg ikke vet hvor god lufting du har der. Men du vet jo hvordan det ser ut i motorrommet på en boble, prøv å lag noe som tilsvarer de blekkene som avskiller eksosen fra motorrommet. det kan for bli varmt bak der.
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #23 på: oktober 21, 2008, 08:57:52 am »

Tror ikke det blir nødvendig. Her er det ganske åpent rundt motoren.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #24 på: oktober 21, 2008, 09:28:00 am »

VW designet motoren til å ha en kald del og en varm del, men sitter motoren i friluft er ikke det noe problem...
Jeg tror du bør tette rundt den, bilen har jo de hyllene på siden der av en grunn?


Er det delte scat topper på den?, hva er det for en blokk... ser spesielt ut!
Sleng ut et bilde av hele bilen også da.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #25 på: oktober 21, 2008, 09:31:16 am »

Det er 3-delte topper fra Scat.

Blokken er også fra Scat. Dette er 2,5 literen jeg kjøpte av Sonic.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #26 på: oktober 21, 2008, 15:40:31 pm »

Trådløs tenning? Sjokkert
Hørtes jo heftig ut..
funker det bra?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #27 på: oktober 21, 2008, 16:23:03 pm »

Trådløs tenning? Sjokkert
Hørtes jo heftig ut..
funker det bra?

Funker veldig bra... men må passe på å ikke få kast i coilen..... Gliser Gliser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
solrikioo
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Drammen


Vis profil WWW

« Svar #28 på: oktober 21, 2008, 16:27:00 pm »

Hvis du har litt eplenisj på fordelern pleier det å gå bra da. Blunker
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #29 på: oktober 21, 2008, 16:53:33 pm »

Og penslar ahra'en litt oftare i forhold til det som står i Haynes-manualen..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!