mai 14, 2024, 12:52:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 137610 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #270 på: februar 22, 2009, 01:12:41 am »

fy å fy dette var ett funn!!  lycky bastard!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #271 på: februar 22, 2009, 16:31:53 pm »

Passer bra inni låven der,med et par gamle skilt og.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #272 på: februar 23, 2009, 01:37:32 am »

Det blir ikke stort bedre enn dette!  Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #273 på: februar 23, 2009, 09:07:03 am »

det har ikke helt gått opp for meg hvor bra denne bilen er enda!  *lykkelig*

! Der traff du spikeren på hodet Glad Jeg håper for all del at du ikke planlegger lufts"€&§£$ bare for å provosere. Det ser absolutt ut som om du har fått tak i en flott veteranbil som er restaurert med kjærlighet og omtanke.

Har du forresten studert ovaler med 15" diagonaler? Det er stilig, og det er godt å kjøre med. Det kler bilen godt og fyller ut nesten hele skjermbuen.

Det ser ut som om den står godt der den står nå i koselige omgivelser. (PS: er du helt sikker på at du vil ha det trekket på den når den står lagret? Fukt og kondens kan legge seg mellom der og lage ugang over tid).
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Berglund
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand



Vis profil
« Svar #274 på: februar 23, 2009, 09:12:20 am »

Utrlig fin den bilen din altså,den blir perfekt når du får senket den og det du har planer om!  Gliser
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #275 på: februar 23, 2009, 09:20:00 am »

Der traff du spikeren på hodet Glad Jeg håper for all del at du ikke planlegger lufts"€&§£$ bare for å provosere. Det ser absolutt ut som om du har fått tak i en flott veteranbil som er restaurert med kjærlighet og omtanke.

Har du forresten studert ovaler med 15" diagonaler? Det er stilig, og det er godt å kjøre med. Det kler bilen godt og fyller ut nesten hele skjermbuen.

Det ser ut som om den står godt der den står nå i koselige omgivelser. (PS: er du helt sikker på at du vil ha det trekket på den når den står lagret? Fukt og kondens kan legge seg mellom der og lage ugang over tid).

trekket er ikke vanntett, det er kun for støv, så det skal ikke være noe problem? dessuten er det en meget luftig låve.

jeg burde kanskje vite det, men hvordan ser "diagonaler" ut?

om jeg skal ha luft eller ikke, jeg gjør ingenting for å irritere eller provosere, jeg gjør det isåfall kun fordi jeg har lyst.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #276 på: februar 23, 2009, 13:02:40 pm »

Her har du diagonaldekk. Bobla ble orginalt levert med det. http://www.hotrodhappenings.com/ShowTell-Brads30FordRatRod-001.JPG

Jeg ville ikke ha lagret med det trekket på. Biler tåler støv, men det blir fort fukt under trekket og det er ikke så bra Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #277 på: februar 23, 2009, 14:02:53 pm »

Her har du diagonaldekk. Bobla ble orginalt levert med det. http://www.hotrodhappenings.com/ShowTell-Brads30FordRatRod-001.JPG

Jeg ville ikke ha lagret med det trekket på. Biler tåler støv, men det blir fort fukt under trekket og det er ikke så bra Blunker

skjønner ikke helt hvordan det blir fukt under et trekk som skal slippe gjennom fukt, men men. Glad

aha så det er diagonaldekk han mente. hehe. tja tjo de er jo kule de, men synes felger gjør mer enn dekka. Rekker tunge
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #278 på: februar 23, 2009, 15:43:39 pm »

har som dere har sett på s9 fått vaska bobla og skal sende inn bilder og sette verdi hos forsikringsselskapet.

hva ville dere satt som verdi på denne bilen, med tanke på at den er så strøken som den er. jeg tenker feks 50, er det ute å kjøre?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #279 på: februar 23, 2009, 16:11:55 pm »

ta av det trekket kammiz... fortgjort å få lakkpest, selv om bilen står i låven..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #280 på: februar 23, 2009, 16:38:30 pm »

har som dere har sett på s9 fått vaska bobla og skal sende inn bilder og sette verdi hos forsikringsselskapet.

hva ville dere satt som verdi på denne bilen, med tanke på at den er så strøken som den er. jeg tenker feks 50, er det ute å kjøre?

Nei, sett gjerne 60. Bedre å sette litt for mye enn litt for lite. Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #281 på: februar 23, 2009, 16:48:43 pm »

har som dere har sett på s9 fått vaska bobla og skal sende inn bilder og sette verdi hos forsikringsselskapet.

hva ville dere satt som verdi på denne bilen, med tanke på at den er så strøken som den er. jeg tenker feks 50, er det ute å kjøre?

Verdi før eller etter du har ødelagt bilen? Nei fra "spøk" til alvor: 60" er vel en ok.
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #282 på: februar 23, 2009, 18:13:35 pm »

da har jeg sendt søknad med bilder på 60.000 Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #283 på: februar 23, 2009, 20:43:12 pm »

gratulerer med dagen da lillegutt  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #284 på: februar 23, 2009, 20:44:31 pm »

gratulerer med dagen da lillegutt  Blunker

hehe takk Osteaktig gammal nå.. sukk.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #285 på: februar 23, 2009, 20:57:13 pm »

Gratulerer med dagen Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #286 på: februar 24, 2009, 09:11:37 am »

takk skal du ha Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #287 på: mars 10, 2009, 18:23:34 pm »

litt inspirasjon for meg.. Osteaktig

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=722045
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #288 på: mars 10, 2009, 18:25:30 pm »

Gå etter den looken!!! Sjokkert
Den var helt syyk!!
« Siste redigering: mars 10, 2009, 18:27:04 pm av 1303s2387 » Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #289 på: mars 25, 2009, 16:31:32 pm »

kjell-roar har vært på biltilsynet og hentet ut informasjon om bilen min, her er hva han fant ut.

"Jeg var på biltilsynet i dag, og fikk en utskrift av autosys. Jeg spurte også etter det originale regkortet, men det var borte. Heldigvis var det data fra 1968 og oppover ( du kan gå på biltilsynet å få en utskrift du også, hvis du ikke har gjort det).
Bilen  ble i 1968 registrert på Martha Grønvold, Kongsberg (skiltnr F-96341), hun var mest sannsynligvis fra Hvittingfoss. Tror hun var frøken Grønvold, lærer i Hvittingfoss, som i mange år hadde en 49 mod std.boble. Denne 49 modellen er pusset opp av Knut Sommerstad , delelageransvarlig i Veteran VW klubben. Han kan kanskje fortelle deg mer om din bil, da han bor på Efteløt, nord for Hvittingfoss. Ta f.eks. turen til en delelagerkveld i VVWK, så treffer du han. Bilen din ble avregistrert i 1980, da den ble solgt til Arne Lisether i Lardal (rett sør for Hvittingfoss). Han er ukjent for meg. På slutten av 80-tallet blei den kjøpt av Per Surlien, Hvittingfoss, kjent mann i VVWK (dessverre død). Fritjof Flåtten kjøpte den av Per Surlien og pusset den opp."

tusen takk kjell-roar, jeg har ikke selv rukket (prioritert) å reise på biltilsynet etter dette, men jeg må jo det nå skjønner jeg, når man kan få ut såpass mye informasjon. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #290 på: mai 11, 2009, 16:23:25 pm »

til helga blir bilen hentet frem fra vinterdvalen. skal fikse det ødelagte vinduet og få hengt opp igjen taktrekk samt gjøre så godt jeg kan med panseret som har blitt litt skeivt. i tillegg skal lakken jobbes med så den skinner som ny. Glad

skal også bestille senk i usa snart, sender dette til broren min som bor deg og tar det med hjem når jeg skal dit i juli.

gleder meg nå ja!
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #291 på: mai 14, 2009, 11:34:37 am »

da har jeg bestilt komplett kit for å senke forstilling, med nye korte dempere, 4" innkorta, senkespindler osv, pluss nye korte dempere bak og komplett pakningskit til dørene. leveringsadresse hos broren min i usa, så blir det et ekstra kolli på flyet på vei hjem. Glad

regner med at bilen blir å se slik på scc i år.


* 54oval2.jpg (68.13 KB, 712x362 - vist 204 ganger.)
« Siste redigering: mai 14, 2009, 11:38:58 am av kammiz » Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #292 på: mai 14, 2009, 12:45:03 pm »

Sitter å lurer på om jeg skal fjerne droppspindlene på bobla mi, og heller senke pumaen mer..Greit nok, er litt mer fjøring med droppspindler, men slår nedi overalt hvis man virkelig skal kjøre lavt..Ikke sikkert du har samme problemet som meg, i og med at du har linkpin kontra balljoint som er på min..
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #293 på: mai 14, 2009, 13:01:17 pm »

Problemet er nok nesten større med Linkpin. Senkespinder er noe dritt for de som vil ha det laaavt. Ti cm fjæringsvei er ikke gull når man har bare fem cm klaring til skjermen Tvilende
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #294 på: mai 14, 2009, 13:23:09 pm »

Problemet er nok nesten større med Linkpin. Senkespinder er noe dritt for de som vil ha det laaavt. Ti cm fjæringsvei er ikke gull når man har bare fem cm klaring til skjermen Tvilende

Enig.
Men problemet er nok ikke like stort på en innkortet forstilling! Hilsen han som fikk testet vinterens prosjekt for første gang igår. 5" med senkespindler ble DJEVELSK stivt. Foreløpig. Men en test uten dempere viste at fjæringa kom tilbake, så nå jakter jeg på noe litt mykere enn orginale oljedempere. Og det er vel heller ikke til å stikke under en stol at 5" innkorting er altfor mye selv med BRM replica og senkespindler. Skiver hadde nok hjulpet litt, men ikke nok. Svingradiusen er ikke noe problem, men det er enten uvant å se bilen slik med hjula langt under eller bare stygt Gliser. Vet ikke helt ennå Blunker
« Siste redigering: mai 15, 2009, 10:31:07 am av Empiboy (NAN Mixer) » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #295 på: mai 15, 2009, 09:04:31 am »

skal ikke senke så lavt som mulig, skal være en kjørbar bil. dessuten er jeg ikke så forferdelig glad i veldig negativ camber bak og jeg ønsker ikke en veldig fremoverlent bil.

vil ikke tro det blir noe problem med tanke på hjulbuer når jeg skal ha 4" innkorta. det er jo nettopp fordi jeg skal beholde fjæringsvei at jeg kjøper 4" innkorta. Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #296 på: mai 15, 2009, 10:40:33 am »

Rart at den ene tommen skal ha så mye å si på stivheten, men den har nok det.
Etter å ha sett litt bilder på thesamba mistenker jeg flere for å juge på seg noen ekstra tommer hva angår innkorting. Der har de jo både 7 og 8 tommer! Med orginalfelger...... og hjula mine er nesten like langt inne! Så ikke vet jeg altså.
Men tilbake til saken. Hvaslags felger skal du ha?? Og hvis du ikke skal ha grisesenk så ville jeg nok tenkt meg om ennå en gang ang bredden på forstillinga. Var ikke særlig pent på bilen min når den sto 11cm over bakken med nesa. Det så direkte rart ut. Innkortingen gjør seg bedre og bedre jo lavere det blir faktisk. Bilen min er nå faktisk penest når jeg justerer nesa 1 cm fra bakken.
Etter å ha sett resultatet av den moderate innkorting på bilen min begyner jeg å lure på om ikke cal-look stuk er mere meg Gliser
Lite trolig at jeg kommer til å ha så smal forstilling i mange år.......
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #297 på: mai 15, 2009, 12:26:45 pm »

Hva kommer du da til å gå for ? 2" ?
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #298 på: mai 15, 2009, 12:57:13 pm »

4" innkorta uten kraftig senk kommer til å se litt campingbil ut, om du skjønner hva jeg mener...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #299 på: mai 15, 2009, 13:00:16 pm »

.


* 13_17_53-84_49_223_206-hymer1.jpg (12.89 KB, 400x324 - vist 176 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!