mai 04, 2024, 05:42:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 57 på finn.no ???  (Lest 15794 ganger)
Gaute 1/2 Z
Medlem
***
Innlegg: 182
Bosted: Sandefjord Vestfold



Vis profil WWW
« på: september 01, 2008, 20:10:00 pm »

Er det noen som vet noe om denne Hæ
 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14558884&sid=xz1cabdB7_C026183&WT.svl=Link


Loggført

Jøtul
1302
Folk & Vogn
Eldiablo
Seniormedlem
****
Innlegg: 286
Bosted: Hamar


Torgrim tlf. 970 71 771


Vis profil
« Svar #1 på: september 01, 2008, 20:44:48 pm »

Hei igjen Gaute  Glad Er det bare jeg som er sjøsjuk og ser litt skakt eller er baklysene plassert for høyt opp på skjermene?

For øvrig så kan det se ut som orginaltrekk på stolene, synes jeg så en liten flik av høyre stolpute
Loggført

(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]

tWolf - Part of the AirWolfs crew
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #2 på: september 01, 2008, 21:08:04 pm »

Ser sånn ut for meg også, baklampene skulle stått mye lengre ned. Rattet er av feil type. Litt usikker, men tror tanken også er fra nyere bil? Mente t.o.m 57 hadde den store flate tanken.

Utover dette så ser bilen veldig fin ut. Noe den bør være til nesten 50 store Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #3 på: september 01, 2008, 21:42:41 pm »

Motor, ratt (+ rattstamme) og hele interriøret er fra 64 mod, mener jeg.
Det er brukt store penger på denne bilen, bare synd at "feile" folk har vært borti den.
Uorginale skjermer rundt. Torpedovegg sveist. Kanaler sveist. Pent nytt taktrekk. Feilmonterte baklamper(høyden/bredden).

Trist at en komplett orginalbil ble satt inn på Møller/Voss og skrudd fra hverandre og så satt sammen igjen av repro deler og deler fra annen årsmodell. Snakket for en del år siden med han som betalte den store regningen på Møller/Voss. Han påsto at han hadde lagt ut over kr 100k på den. Ovalen sto i mange år i en nabogarage, som tilslutt skulle rives. Han kjøpte da denne billig. -Men skjermene var jo litt bulkette og nye var jo så billige...arrrrg. Orginal skjermene var ikke rustne, men ble hevet på skroten. Det samme ble det orginale interriøret. Hvor orginal motoren tok veien, vet jeg ikke.

Bilen har sikkert potensiale for noen som ikke er kresen på detaljer, men som kun vil ha en blank oval......
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: september 01, 2008, 21:46:23 pm »

Er dette den som vart restaurert av HMV på voss?HæHæ
Stod vel i ein garasje ved politistasjonen, vist det er den bilen..

men Kvifor i all verden har den reist til trondheim!?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #5 på: september 01, 2008, 22:59:59 pm »

Muligens fordi en trønder fikk lyst til å kjøpe den Hæ Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gaute 1/2 Z
Medlem
***
Innlegg: 182
Bosted: Sandefjord Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 02, 2008, 02:20:22 am »

takk for all info så langt Glad
Skjermer, interiør og ratt+stamme går det jo an å få tak i.
Er det noen som vet når den ble satt inn på voss?

Loggført

Jøtul
1302
Folk & Vogn
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #7 på: september 02, 2008, 08:06:08 am »

Jepp, tistlo, det en den.
Tror den ble lappet på for ca 5-7 år siden.
Den ble solgt (usett) til en ung fyr i Trondheim for ca 1 1/2 år siden. Bilen ble sendt med hurtigruten fra Bergen.

Skjermer kan være litt vanskelig å få tak i, ihvertfall gode/hele/org ovalskjermer. Resten skal ikke være noe problem, men er det verd det?
Du skal kjøpe denne billig, om det skal "lønne" seg å ordne denne skikkelig.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 02, 2008, 09:31:37 am »

Skikkelig er jo faktisk relativt da! Blunker "Perfeksjonistisk" vil flertallet av Norges befolkning kalle det!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: september 02, 2008, 10:21:59 am »

Det er vel en fordel at bilen ligner på årsmodellen for den summen...
Fordelen er vel at lakken er fersk, man får sikkert skikk på skjermer for rundt 20 store... +/- lakk
« Siste redigering: september 02, 2008, 10:50:00 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 02, 2008, 10:29:00 am »

Bakskjermer er ikke lett å få tak i ! Har prøvd flere ganger her inne på forumet uten å få respons . Samme var det på VW2you .
Loggført
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #11 på: september 02, 2008, 11:13:21 am »

"Skikkelig er jo faktisk relativt da!  "Perfeksjonistisk" vil flertallet av Norges befolkning kalle det!"

Om en er litt nøye på detaljer, som jeg er, så er denne ikke bra. Vil ikke kalle det perfeksjonistisk. Når en har hatt en del eldre vw, stiller en gjerne litt høyere krav. Det er trist "om norges befolkning" kaller dette perfeksjonisme, da det sier litt om kravene som stilles, og de som stiller kravene.

Ellers glemte jeg å nevne at lakkerer ikke har truffet på lakken i.f.t orginalfargen på denne bilen.
Loggført
Gaute 1/2 Z
Medlem
***
Innlegg: 182
Bosted: Sandefjord Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 02, 2008, 11:36:12 am »

Den har vært hvit, har jeg fått opplyst Blunker


Det er vel en fordel at bilen ligner på årsmodellen for den summen...
Fordelen er vel at lakken er fersk, man får sikkert skikk på skjermer for rundt 20 store... +/- lakk
Mener du at bilen ikke ligner på en 57 mod ?
 
Loggført

Jøtul
1302
Folk & Vogn
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: september 02, 2008, 11:37:18 am »

Den har vært hvit, har jeg fått opplyst Blunker


Det er vel en fordel at bilen ligner på årsmodellen for den summen...
Fordelen er vel at lakken er fersk, man får sikkert skikk på skjermer for rundt 20 store... +/- lakk
Mener du at bilen ikke ligner på en 57 mod ?
 

riktig oppfattet
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gaute 1/2 Z
Medlem
***
Innlegg: 182
Bosted: Sandefjord Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #14 på: september 02, 2008, 11:44:03 am »

Er det p.g.a skjermer, interiør , ratt+stamme, for høyt mont baklys, har jeg glemt noe da? Glad
Loggført

Jøtul
1302
Folk & Vogn
Eldiablo
Seniormedlem
****
Innlegg: 286
Bosted: Hamar


Torgrim tlf. 970 71 771


Vis profil
« Svar #15 på: september 02, 2008, 13:20:16 pm »

Er det p.g.a skjermer, interiør , ratt+stamme, for høyt mont baklys, har jeg glemt noe da? Glad

Det vet du ikke før du har tatt deg en tur og sett på den Gaute Blunker og liker du bilen så synes jeg du skal kjøpe den.. men dersom de har "bukspretta" en -64 mod for å komplettere denne så er det ikke utenkelig at andre deler også har funnet veien over på denne bilen..
Ps. God kaffe serveres på Hamar Blunker
Loggført

(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]

tWolf - Part of the AirWolfs crew
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #16 på: september 02, 2008, 13:28:53 pm »

Det er litt trist at man ikke lenger kan eie eller kjøpe en bil med repro skjermer uten at bilen blir dømt nedenom og hjem.
Bilen er jo veldig fin.. og man kan jo greit nok endre rattsatte/ratt og flytte baklysa uten å bruke 20k på jobben. Folk flest ville ikke sett forskjell etterpå, noe som er mer en godt nok for en eier som vil ha en fin oval som er blank og fin.

Så kan heller originalgutta krangle detaljer på sine biler ser imellom og ikke avskrekke alle fra å kjøpe en bil som har en uroginal plåt på seg :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: september 02, 2008, 13:35:51 pm »

Det er litt trist at man ikke lenger kan eie eller kjøpe en bil med repro skjermer uten at bilen blir dømt nedenom og hjem.
Bilen er jo veldig fin.. og man kan jo greit nok endre rattsatte/ratt og flytte baklysa uten å bruke 20k på jobben. Folk flest ville ikke sett forskjell etterpå, noe som er mer en godt nok for en eier som vil ha en fin oval som er blank og fin.

Så kan heller originalgutta krangle detaljer på sine biler ser imellom og ikke avskrekke alle fra å kjøpe en bil som har en uroginal plåt på seg :-D

Sant nok!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gaute 1/2 Z
Medlem
***
Innlegg: 182
Bosted: Sandefjord Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #18 på: september 02, 2008, 13:36:49 pm »

Det er litt trist at man ikke lenger kan eie eller kjøpe en bil med repro skjermer uten at bilen blir dømt nedenom og hjem.
Bilen er jo veldig fin.. og man kan jo greit nok endre rattsatte/ratt og flytte baklysa uten å bruke 20k på jobben. Folk flest ville ikke sett forskjell etterpå, noe som er mer en godt nok for en eier som vil ha en fin oval som er blank og fin.

Så kan heller originalgutta krangle detaljer på sine biler ser imellom og ikke avskrekke alle fra å kjøpe en bil som har en uroginal plåt på seg :-D

Takk for det, hvor mange biler av pre 60 kjører med orginale skjermer? hvem vet om det ble byttet en skjerm en gang på 60 tallet ,, Haha  Gliser
Loggført

Jøtul
1302
Folk & Vogn
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #19 på: september 02, 2008, 15:03:19 pm »

Hadde det bare vært "en uorginal plåt på seg", her er det masse orginalt plåt....
Neida, har ikke som hensikt å skremme noen vekk fra denne bilen, ei heller "dømme" noen som har uorginale skjermer etc, det blir for dumt, men når en blir spurt om noen har kjennskap til bilen, må det være lov å informere om dette.
Har selv hatt uorginale skjermer en gang.....for lenge siden....og det skal aldri skje igjen..... Blunker
Loggført
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: september 02, 2008, 15:06:55 pm »

Glemte en ting:

"Takk for det, hvor mange biler av pre 60 kjører med orginale skjermer? hvem vet om det ble byttet en skjerm en gang på 60 tallet ,, Haha "

-Det er svært lett å se forskjellen på en 60 talls skjerm og en 50 talls skjerm.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: september 02, 2008, 15:19:03 pm »

for deg og meg ja.. men ikke for han som ikke brydde seg før "alle" sterkt påpekte det :-)

Når det er sagt så vet du jo Lars at dette er nettop samme årsak til hvorfor jeg aldri endte opp med nettop denne bilen selv.
Man må betale om man skal ha originalt metall rundtom i dag. Det viser seg igjen det.
Så ang. denne bilen så er det vel egentlig snakk om en ting

Hva er prisen i forhold til hvor viktig det er for kjøper at det er originale skjermer eller ikke

Poenget mitt var uansett at det er synd at vi hver gang snakker om disse bilene som verdiløse fordi de har repro skjermer... Er nok mer enn god nok for mange folk denne her..
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gaute 1/2 Z
Medlem
***
Innlegg: 182
Bosted: Sandefjord Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #22 på: september 02, 2008, 15:37:31 pm »

Dette tar jo litt av Gliser

Er det ikke mulig å Gliser"redde"Gliser denne bilen?? og er prisen helt på jordet?
og takk for all info om bilen det er jo greit å vite mest mulig om det man vurderer å kjøpe, både på godt og vondt,

Loggført

Jøtul
1302
Folk & Vogn
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #23 på: september 02, 2008, 15:38:26 pm »

Jeg er jo enig med oval-ekspertene ovenfor her om hva som er rett og ikke, det er absolutt hårreisende at fullt brukbare originalskjermer blir dumpet for repro - av et merkeverksted. Pinlig... Sånn sett er det viktig at folk som er nye i gamet her oppfatter poenget med original vs. repro. Originalskjermene på -62 en til junior skal sveises opp igjen når så langt kommer, de har vært med bilen hele veien ser det ut for. Ikke at jeg er noe spesielt nøye på det, men det blir liksom riktig, de passer utmerket og trenger ikke hellakkeres.

Trådstarter ville jo ha kommentarer, regner jeg med? I så fall bør det være et godt prutningsargument om vedkommende drar for å sjekke den. Om noen sitter igjen med tap her burde det ideelt sett kanskje være firmaet som skulle visst bedre, men som gjør som de fleste andre bilverksteder dag. Nytt er langt fra alltid best.
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #24 på: september 02, 2008, 15:38:56 pm »

Bilen er fin den selv om noen detaljer ikke stemmer . Regnet med at denne diskusjonen ville komme. Jeg er vel på linje med Lars G når det gjelder biler ! Men når det er sagt ! Dette er en bil som er kjempe fin og burde absolutt kjøres rundt med en stolt eier . Selv om ikke alt stemmer . De gamle bilene hører hjemme på veien og han som har ordnet denne bilen har sikkert vært fornøyd selv. Det er mangfoldet med bilene som jeg synes er interesant uansett smak og stil ! Så får jeg og Lars G være over middels interessert  i det som er orginalt  Glad
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #25 på: september 02, 2008, 15:49:49 pm »

Det er nok langt flere enn bare dere to som merker seg detaljene (meg selv inkludert), men alle kan gjøre feil under restaurering (om det kan kalles feil - helligbrøde er vel riktigere). Tankekorset her er at det er proffe som ikke bryr seg om annet enn blank lakk. En boble er bare en boble? Flott om noen får denne tilbake til original stand, men det viktigste er at den er på veien og at eieren koser seg!
Loggført
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #26 på: september 03, 2008, 16:57:40 pm »

Jeg har denne "på hånda". Hva er den verdt og hva skal jeg gi?

Svar utbedes raskt...
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #27 på: september 03, 2008, 17:28:04 pm »

Skulle tro denne var ute for salg ifjor å.
Loggført

Gaute 1/2 Z
Medlem
***
Innlegg: 182
Bosted: Sandefjord Vestfold



Vis profil WWW
« Svar #28 på: september 03, 2008, 17:31:19 pm »

Hva gikk den for da Hæ Gliser
Loggført

Jøtul
1302
Folk & Vogn
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #29 på: september 03, 2008, 17:36:17 pm »

Som sagt, jeg skal/ skulle... kjøpe den over helga.. men nå har  jeg fått kalde føtter...

Hva bør  jeg gi??
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!