mai 04, 2024, 03:16:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: elbil:)  (Lest 10619 ganger)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #30 på: oktober 08, 2009, 15:15:03 pm »

Ja hvis man vil gå andre veien, så har fattern en knottgenerator til salgs
ja ha, ha. nesten som ei dampmaskin og, m svær kjel. Gliser Gliser
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 08, 2009, 18:46:04 pm »

Hehe, her mangler det ikke på ideer ser jeg Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 09, 2009, 11:30:31 am »

Hvem stiller på SCC med alternativt brensel?
Og her kommer en syk Idè: Hvem er raskest på stripa  Gliser Hæ
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 09, 2009, 11:45:43 am »

Hvem stiller på SCC med alternativt brensel?
Og her kommer en syk Idè: Hvem er raskest på stripa  Gliser Hæ

Hva sier du, Knut?
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 09, 2009, 13:09:02 pm »

Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget.
Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge.

Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge.

For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..)

Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin.

For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr.

Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett.
http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtml
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #35 på: oktober 09, 2009, 13:17:04 pm »

framtida Hæ Hæ


* elbil.jpg (61.11 KB, 800x600 - vist 187 ganger.)
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 09, 2009, 15:30:00 pm »

Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget.
Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge.

Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge.

For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..)

Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin.

For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr.

Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett.
http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtml

Synd at det ikke går an å få godkjent da. Har dette å gjøre med egenvekt/totalvekt og gjøre eller er det andre grunner?
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #37 på: oktober 09, 2009, 16:16:24 pm »

Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget.
Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge.

Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge.

For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..)

Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin.

For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr.

Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett.
http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtml

Synd at det ikke går an å få godkjent da. Har dette å gjøre med egenvekt/totalvekt og gjøre eller er det andre grunner?

Nei nå... Hmm, er rimelig sikker på at det finnes unntak. Dette må vi til bunns i men først fräna grejen, sen bryr vi oss Blunker

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #38 på: oktober 09, 2009, 19:46:36 pm »

Tja, hvis du klarer å finne en måte å få det godkjent på så skal jeg gladelig kjøpe meg en 1'er golf og suse rundt elektrisk med Osteaktig
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: oktober 09, 2009, 20:15:02 pm »

Her kommer trikken!


Har vært innom tanken og konvertere ei boble til eldrift selv.
Det jeg føler er begrensningen er batteriene. Ikke i forhold til kjørelengde, men hvor mange ganger man kan lade
før batteriene må skiftes, eller kjørelengen begrenses(rimelige batterier)
Dersom jeg bestemmer meg for å bygge vil jeg benytte en seriemotor med regulering mellom 0-96 V.
Makshatighet rundt 100 km/H og en rekkevidde på rundt 5- 8 mil før lading.
Ellers er vel Splitman en tidligere Thinkman som har noen meninger?
Spesielt interesserte kan gå inn på youtube og søke på ev vw
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #40 på: oktober 09, 2009, 20:44:13 pm »

Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget.
Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge.

Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge.

For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..)

Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin.

For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr.



det var disse diskusjonene jeg refererte til lenger opp i tråden, men som BT sier, så kan man jo ikke bare sette seg ned og godta det, hvis det er slik at man virkelig VIL bygge om. Som med det meste annet, så er ting mulig bare man går frem på rette måten
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #41 på: oktober 09, 2009, 21:06:49 pm »

Men her i kalde norge så trenger en jo
et bra varmeapperat!!
vet ikke hvordan det fungerer i en vanlig elbil jeg!
men skal en ha brukbare el vifter til og varme med så går vel en del strøm til det???
Loggført

Vw 1302
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #42 på: oktober 09, 2009, 21:56:51 pm »

litt suppe+en "eber"
Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #43 på: oktober 09, 2009, 22:14:02 pm »

Det ligger en fin elkonvertert 356 til salgs på eBay. Han påstår at det er 194 HK i denne, så den går nok godt så lenge den går....

Passer nok best til sommerbruk!  Gliser Gliser

http://web.me.com/mjrickard/

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260484651636&viewitem=&_trkparms=tab%3DWatching


* el356.jpg (89.2 KB, 800x533 - vist 172 ganger.)

* el356b.jpg (93.93 KB, 800x533 - vist 187 ganger.)

* el356engine.jpg (105.68 KB, 800x533 - vist 182 ganger.)
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #44 på: oktober 10, 2009, 02:30:27 am »

Kanskje til SCC 2011
http://www.nedra.com/record_holders.html

Er jo en del biler med mye watt og volt her :-)

Mazda 1200 blir jo fort VW 1200
http://www.plasmaboyracing.com/whitezombie.php
Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #45 på: oktober 10, 2009, 10:36:47 am »

En liten praktisk ting... nyregisterte el-biler får regnummer EL 00000, dette er da til hjelp for de OFFENTLIGE parkeringskontorene og bomringselskapene når de skal identifisere den som en som slipper og betale, det kan jo være en issue å huske om man konverterer

Ellers jentene som ble nevnt lengre oppe : http://www.ba.no/puls/article4326278.ece

+ http://www.elbil.no

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #46 på: oktober 10, 2009, 11:16:12 am »

En liten praktisk ting... nyregisterte el-biler får regnummer EL 00000, dette er da til hjelp for de OFFENTLIGE parkeringskontorene og bomringselskapene når de skal identifisere den som en som slipper og betale, det kan jo være en issue å huske om man konverterer. Ellers jentene som ble nevnt lengre oppe : http://www.ba.no/puls/article4326278.ece+ http://www.elbil.no .LP
Trur dette snart blir virkelighet eg... men det spørst då kor godt tilrettelagt dette blir...om forumet her ser nødvendigheten til å driva den rette "lobbyvirksomheten"...kvifor forsto ikkje fabrikken i Mexiko hvor ideell bobla kunne vore å konvertert til elbil?? framtida låg rett framfor føttene deires Øyerulling 
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #47 på: oktober 10, 2009, 12:56:37 pm »

Men her i kalde norge så trenger en jo
et bra varmeapperat!!
vet ikke hvordan det fungerer i en vanlig elbil jeg!
men skal en ha brukbare el vifter til og varme med så går vel en del strøm til det???

Ca 30 % av forbruket ved minusgrader er varme i slike biler.. (vet det fordi vi har 3 slike elbiler på jobben og er noe dritt å kjøre med på vinteren  Blunker )
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #48 på: oktober 10, 2009, 17:34:17 pm »

For meg ser det ut som om 356n har en seiemotor på rundt 20 kw.
Karakteristikken på en el motor er ikke sammenlignbar med en bensinmotor,men 190 hester er det nok ikke.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 10, 2009, 21:59:45 pm »

Ganske spreke mange av gocartene på jutub..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #50 på: oktober 11, 2009, 21:42:33 pm »

Rart det ikke har kommet noen krigsrop fra 6Volt gjengen,
Ille nok å gå over til 12 V  Blunker Osteaktig

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #51 på: oktober 11, 2009, 21:51:41 pm »

Rart det ikke har kommet noen krigsrop fra 6Volt gjengen,
Ille nok å gå over til 12 V  Blunker Osteaktig

.LP

Hehe, 6 volts el-bil Osteaktig
Loggført

ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #52 på: oktober 11, 2009, 22:15:54 pm »

Rart det ikke har kommet noen krigsrop fra 6Volt gjengen,
Ille nok å gå over til 12 V  Blunker Osteaktig

.LP

Hehe, 6 volts el-bil Osteaktig
Ja he he, med grøvre ledningar og breie børster og eit stooot 6volt batteri kan ein kanskje få trykt ut nokon fleire hestar... Gliser
Loggført
Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #53 på: mai 09, 2011, 22:36:52 pm »

Ut fra informasjon fra elbil.no, så har det tidligere vært registrert et par biler som er ombygget.
Den senere dtid, etter 2007, så skal det altså være umulig å bygge om en bil og få skilter på den i Norge.

Personlig er jeg uenig i denne praksisen. Men det er nå bare engang sånn det er i Norge.

For å få skilter på en elbil må bilen være i original utførelse fra produsent. (De ser visst gjennom fingrene på dette med typegodkjenning..)

Så om noen fant det for godt å bygge om en boble til elektrisitet, så ville de ha virkelig kasta bort tiden sin.

For ordens skyld kan jeg opplyse om at prisen på en ombygging av en vanlig bil til elektrisk drift er ca 50.000kr.

Jeg synes det er veldig synd at det ikke går å få skilter på, da et av de "beste"/enkleste ombyggings kit'ene på markedet er Voltsrabbit, som altså er et 1'er golf ombyggingssett.
http://www.electroauto.com/catalog/kits.shtml

Ser at jeg nå svarer på et meget gammelt innlegg, men elbobla vår har ikke fått noen direkte nekt for registrering. BT har vært veldig strenge med oss, og den er enda ikke sluppet gjennom nåløyet, men så lenge man er nøye med alt de ber om, så skal det gå. Flere av de vi prata med virket entusiastiske og ønsket oss vel med prosjektet. Vi jobber nå med en omfattende teknisk rapport av hele bygget, samt ECE-godkjenning av motoren vår (som kommer fra en Clark elektrisk gaffeltruck). Det virker som om denne godkjenninga nesten er det eneste som står igjen bortsett fra fjerning av baksetet da bilen veier rundt 100 kg mer enn originalt og totalvekten dikterer antall registrerte sitteplasser som skal matche bilens faktiske seter.
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: mai 10, 2011, 06:02:23 am »

Tror tråden er like aktuell nå... hold oss oppdatert?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Voltswagen_HiG
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Høgskolen i Gjøvik


Elektrisk 1974 VW Type 1, Jeans Edition


Vis profil WWW
« Svar #55 på: mai 10, 2011, 08:19:40 am »

Tror tråden er like aktuell nå... hold oss oppdatert?

Will do, men muligens i den opprinnelige "Voltswagen"-tråden Glad
Loggført

Tom you can't knit at these speeds! Nobody can! DON'T BE A GODDAMNED HERO TOM.
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!