mai 04, 2024, 02:12:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: BugRun er død - lenge leve SCC?  (Lest 11559 ganger)
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: juni 07, 2009, 22:33:51 pm »

Jeg lot være å dra på BugRun i år - og angrer ikke etter å ha snakket med flere deltakere som var der nede.

2/3 Golf - veldig få finske, danske og svenske på stripa - kun Jørn Tangen fra Norge. Man kan vel si det slike at de har fått treffet som de vil ha det - kun nyere biler.

Regner med at de fleste lader kruttet til SCC - we like, kjøre 1100 km for å se på Golf er vel ikke akkurat noe å fylle helgene med Osteaktig
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: juni 07, 2009, 22:35:37 pm »

På en måte godt å høre, siden jeg valgte noe anna i helga..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #2 på: juni 07, 2009, 22:59:22 pm »

er det 9 eller 18 hulls golf de har på mantorp?  kanskje verdt å ta en tur da Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
olastuen
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 07, 2009, 23:08:12 pm »

Jeg lot være å dra på BugRun i år - og angrer ikke etter å ha snakket med flere deltakere som var der nede.

Og mange som var der nede storkoste seg og gleder seg allerede til neste år.. masse flott å se på, både luft- og vannavkjølt. At det blir færre og færre luftavkjølte som stiller til start i dragrace kan vel ikke akkurat arrangøren klandres for? Blunker
Loggført

- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 07, 2009, 23:27:22 pm »

Som sagt - jeg har snakka med noen - ikke alle Osteaktig Og da med de som har stort sett samme interessefelt som meg. VW Luftkjølt og Dragrace, det er slik jeg opplevde Mantorp de første år - men de senere år har det ikke akkurat gått oppover Trist

Jeg lot være å dra på BugRun i år - og angrer ikke etter å ha snakket med flere deltakere som var der nede.

Og mange som var der nede storkoste seg og gleder seg allerede til neste år.. masse flott å se på, både luft- og vannavkjølt. At det blir færre og færre luftavkjølte som stiller til start i dragrace kan vel ikke akkurat arrangøren klandres for? Blunker
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juni 07, 2009, 23:35:55 pm »

Jeg lot være å dra på BugRun i år - og angrer ikke etter å ha snakket med flere deltakere som var der nede.

Og mange som var der nede storkoste seg og gleder seg allerede til neste år.. masse flott å se på, både luft- og vannavkjølt. At det blir færre og færre luftavkjølte som stiller til start i dragrace kan vel ikke akkurat arrangøren klandres for? Blunker

Klart de kan det dersom årsaken til at det er ferre luftkjølte som stiller er pga forholdene er feil tiltrettelagt. Evt. at fokuset har endret seg de seinere år.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #6 på: juni 08, 2009, 08:11:59 am »

Da jeg sto i porten på SCC i fjor tok jeg imot noen svensker som prioriterte SCC fremfor Bug Run, fordi de mente at Bug Run var i ferd med å bli helt utvannet Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: juni 08, 2009, 08:12:51 am »

Hadde en knallhelg jeg..etter 14 år på Mantorp ligger det selvfølgelig mye tradisjon og vane i å dra dit,men jeg synes treffet har klart å holde en fin profil gjennom en tid med store forandringer.Er man ute etter seriøs kjøring og bredt spekter av luftkjølte er nok SCC stedet å dra...liker man derimot youngtimers og retrokjøretøyer i tillegg til luftvw er treffet optimalt!I tillegg er det et bra swap og banekjøring.

Mantorp vil nok aldri dø ut..og heldigvis er det plass til flere store treff i skandinavia..sånn som SCC som er  i andre enden av sesongen.

Ja takk begge deler!
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: juni 08, 2009, 08:23:13 am »

Hadde en knallhelg jeg..etter 14 år på Mantorp ligger det selvfølgelig mye tradisjon og vane i å dra dit,men jeg synes treffet har klart å holde en fin profil gjennom en tid med store forandringer.Er man ute etter seriøs kjøring og bredt spekter av luftkjølte er nok SCC stedet å dra...liker man derimot youngtimers og retrokjøretøyer i tillegg til luftvw er treffet optimalt!I tillegg er det et bra swap og banekjøring.

Mantorp vil nok aldri dø ut..og heldigvis er det plass til flere store treff i skandinavia..sånn som SCC som er  i andre enden av sesongen.

Ja takk begge deler!

Godt sagt, takk.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 08, 2009, 08:56:27 am »

Droppet BR selv i år og prioriterte å få bilen klar. Gleder meg faktisk VELDIG til SCC, spesielt når jeg aldri har vært der tidligere.
Men de siste årene har det liksom ikke vært så mye WOOOOOOOW når det gjelder nye biler på BR. Mulig jeg begynner å bli sær Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 08, 2009, 09:15:01 am »

Droppet BR selv i år og prioriterte å få bilen klar. Gleder meg faktisk VELDIG til SCC, spesielt når jeg aldri har vært der tidligere.
Men de siste årene har det liksom ikke vært så mye WOOOOOOOW når det gjelder nye biler på BR. Mulig jeg begynner å bli sær Osteaktig

Det er kanskje ikke WOOW faktoren på nye biler som først og fremst kjennetegner SCC heller. "It's all about the people". Det er DER forskjellen ligger  Blunker
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #11 på: juni 08, 2009, 09:34:02 am »

Droppet BR selv i år og prioriterte å få bilen klar. Gleder meg faktisk VELDIG til SCC, spesielt når jeg aldri har vært der tidligere.
Men de siste årene har det liksom ikke vært så mye WOOOOOOOW når det gjelder nye biler på BR. Mulig jeg begynner å bli sær Osteaktig

Det er kanskje ikke WOOW faktoren på nye biler som først og fremst kjennetegner SCC heller. "It's all about the people". Det er DER forskjellen ligger  Blunker

Tenker mer på at det er de samme bilene som dukker opp år etter år. SCC vil jo bli ett sceneskifte for meg uansett Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: juni 08, 2009, 09:41:08 am »

For å si det sånn om nedgangen fra i fjor til i år fortsetter i samme kurve til neste år så er det ingen luftkjølte der neste år... i fjor var det tross alt mange bobler.

Når det er sagt hadde jeg det skikkelig morsomt hele helgen og ville ikke vært det foruten... men... IT'S ALL ABOUT THE PEOPLE... i år var det vel egentlig bare de ukuelige optimistene som var på plass!

Selv liker jeg ENTUSIAST biler... dvs alt hvor man ser at eieren har lagt to pinner i kors for at bilen skal få en spesiell feeling... og det var dusinvis av Golfer Passater og annet der som rocks my boat...
MEN, og det er et stort men, det er masse fjortisser som også har golf av en tilfeldighet... såkalte flatfyll entusiaster... heldigvis ble de båret ut av treffet en etter en...

Jeg booket rom for neste år også...
"vårens vakreste eventyr"
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 08, 2009, 09:47:32 am »

forstår ikke helt denne kritikken av bugrun
at folk ikke kan kjøre på stripa på bugrun er ikke bugrun sin feil.
ei heller banen.greit nok i år så var været tvilsomt og det er an ganske drøy tur.
ligger banen noe tilbake for  das drag day og Bug-in.. vw open f.eks??
SCC er jo en rein drag stripe så den er sef bedre.
 mere vann enn noen gang, men tross alt det er jo bare VW'er
når det gjelder partycampingen er det jo frivillig å ligge der. finnes lugna og depot området....eller sjøgestad.
up 2 u
tevlige folk er det masse av også!
folk klager på lite oppsatt kjøretid. men det er som regel ikke stappfullt og da kan man ta en repa..cruise tilbake for så å stelle seg i 5min kø og kjøre igjen.det blir det mange turer av i løpet av 2 timer
sånn blir det mange striper av
greppet er bra nok for  98% av bilene i norge og kan kjøre der uten problemer.
tenker 2 biler i norge kan slite litt.
selv kjørte jeg 5-6 striper og fint kunne kjørt mere .
men se på Patte ..kjørte i allefall 2 ca 9.6 striper der.
også kuult å se en Golf I ned på 11.3 eller hva det var .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 08, 2009, 09:50:57 am »

Vi skippet treffet i år før første gang, og jeg angrer ikke ett eneste sekund når jeg hører fortellingene her om årets treff Glad
Men så reiser jeg ditt bare for å se luftkjølt - helst så gammelt som mulig.  Og dragrace hva er det??
Er det det bak der borte i horisonten på BR som bråker så fælt?..

SCC here we come!

« Siste redigering: juni 08, 2009, 09:59:49 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 08, 2009, 09:52:49 am »

Se her ja - her er meningene blanda - jeg var som sagt ikke der, men er jo greit å høre tilbakemeldingene folk har generelt. Å dra 1200km for å henge sammen med mennesker jeg kan treffe her på østlandet er for meg ikke interessant, so all about the people er da for meg fulle Golf-fjortisser som bæres ut en etter en.

Jeg er der for det sosiale på Skjøgestad + Dragrace - når de tar bort det ene mer og mer så er det like greit å møte de man ønsker å møte her i Norge. Men dette er meg ....
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #16 på: juni 08, 2009, 10:01:59 am »

Jeg klager absolutt ikke på Bug Run, fordi det er noe med svensker og vinkelsliper/sveis som vi vanskelig matcher her på berget (på godt og vondt). Så det vil alltid forbli eksotisk å dra til Mantorp. På en annen side er jeg sinnsykt godt betalt for å promotere SCC, og livredd for å finne et avkappet hestehode i senga mi om jeg skulle gjøre noe annet. Om man så må velge mellom de to største treffene i norden, velger man selvfølgelig det som er tuftet på luft og kjærlighet. Eller man gjør akkurat det man har tid og lyst til =)
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: juni 08, 2009, 10:03:32 am »

Klart man kan sitte på promperommet og vente til de svenske/danske kompisene kommer til SCC, eller man kan reise bort å møte dem i Sverige også... det regner jeg med de synes er hyggelig... Kysser
Loggført

Speed is no substitute for direction
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #18 på: juni 08, 2009, 10:04:17 am »

Selv liker jeg ENTUSIAST biler... dvs alt hvor man ser at eieren har lagt to pinner i kors for at bilen skal få en spesiell feeling... og det var dusinvis av Golfer Passater og annet der som rocks my boat...
MEN, og det er et stort men, det er masse fjortisser som også har golf av en tilfeldighet... såkalte flatfyll entusiaster... heldigvis ble de båret ut av treffet en etter en...

Its all about the people ja...

Hadde selv en knall helg selv om det var kaldt og jeger'n gikk til hue på meg Glad Litt for mye vann for min del. men sosialt.. top notch!

Mvh
Miiiistawataproooof


* SANY0146.jpg (52.51 KB, 653x490 - vist 332 ganger.)
Loggført
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #19 på: juni 08, 2009, 12:40:05 pm »

Bug Run kommer alltid til å være et av høydepunktene her oppe i nord. Hvertfall hvis du går for "hele pakka". En hel helg med masse liv og røre.
Har vært en trofast gjest på BC siden 1989 og kommer til å fortsette til jeg dør  Gliser.
Har kjørt gammal luftbil hver eneste gang. Turen i seg sjøl er alltids like spennende, men det er jo litt av hele Mantorpturen spør du meg.

Men selvsagt er det blitt mye vann biler opp gjennom åra. Noe vi helt klart må venne oss til.  Og det blir jo ikke noe bedre når de mest ihugga "bruspulverguttene" leier seg inn på motell utafor treffet.... Øyerulling  Øyerulling

Jeg vil heller sammenligne SCC med gamle Karlskoga treffet. Det var drag for alle penga og bare en liten del utstilling av biler. Hit kom "alle" drag bilene og opplevelsen var STOOR.
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #20 på: juni 08, 2009, 12:56:47 pm »

Jeg er blant dem som er skuffet etter årets Golf Run. Treffet tok et stooort skritt mot vannkjølt i år.

For dem som er interessert i både luft- og vannkjølt VW, så er Mantorp sikkert perfekt, men personlig synes jeg det er like spennende å se en Golf/Jetta/Caddy/Corrado som det er å sitte i bilkø og stirre på de andre bilene. Med "luftkjølte øyne" måtte man konstatere at det var lite å se på campingen og like så på dragracingen som var dominert av radiatorbiler med forhjulstrekk.

En detalj, men like fullt irriterende er for meg at de slipper inn alt av biler uansett merke på campingen. Så lenge man betaler inngangspenger så slipper man inn.  Audi, Subaru, Toyota, Mazda etc burde blitt henvist til parkeringsplassen utenfor synes jeg.

Når det gjelder motellet Elwood, så er det en av tingene som fortsatt er legendarisk bra med BR-opplevelsen. Og da snakker jeg ikke om sengene, men det sosiale Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #21 på: juni 08, 2009, 13:07:26 pm »

Jeg vil heller sammenligne SCC med gamle Karlskoga treffet. Det var drag for alle penga og bare en liten del utstilling av biler. Hit kom "alle" drag bilene og opplevelsen var STOOR.

Veien blir til mens vi går... et stalltips er at den balansen der tipper kraftig i år...  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #22 på: juni 08, 2009, 16:20:57 pm »

JHU: Antyder du at det vil bli vesentlig mere stripekjøring og et større område/tid satt av til dragracing på årets scc enn ifjor?


eller er det bare ønsketolkning...
Loggført

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #23 på: juni 08, 2009, 16:26:21 pm »

JHU: Antyder du at det vil bli vesentlig mere stripekjøring og et større område/tid satt av til dragracing på årets scc enn ifjor?


eller er det bare ønsketolkning...

Det er heller slik at det er UTSTILLINGEN på SCC som styrkes i år. Det er knapt noen som synes det ble for lite dragracing i fjor. SCC er det komplette treffet - og ikke et rent dragrace-treff. Husk det:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #24 på: juni 08, 2009, 17:34:13 pm »

Bug Run er ikke hva det var... Men det er sannerlig ikke jeg heller  Osteaktig

La ungene ta over. Så får vi tilårskommede ligge i motellsengene våre (eller i en westfalia camper).... og heller være tilskuere til det nattlige balubaet.

Jørn er kongen i år... kjører solo tur-retur. Vinner klassen sin på strippen. og tar nye personbeste på 11,81. Hadde alle gjort som han ville Bugrun fortsatt vært det det engang var. Vurderer sterkt å ta med bil til stripa neste år. Da banen faktisk er 98% bedre enn hva f.eks bug in kan tilby...

Den nye norske "luftfjæring ovalen" var også en høydare... Men var dette det eneste nye stjerneskuddet fra norge i år?

Jeg reiser nok til neste år også... selv om gløden begynner å dabbe av
Loggført

svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #25 på: juni 08, 2009, 18:05:38 pm »

La i vært fall SCC fortsette med ha sin egen profil. Det er utrolig at så mange særintresser kan møtes på et felles aransjemang. det lager i alle fall historie.

Det er viktig med respekt, miljø og plass for alle aldersgrupper også familien, det lager samhold og det er noe som funker i den store helheten og sikrer rekrutering.

Min interesse hadde nok vært null hvis jeg skulle dra bare for å se brendte dekk. Men utolig nok så har jeg lært mye men ikke minst, fått utvidet horisonten på noen felter. Det er det fargerike fellesskapet som trekker meg og sikkert mange andre.

Håper derfor at vi har et treff i Norge for alle, hvor grensa er luftkjølt. Når det gjelder soving og transport til og i området så trenger vi gamlingene noe mere konfort, noe jeg håper det er forståelse for om det dukker opp en vannkoker. Flatfyll? Det arangeres mere en et fylleslag utover sommeren for apekatter. Dra dit i steden.


* Kopi av VW.166.jpg (25.24 KB, 337x192 - vist 196 ganger.)
« Siste redigering: juni 09, 2009, 07:19:19 am av svenole » Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #26 på: juni 08, 2009, 21:14:49 pm »

Det som er verdt å merke seg, er at tilbakemeldingene er delte. Jeg hadde en kjempehelg selv om jeg ikke hadde bil å kjøre med i år heller. Ja, det var mange vaskemaskiner der, men slik er verden, ting går fremover. Jeg klarer heldigvis å lukke øynene for det som ikke interesserer meg, og fokusere på det som jeg har glede av. Og det var det mye av i år også. Uansett hva man mener, så dukker det også opp nye luftkjølte biler hvert år, og det ser man ikke så ofte på våre små treff her hjemme. Dessuten er det ikke ofte man ser et titalls sambaer samlet på et sted, og det er verdt turen alene for oss som digger splitt T2. Russetilstandene kan jeg også styre meg for, men det løser jeg ved å sove enten på den rolige campingen eller utenfor området. Jeg holder ut partytilstandene lenge nok til å få sett de bilene som aldri forlater patycampingen. Det blir i alle fall ny tur på meg til neste år, og jeg klarer å anbefale andre å ta turen uten dårlig samvittighet.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 09, 2009, 06:49:40 am »

Mårn godtfolk! Pessimisten har ordet...

Jeg hadde det kjempehyggelig på BR i år også. Har nå vært på BR 00-06 og 08-09.  Det er veldig hyggelig å møte folk fra andre steder enn Norge, som er interessert i det samme som meg, og for å gjøre dette er BR ett godt sted og være. MEN, de aller fleste jeg pratet med var norske, og dem regner jeg med at jeg ser på SCC også. TAkk for laget det var kjempehyggelig og GRISEKALDT!

Nå kommer dritten! Jeg har for vane å klage, dessverre, og det husker jeg at jeg gjorde hele helga, jo mer å drikke jo mer klaging.
I år tok jeg opptil flere bilder av GOLF!!!! det kan jeg ikke huske å ha gjort før, dette fordi det rett og slett var så få interessante T-1, -2, -3 og -4, å ta bilde av. Det blei kikka litt på K70 og Golf 1 og det er så langt interessen strekker seg. Og da er fortsatt over 50% av treffet totalt uinteressant! Jeg klarer ikke å interessere meg for alt det andre. Dessuten er jeg skikkelig ferdig med "Russefyll", jeg blir tom. litt redd når sånt kommer for nære innpå, og det gjør det på BR.

Hele helga har jeg kalt BR for Golf Run og det står jeg ved, og jeg tviler på at jeg gidder å kjøre så langt for å møte hyggelige folk til neste år. Jeg håper istedet på å kunne møte flere av de hyggelige folka andre steder.

Angående stripa, så er det ikke noe galt med stripa på Mantorp, jeg har kjørt der selv og det er ett lettvindt opplegg som gjør at det er lett å få kjørt mange striper. Og det er som Jørn sier, ikke noe problem for mengden bil å kjøre der, det er kun for de som sliter med feste på 3. og 4. gir at det er farlig, og en del av dem kjører for det. Disse sliter ofte med feste uansett Gliser Gliser. Så hvis du har skuddsikker bil, er villig til å skru før du kjører hjem, eller har bilen på henger, så er det ikke noe galt i å ta den med til BR, dess færre som kjører på stripa, dess mindre tid får stripekjøringen.

BR09 var altså skikkelig hyggelig, for meg kanskje det hyggeligste på mange år, og alikevel tror jeg ikke at jeg drar til neste år. Føles ikke rett, nei! Jeg har for vane å ombestemme meg, etter som nye ting kommer på banen så ting kan jo være annerledes til neste år, bare så det er sagt.

Det kan nevnes at jeg husker spesielt godt 3 biler, eller 4 men den siste ble litt glemt.
OJ911 sin ragtop oval, grisefin bil og hyggelig eier!
Jørn Tangen sin 11sekunders T-3 Variant alltid like imponerende, takk for gode råd Jørn.
Den svenske "Panelvanbobla" en fantastisk kreasjon som jeg virkelig likte.
Mørk grønn dansk oval som så ut til å ha noe skikkelig "GO" i seg men som bare stod stille, denne ble nesten glemt pga at den stod stille.

Til alle som var så hyggelige, takk for ei koselig helg, håper vi alle sees på SCC.

TomR, BR er enda ikke dødt men det er jammen mange spiker i den kista! SCC kom på ett perfekt tidspunkt og blir bare bedre og bedre, BR er forbikjørt for lenge siden, men det kan nesten ikke sammenlignes. Det er to vidt forskellige treff på helt forskjellige tidspunkt, heldigvis.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #28 på: juni 09, 2009, 13:06:06 pm »

Og du tror DU er fæl til å klage? Jeg gjør ikke annet, jeg og jeg er verdenskjent for det. Det er alltid no gæli, samma hvor fin en bil er så finner jeg alltid noe å sette fingern på, og vannkjølt er dritt og Betales suger møkk, Postgirobygget burde vært skutt sammen med De Nye Gitarkameratene og gud veit ikke hva. Absolutt alt er kjipt og støgt, hele verden.

Men vettuhva, jeg hadde det gøy på BR i år også jeg, sjøl om det var grisekaldt og sjøl om jeg i hvert fall på BR til dels er ferdig med russefylla, (holder fortsatt stand med den hjemme). Og, jeg hadde det hyggelig sammen med gode venner til tross for at jeg ble imponert over standarden på etpar 1-er Golfer som rett og slett overgikk det meste av det vi ser blant våre egne når det gjelder gjennomført stil og restaureringsarbeide.

Om det er et tegn på at treffet er dødt, eller at jeg burde legges inn veit jeg ikke, men så lenge jeg har øl, god mat og gode venner, raggsokker og hettegenser klarer jeg alltids å more meg om ikke annet ved å le av en og annen åndssvakt øgly Porsche-looker eller drita full finne som må ha førstehjelp, (for en gangs skyld ikke meg sjøl).

Jeg kommer tilbake neste år, men tar følgende fakta med meg i baggen:

Jeg kommer ikke til å få se så mange biler jeg liker, jeg kommer ikke til å få med meg så mye rå dragracing for den foregår heretter på SCC, og jeg kommer kanskje til å måtte telte ved siden av et dieselaggregat som går konstant fra fredag til søndag i år også, men det går greit. Kanskje en dag blir jeg så gammal og trøtt at også jeg legger meg på Skjøgestad. Det blir hva jeg gjør det til. 
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: juni 09, 2009, 13:49:58 pm »

Er det mange som har GOD grun til IKKE å stille til start på stripa på Mantorp i år?
Jeg bare spørr.....?

21 biler til start og etter  ca en 1/2 time var det vel 10 igjen eller no.
Det året jeg kjørte hadde jeg 7 eller 8 turer ned stripa valutta for penga.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!