mai 02, 2024, 18:53:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: oppskrift på gatemotor med rundt 200hk? kom med tips :)  (Lest 6150 ganger)
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« på: november 10, 2008, 22:52:43 pm »

holder på å bygge 1915 nå men vil allerede nå bygge hissigere motor Glad er sikkert fler som kjenner seg igjen. uansett, hadde vært hyggelig med litt tips:)
Loggført

61" t1 1200 deluxe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: november 11, 2008, 08:51:34 am »

Du finner alt du trenger her;

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1781

Her har CB gjort jobben for deg og du kan bare klikke på den motoren som gir deg de antall hk du ønsker og ca 1 uke etterpå så har du delene levert på døra. Aldri før har det vært lettere! Her er kombinasjonen som gir deg 200hk;

1186 - 200 HP 2332cc Builders Choice Engine Kit includes:

1272 - German Quality Pick-Up Tube
1859 - Maxi 30 Full Flow Oil Pump with Black Anodized Billet Cover with 3/8" outlet (to '70)
1277 - Case Kit - includes oil springs, valves, etc.
1537 - 28mm Ultralight Lifters (set of Kult
1941 - Rear Main Seal - 13, 15, & 1600cc
1804 - MAIN BEARINGS STD
1865 - ROD BEARINGS T/1 STD
1399 - Straight Cut Cam Gears - matched set, crank & cam gear
1565 - Racing Push Rod Tubes (set of Kult
1770 - Thin Line Oil Sump - 1 1/2 qt.
1618 - Chromoly Push Rods - blank end (.058")
1390 - 94mm 0.060' thick - Copperhead Gaskets (set of 4)
1702D - C Channel Valve Covers (set of 2)
1424 - Main Bearing Dowell Pins (set of 5)
1999 - 8mm Deflector Plates - fits 13, 15, & 1600cc (set of 2)
1904 - Case Washer Set
1255 - Rubber-Coated Cam End Plug
2289 - CAM ONLY T/1
1274 - AS41 Dual Relief Super Case - T-1 & 2, 84 x 94, Full Flowed
1094 - 94mm x .145 Inch Steel Barrel Spacers
2673 - Super Race Crank - 84mm Stroke - Chevy Journals
1037 - 94mm Wiseco Forged Piston Set
NPN - 94mm Mahle Cylinders
1577 - Forged 1.4:1 Rocker Arms
1303 - Forged Chromoly Lightweight Flywheel - 200mm (o-ring seal)
1360 - Racing Gland Nut with Washer
1229 - 8mm Chromoly Head Stud Kit - Dual Port
1849 - Racing Camshaft Bearing Set
1918 - Crankshaft Gear Assembly Kit w/Racer Spacer NO CRANK GEAR
1362 - End Play Shim Kit
1908 - Case Lock Nut Kit
1973 - Gasket Set - 13, 15, & 1600cc Dual & Single Port Engines
LABOR/FLOW - Full Flow Case
1411 - Wedge Port Cylinder Head (44 x 37mm) 94 Bore with LS-1 Valve Springs, .200 longer valves, titanium retainers, flycut to 54cc
LABOR/SHOP - Shop Time Per Hour (Min. 1 Hour) flycut heads to 54cc
2665 - Super Race Rods - Chevy Rod Journal - 5.500" length (set of 4)

HP rating is based on Dual 48mm IDA Carbs, 1 3/4" Merged Exhaust (#3597), match ported big beef manifolds, compression is set at 10:1 using listed parts in kit. Premium fuel is required for this kit.

4165 USD - husk mva på prisen og frakten.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: november 11, 2008, 09:15:21 am »

Jøss, ingen upris det der - og kurante deler Glad. Løp og kjøp!
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #3 på: november 11, 2008, 11:09:09 am »

Kjøpe ferdig fra usa er ofte billigst...

Har selv nettopp kjøpt turbomotor på 200++Hk i usa. Motoren har har gått 600miles på gatekjøring.. Inneholder en hel del med gromme og dyre deler.. Byggekostnad her i norge hadde kommet på godt over 100 000.-

Dette har ikke jeg betalt i nerheten av..

Selvfølgelig kan det vere et lite sjansespill å kjøpe brukt så lagt unna, men erfaringsmessig så finnes langt flere seriøse selgere der nede en her..

Flere som er enige??



Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: november 11, 2008, 11:34:00 am »

http://simplehorsepower.com/

"HOME OF THE 200 HP DO IT YOURSELF VW TYPE 1 PERFORMANCE ENGINE KIT & DVD"
 - Altså motorer du setter sammen selv, men du får alle delene du trenger

Eller evt. http://www.type1turnkeys.com/ om du vil ha ferdige motorer
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #5 på: november 11, 2008, 11:35:32 am »

er jo et sjansespill...men dette var jo genialt Glad
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #6 på: november 11, 2008, 11:42:28 am »

dette vil jo ikke komme på mer enn 35-40 tusen inkl. frakt og moms...


håpe de tar det på oppkrav Blunker
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: november 11, 2008, 11:52:20 am »

http://simplehorsepower.com/

"HOME OF THE 200 HP DO IT YOURSELF VW TYPE 1 PERFORMANCE ENGINE KIT & DVD"
 - Altså motorer du setter sammen selv, men du får alle delene du trenger

Eller evt. http://www.type1turnkeys.com/ om du vil ha ferdige motorer

Dette lovet jo veldig bra:

"Complete Turnkey Engines
There are no available products under this category. "
 
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: november 11, 2008, 11:59:59 am »

Uansett hvilket ferdig kit man kjøper er det viktig å huske at nøyaktighet i byggeprosessen er helt avgjørende for effekt og varighet - dette er ikke legoklosser. Gjør man jobben ordentlig vil jeg tro at resultatet lett kan bli bedre enn mange av de turnkey motorene som er å få kjøpt..
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: november 11, 2008, 12:53:39 pm »

håpe de tar det på oppkrav Blunker

Nope - du betaler på forskudd inkl frakt men du kan fullt og helt stole på CB når det kommer til betaling.

Når det gjelder Raby og de kitene som nevnes så hadde jeg tatt dem med en STOR neve salt. Han hadde en idè om å lansere turn key pakker på 200hk siden har ingen sett noe til dem. Skulle du etterhvert få en motor tilsendt så har den en ufattelig stygg kjølevifte og masse gode Raby ideèr som han er temmelig alene om.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: november 11, 2008, 13:54:36 pm »

Eg kunne tenke meg litt meir info om turnkey t1 og t4 motorar, det er jo freistande og enkelt.

Kor mykje effekt kan ein hente ut og likevel ha ein driftsikker motor? (som fungerer til kvardags med "normalt" vedlikehald/service-nivå) Kva med girkasse?
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #11 på: november 11, 2008, 15:25:34 pm »

Her er t4 utgavene,,sikkert flere,men han her har ett godt rykte.
http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=309
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: november 11, 2008, 15:30:17 pm »

håpe de tar det på oppkrav Blunker

Nope - du betaler på forskudd inkl frakt men du kan fullt og helt stole på CB når det kommer til betaling.

Når det gjelder Raby og de kitene som nevnes så hadde jeg tatt dem med en STOR neve salt. Han hadde en idè om å lansere turn key pakker på 200hk siden har ingen sett noe til dem. Skulle du etterhvert få en motor tilsendt så har den en ufattelig stygg kjølevifte og masse gode Raby ideèr som han er temmelig alene om.


Type 1-kit'ene hans har jeg ikke fulgt så mye med på, så det får jeg bare beklage. Men jeg vet i alle fall at Type 4-motorene han bygger og selger er noe av det beste som finnes på markedet av turnkey motorer. Jeg har lest en del på TheSamba, STF og Rabys eget forum, og der får han bare skryt for motorene sine. Meeen selvsagt koster de også deretter, men du får også det du betaler for.

T4 engine kits her: http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=309
Og turnkey motorer: http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=331
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #13 på: november 12, 2008, 17:34:29 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:47:30 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 12, 2008, 20:23:23 pm »

Her er en som leverer 46-250 hk turnkeymotorer med kvalitetsdeler : http://www.tafel-tuning.de/download/kataloge/TT-M.pdf

Du får hva du betaler for...  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #15 på: november 12, 2008, 20:33:00 pm »

håpe de tar det på oppkrav Blunker

Nope - du betaler på forskudd inkl frakt men du kan fullt og helt stole på CB når det kommer til betaling.

Når det gjelder Raby og de kitene som nevnes så hadde jeg tatt dem med en STOR neve salt. Han hadde en idè om å lansere turn key pakker på 200hk siden har ingen sett noe til dem. Skulle du etterhvert få en motor tilsendt så har den en ufattelig stygg kjølevifte og masse gode Raby ideèr som han er temmelig alene om.


Type 1-kit'ene hans har jeg ikke fulgt så mye med på, så det får jeg bare beklage. Men jeg vet i alle fall at Type 4-motorene han bygger og selger er noe av det beste som finnes på markedet av turnkey motorer. Jeg har lest en del på TheSamba, STF og Rabys eget forum, og der får han bare skryt for motorene sine. Meeen selvsagt koster de også deretter, men du får også det du betaler for.

T4 engine kits her: http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=309
Og turnkey motorer: http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=331



Vet ikke helt hvor du har det fra, men når det gjelder Raby så er han sikkert flink, men såpass som jeg vet er vel ikke han i eliten når det gjelder T4-motorer. Er enig med Beetlebug i at han har noe teorier som jeg nok har en formening om at han og hans "schubert" er veldig enige i..
Når det gjelder T1 er det mange dyktige folk i US, men når det gjelder T4 så er det noe "nytt" for US-folk flest , og du finner nok bedre ekspertise på T4 i Tyskland enn i US. Når det gjelder T1 har du mange dyktige folk i US, men det finnes mye rart der oxo, er vel flere her som vet hva feks. GEX-motorer er....
« Siste redigering: november 12, 2008, 20:35:56 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 12, 2008, 20:37:31 pm »

.
« Siste redigering: november 12, 2008, 20:39:24 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #17 på: november 12, 2008, 20:38:02 pm »

kjøp en subarumotor. 211 ærlige hester som går 200000km uten å fikses på. varmeapparat får du med på kjøpet.
Loggført
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #18 på: november 12, 2008, 21:32:56 pm »

kjøp en subarumotor. 211 ærlige hester som går 200000km uten å fikses på. varmeapparat får du med på kjøpet.

Den passer rett inn i bilen også eller?  Blunker
Loggført

72 1302 roadster
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #19 på: november 12, 2008, 21:50:00 pm »

holder på å bygge 1915 nå men vil allerede nå bygge hissigere motor Glad er sikkert fler som kjenner seg igjen. uansett, hadde vært hyggelig med litt tips:)

du skriver ikke noe om hvor stort volum på den motoren du ønsker skal være hissigere. hva med

1915 motoren til Johannes her har du oppskriften på den. ble bremset til 247hk.

Block As41
Vev  DMS 69mm
Stakar CB race rods 5,4" med sps bult
Kolvar  94mm custom made by JE
Cyl  Cima Mahle
Kam  FK 87 108gr
lyftare  std VW
Stötstänger  Manton dual taper
Djupsump  1,5 lit
Oljepump  std 26mm
Svänghjul  200mm std lättat
Tryckplatta  Kennedy stage 3
Lamell  Daykin
Avgas  13/4" by JPM med ljuddämpare
Topplock  MS 230 50x36 ti ventiler
Komp 13,0:1
Vipparmsbrygga  Fivestud Solid Rockers by JPM med 1,60:1 på insug och1,55:1 på avgas
Förgasare  Mc typ borrade från 48-49mm
Fördelare  Bosch 009 med ignitor


Det skal nevnes at den bremset 247hk med ca. 44 grader fortenning...  Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: november 12, 2008, 21:58:45 pm »

hva slags suppe kjører han påda Hæ
Såpass fortenning lukter høyoktan
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #21 på: november 12, 2008, 22:04:00 pm »

Det spurte jeg ikke om Jørn, men jeg tror ikke den motoren er helt det trådstarter er ute etter hverken når det gjelder spec eller pris. Blunker
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #22 på: november 12, 2008, 22:04:31 pm »

kjøp en subarumotor. 211 ærlige hester som går 200000km uten å fikses på. varmeapparat får du med på kjøpet.

Den passer rett inn i bilen også eller?  Blunker

Ja nesten.... er jo en boxer det og  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #23 på: november 12, 2008, 22:06:35 pm »

ok jhonny.
Var det tenning påfullgass/belastning eller kjører han med vacum opptrekk slik att han har såpass på crusie??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #24 på: november 12, 2008, 22:11:47 pm »

holder på å bygge 1915 nå men vil allerede nå bygge hissigere motor Glad er sikkert fler som kjenner seg igjen. uansett, hadde vært hyggelig med litt tips:)

du skriver ikke noe om hvor stort volum på den motoren du ønsker skal være hissigere. hva med

1915 motoren til Johannes her har du oppskriften på den. ble bremset til 247hk.

Block As41
Vev  DMS 69mm
Stakar CB race rods 5,4" med sps bult
Kolvar  94mm custom made by JE
Cyl  Cima Mahle
Kam  FK 87 108gr
lyftare  std VW
Stötstänger  Manton dual taper
Djupsump  1,5 lit
Oljepump  std 26mm
Svänghjul  200mm std lättat
Tryckplatta  Kennedy stage 3
Lamell  Daykin
Avgas  13/4" by JPM med ljuddämpare
Topplock  MS 230 50x36 ti ventiler
Komp 13,0:1
Vipparmsbrygga  Fivestud Solid Rockers by JPM med 1,60:1 på insug och1,55:1 på avgas
Förgasare  Mc typ borrade från 48-49mm
Fördelare  Bosch 009 med ignitor




svarte.. må være sinna dyre og skjeldne deler der vel ? er uansett gromt med boble og 2.3 liter Glad er ikke så mange som forventer det når de spør om åssen maskin det ligger i Blunker
Loggført

61" t1 1200 deluxe
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #25 på: november 12, 2008, 22:12:43 pm »

Aner ikke, han bare nevnte at wet-flow benken kunne hjelpe han å få ned temperaturen i toppene slik at han kanskje kunne kjøre med mindre fortenning men samme antall hk.
Loggført
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #26 på: november 12, 2008, 22:13:43 pm »

kjøp en subarumotor. 211 ærlige hester som går 200000km uten å fikses på. varmeapparat får du med på kjøpet.


vil ikke ha vannkjøling Blunker
Loggført

61" t1 1200 deluxe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #27 på: november 12, 2008, 22:16:49 pm »

Aner ikke, han bare nevnte at wet-flow benken kunne hjelpe han å få ned temperaturen i toppene slik at han kanskje kunne kjøre med mindre fortenning men samme antall hk.


bare nyskjerigjeg skjønner du.
For å lære mer om dette tennings greiene
Derfor jeg stusset litt med så mye fortenning på en motor med så høy effektivitet
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #28 på: november 12, 2008, 22:18:51 pm »

jeg vil bare ha en motor som jeg kan bruke til og fra jobben...og skremme livet av bmw og audi eiere på fritia Glad + riskokergjengen
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #29 på: november 12, 2008, 22:40:12 pm »

kjøp en subarumotor. 211 ærlige hester som går 200000km uten å fikses på. varmeapparat får du med på kjøpet.

Denne får du også med firehjulstrekk og et snertent japanskdesignet karroseri.. Subaru tror jeg den kalles..  Øyerulling
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!