mai 03, 2024, 22:49:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: BugRun er død - lenge leve SCC?  (Lest 11557 ganger)
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: juni 09, 2009, 13:53:34 pm »

god grunn: ingen bil klar, som vanlig

Når det er sagt synes jeg det er feigt ikke å kjøre på stripa på Mantorp om man har bil som funker og går bare for å "spare" denne til SCC. Det er ikke sååå mange helger hvor man kan kjøre VW-drag sammen med endel andte luftkjølere, samma hvor ræva man måtte mene Mantorp/BR har blitt.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #31 på: juni 09, 2009, 14:12:57 pm »

Jeg tillater meg å copy/paste et innlegg fra et annet forum;

6/8/2009 10:26:0

Äntligen gick det att åka bra tider på Bug Run! Arrangören lade ner mer möda än tidigare och det gav verkligen resultat! Både sopning o sprutning innan dragracekörningarna båda dagarna! Tom väderförutsättningarna var på "vår" sida i år! Sval o fin luft!
-Hade inte alls tänkt köra på lördagen vis av tidigare erfarenhet men fästet verkade vara helt ok och som sista bil ut på lördagens kval blev det enda försöket 1,61 i 60-fot, 7,20/150 på åttondelen samt 11,53/178 på 402 m. sju tusendelar efter kvaltvåan Lundgren! Tyvärr visade det sig att ettan cylinder gick leant och motorn gav inte full effekt. Efter lite justering blev söndagens enda kvalförsök (mitt eget val) 1,64 i 60-fot, 7,13/154 på åttondelen samt 11,35/182 på 402 m. Lite drygt fem hundradelar från personbästa!! En hundradel efter Lundgren o fortfarande kvaltvåa...! Fö är det bara att gratulera fam Lundgren som med nya motorn satte personbästa med 11,29/188 i sin 1303:a i helgen! Not bad!!
Elimineringen blev dock en flopp för min egen del. Ett rödljus + att ett stag till ena förgasaren hoppade av, ridå..........
Grattis Niklas till segern!
Sammantaget var det synd att många valde att stanna hemma när det äntligen blev en bra bana att åka på. Naturligtvis var det svårt att veta på förhand förståss MEN det är bara att hoppas att detta positiva för vår del fortsätter även nästa år!

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #32 på: juni 09, 2009, 15:41:01 pm »

Min gode grunn. Ikke bil klar.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #33 på: juni 09, 2009, 16:49:39 pm »

For vår del er det festet på Bugrun som er grunnen til at vi ikke har dratt.Har ihvertfall ikke vært bra tidligere,men ser ut som det ble gjort en innsats i år-og det er et steg i riktig retning.Blir ikke helt det samme å dra inn feks Das Drag Day når det er snakk om festet mener jeg.Der er det glatt hele veien og du er klar over det.Du har ikke trackbite og et bra feste i 100-200m til det plutselig blir såpeglatt der hvor bilbanen kommer inn på stripa-som det har vært på Bugrun.Det er flere nå som har gått i rail'n pga dette.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #34 på: juni 09, 2009, 16:51:43 pm »

x 2
Min gode grunn. Ikke bil klar.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: juni 09, 2009, 16:59:07 pm »

stian ,nå nevner jeg att jo muligens 2 biler i norge ikke kan kjøre der .
du er vel en av de.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: juni 09, 2009, 18:37:03 pm »

For vår del er det festet på Bugrun som er grunnen til at vi ikke har dratt.Har ihvertfall ikke vært bra tidligere,men ser ut som det ble gjort en innsats i år-og det er et steg i riktig retning.Blir ikke helt det samme å dra inn feks Das Drag Day når det er snakk om festet mener jeg.Der er det glatt hele veien og du er klar over det.Du har ikke trackbite og et bra feste i 100-200m til det plutselig blir såpeglatt der hvor bilbanen kommer inn på stripa-som det har vært på Bugrun.Det er flere nå som har gått i rail'n pga dette.

Du har helt rett, det er en rekke biler som dette har skjedd med og de fleste av de som potensielt kunne bli blant disse rail guard-kissers holdt seg hjemme i år, forståelig nok, absolutt. Der må nok BR-ledelsen ta sin del av skylda, for at de har neglisjert denne sikkerheten i årevis og gått på akkord med seg sjøl mellom dragrace, retard-parad og sånn rundt rundt racing hvilket har resultert i Zalo fremfor trackbite.

Men noen tok likevel sjansen og kom, som f. eks. den svarte Fastback-gærningen. Det redda det lille som var av racing i år fra å bli fullstendig vannkjølt og dødt for min del. Likevel synes jeg det er litt stusselig når så å si ingen fra Norge tar med seg bilen sin for å i det minste teste litt, som en slags tune up foran SCC om ikke annet. For det har aldri vært så dårlig feste på Mantorp at det ikke går an å kjøre 12 sekundere der under relativt trygge og stabile forhold. DET veit jeg i hvert fall sjøl.
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #37 på: juni 09, 2009, 20:56:32 pm »

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at VWAudi Club Norwegen sitt hovedtreff på Vålerbanen har tatt skade av (nok en gang) å kræsje med Bug Run.

Jeg valgte VW/Audi-treffet i år for å "jobbe".
Men må si jeg virkelig savnet den glade norske youngtimer-vannkjøltgjengen som (forståelig nok) foretrakk Bug Run.
At eierne av anslagsvis 50 norske vannkjøltbiler velger Bug Run fremfor "sin egen" klubbs hovedtreff sier litt om hvor sterk posisjon Bug Run har fått for vannfolket.

Det var veldig lite barnlig lek å se på Vålerbanen da jeg var der lørdag kveld og søndag.
Slik lek som gjør at så mange elsker campen på Bug Run.

Hvis jeg velge ett favorittreff for luft, er det SCC.
Men heldigvis er det lov til å dra på mer enn ett Boble-treff i året  Kult

Uansett, vi sees på SCC!
(Selv om jeg tragisk nok kommer uten luft i år igjen)
« Siste redigering: juni 09, 2009, 21:12:09 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #38 på: juni 09, 2009, 21:25:59 pm »

 Osteaktig Vannfolket VS. Luftfolket - Kem vinn?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: juni 09, 2009, 21:26:31 pm »

 Det er jo ikke rart der er overtall av vann når ingen stiller med luftkjølt.... Valgte selv å reise uten luftkjølt i år og det er det eneste jeg angrer på med turen til BR i år. God stemmning fra torsdag til søndag. Kjempehyggelig å møte alle utenlanske vwmennesker man bare treffer ett par tre ganger i året. Så det er ikke bare arrangøren BugRun som gjør dette til et treff som kansje ikke er hva det en gang var. Skjerpings! Det er vi som lager dette til en kanon helg. Sier bare Christer'n Petterson og gjengen. Gliser Det var FEST!

Ses med bil til neste år.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: juni 09, 2009, 21:32:13 pm »

Det blir ikke noe Fæst uten Christer da Blunker å Veggis slutt med den  prompinga da Osteaktig
Og til Espen X hvor var din Aircool?
Slutt å klag,Lenge leve Bug Run.Jeg har vært dær 21ganger.
Og Næste år skal jeg over there. Øyerulling
Ja vi Glær oss til Fæsten på Gardermoen også Glad
Det skal bli årest AIRCOOL træff.

Mags




*  (119.42 KB, 922x692 - vist 256 ganger.)
« Siste redigering: juni 09, 2009, 21:36:27 pm av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #41 på: juni 09, 2009, 21:42:20 pm »

Det er jo ikke rart der er overtall av vann når ingen stiller med luftkjølt
Word!!!

Jeg er i høyeste grad medskyldig  Tvilende
« Siste redigering: juni 10, 2009, 07:23:25 am av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: juni 09, 2009, 21:43:49 pm »

Dommeren har talt Osteaktig


* Dommern har talt.JPG (128.02 KB, 796x597 - vist 260 ganger.)
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #43 på: juni 09, 2009, 21:55:21 pm »

Det blir ikke noe Fæst uten Christer da Blunker å Veggis slutt med den  prompinga da Osteaktig


Jeg ler så jeg nesten detter av stolen Osteaktig



Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #44 på: juni 09, 2009, 22:27:49 pm »

Og til Espen X hvor var din Aircool?
Slutt å klag,Lenge leve Bug Run.Jeg har vært dær 21ganger.

Jeg skjønner at du spør Mags, for under BR ga jeg forskjellige folk forskjellige forklaringer på hvorfor jeg ikke kjørte selv. Litt "bussen ble ikke klar", og "for å spare bensinpenger" osv. Men det sa jeg egentlig bare for å slippe å si det som det var: Jeg mistet moren min to dager før BR, så jeg var ikke lysten på å dra dit i det hele tatt. Ikke fikk jeg gjort det jeg skulle med bussen heller og ikke var jeg spesielt keen på å kjøre 100 mil alene etter våkenatt ved hennes side. Men så ringte gode, gamle Holmsen og foreslo at han, Maria og jeg istedet kunne dra sammen i bussen hans, så jeg ble med likevel.

Dette kan også være greit å ha sagt for de som kanskje stusset på at Xen gråt litt hist og pist under BR Glad

For øvrig mener jeg at Kartago må ødelegges og at BR sugde i år.

« Siste redigering: juni 09, 2009, 22:29:26 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #45 på: juni 09, 2009, 22:42:55 pm »

Kondolerer - min dypeste medfølelse Trist

Og til Espen X hvor var din Aircool?
Slutt å klag,Lenge leve Bug Run.Jeg har vært dær 21ganger.

Jeg skjønner at du spør Mags, for under BR ga jeg forskjellige folk forskjellige forklaringer på hvorfor jeg ikke kjørte selv. Litt "bussen ble ikke klar", og "for å spare bensinpenger" osv. Men det sa jeg egentlig bare for å slippe å si det som det var: Jeg mistet moren min to dager før BR, så jeg var ikke lysten på å dra dit i det hele tatt. Ikke fikk jeg gjort det jeg skulle med bussen heller og ikke var jeg spesielt keen på å kjøre 100 mil alene etter våkenatt ved hennes side. Men så ringte gode, gamle Holmsen og foreslo at han, Maria og jeg istedet kunne dra sammen i bussen hans, så jeg ble med likevel.

Dette kan også være greit å ha sagt for de som kanskje stusset på at Xen gråt litt hist og pist under BR Glad

For øvrig mener jeg at Kartago må ødelegges og at BR sugde i år.


Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #46 på: juni 09, 2009, 22:45:38 pm »


Kondolerer - min dypeste medfølelse Trist

me too





Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #47 på: juni 09, 2009, 22:58:30 pm »

Takk takk, men det var ikke meningen å gjøre denne tråden til en kondolanseprotokoll. Jeg tar TomRs kondolanse som en felles-kondolanse fra alle, så kan vi get back on topic Glad Det var alt for mye vannsøl på BR!
Loggført

1969 Militær-buss
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #48 på: juni 09, 2009, 23:00:11 pm »

Hva kan man si? Veldig trist å høre Espen. Jeg er ihvertfall glad du ble med. Utallige lattermilde øyeblikk sitter igjen i hukommelsen etter denne helgen, mye takket være deg og reisefølget ditt  Blunker
(til neste år innføres det en ny regel om at man må parkere bilen utenfor sin egen dør på motellet, lettere å vite hvor skapet skal stå på den måten  Osteaktig )
« Siste redigering: juni 09, 2009, 23:04:54 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #49 på: juni 09, 2009, 23:00:52 pm »

hm, skulle akkurat til å bemerke at en kondolanseprotokoll under tittelen "Bug Run er død", fort kunne misforståes Rekker tunge Jeg veit heldigvis at du ikke tar det ille opp Espen, og jeg stiller meg dermed to hakk over her og inn bak andre kondolanser. Dette var fryktelig trist å høre, intet mer, intet mindre.
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #50 på: juni 10, 2009, 11:11:49 am »

Man kan være skuffa og missfornøyd med BR, for hvert år som går.. .Men dette kommer neppe som noen overraskelse på noen av dere gutta som har vært der år på år...
Jeg er helt enig at antallet golfer og russelfyll stiger for hvert år, men det har jeg nå skjønt.

Jeg hadde iværtfall en topp tur!! Det jeg syns BR skiller seg fra andre treff, er at de faktisk har en RACERBANE!! Noen som så den??
Jeg fikk 3 turer utpå der.. en med nye VW Touareg R50 med 350HK, en med Golf GTI og sist men størst VW Beetlecup bil med turbomatet V6er og 440 hk under panseret. Det var RÅTT!!!  Gliser
Gratis var det også!! Så dere den gule racerigga ovalen som flisa golfene?? så dere den?

I tillegg fikk jeg kikket på Formula vee, snakket med førere og fikk litt feelingen på det!! Det er noe du ikke finner på noe aircooled VW treff i Norge mener jeg.

Ikke minst er kjøreturen tur/retur spennende... går bilen hele veien? holder motoren? Har man husket nok reservedeler og verktøy?
Har man nok olje, Svein? Hvor er olje lekkasjen, Kim?  Osteaktig
Takk for turen, folkens!

Man må nok forberede seg på at treffet lever og innholdet endres... men ikke klag, men se på det som interesserer deg.
Som det ble nevt på treffet, var det laber innstats fra norskefolket for upligning av vws i svingen..

Cred til Jørn som stiller på start på drag. Hadde vært klart mer moro å se fler.
Jeg tør ikke for jeg kjører tur/retur og orker ikke hente bilen med paia motor/drivverk påfølgende helg.. Mulig andre har samme "unnskyldning", og det forstår jeg.

Lenge leve nattlig skiitprat og Christer n' Petterson. . Gliser Gliser
« Siste redigering: juni 10, 2009, 11:17:44 am av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #51 på: juni 10, 2009, 12:24:09 pm »

Kondolerer Espen!  Flau

For øvrig mener jeg at Kartago må ødelegges og at BR sugde i år.

...og flirer samtidig...!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #52 på: juni 10, 2009, 14:38:41 pm »


Helt klart:


              Bug Run - flott start på sesongen
              SCC      - flott avslutning av sesongen

....og det er vel stort sett den en rekker med i en ellers så stressa hverdag.  Tvilende



Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #53 på: juni 10, 2009, 14:43:28 pm »

Ikke sant, og hvis folk fortsetter ikke å møte opp på bugrun med sine luftkjølere nettopp fordi det bare er vannkjølt der!?!?!, så er den onde sirkelen forlengst sluttet og vi kan takke oss sjøl for at treffet gikk i dass en gang rundt 2015.

Jeg har alltid hatt luft til BR og kommer alltid til å ha det i en eller annen form, selv om jeg etpar ganger har måttet låne bil. Den dagen ryggen min ikke orker flere netter med lufttomme luftmadrasser selger jeg platesamlinga mi og kjøper barndoor...aldri Sjøgestad, (med all respekt for de som velger det alternativet, som sikkert er minst like sosialt som det å være på BR fra BR begynner til det slutter Rekker tunge )
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #54 på: juni 11, 2009, 05:37:34 am »

Så dere den gule racerigga ovalen som flisa golfene?? så dere den?

Nei faen den fikk jeg ikke sett, men jeg så den i fylle området, og den var grise rå...

AFF! det her begynner å lukte tur til neste år også, men jeg kjører luft ellers kommer jeg ikke, den tida jeg bare MÅTTE dra er forbi.
Får sjå har ikke lyst til å være med å ødelegge...

Vi får se vi får se..

Det som uansett har endret seg er at før så måtte jeg dra til BR fordi det var det beste treffet,
Nå er SCC det beste treffet.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #55 på: juni 11, 2009, 16:01:33 pm »

Men hvis du er glad i:

-delemarked på dagtid og kveldstid... Øyerulling
-banekjøring
-drag...helst mer
-nye og gamle volkswagen
-live band....som jeg aldrig har fått med navnet på Gliser
-en durabelig fest
-masse liv
-3 dager med kun bil
-utstilling
-grille med gode venner
-formel vee
-ofte "premiere" vising av nordens heftige bygge

....da er det vel ikke så mange treff og velge på spør du meg?

En kan vel alltids dra på et av de vanlige treffene rundt om i norge. Men hva er så utrolig artig med det? Moro med grill og pils på kvelden..JA.. utstilling dagen etter med de samme bilene du så året før... rusle rundt og sparke i dekka og håpe dagen snart er slutt så du kan sette deg i bilen å kjøre hjem....

                                     Noen som kjenner seg igjen? Blunker


 BUG RUN vil aldri DØ  Kult Kult Kult Kult
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
nik
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #56 på: juni 11, 2009, 18:28:54 pm »

Og ikke å forglemme en varm campingvogn( takk Gard).Mangokid på kassegitar, mimre om Stones og Charlie Watts med gul Gretsch.Og ikke minst to mann i en 56 oval som kjører 100 mil.Egentlig ganske kult. Men istemmer , for mye vann og russefyll. Og for dårlig swap når det gjelder Ghia
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #57 på: juni 12, 2009, 07:22:51 am »

Mags

Mags-sexylubben!

pm til Espen


* 1.jpg (59.08 KB, 200x150 - vist 268 ganger.)
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!