mai 04, 2024, 09:14:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dropspindler, hvor mye senk?  (Lest 2564 ganger)
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« på: november 14, 2011, 13:26:30 pm »

Min T1 67 1500 er veldig høy foran i forhold til bak. Jeg orker ikke å heve den bak, men er det mulighet å sette på dropspindler for å få den noe ned uten at det blir for mye?

Og hvor mye bygger de ut i forhold til org?

Og fins det godkjente dropspindler?
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1 på: november 14, 2011, 13:48:36 pm »

Dropspindler senker ca.2,5" og bygger ca. 2 cm ut !
Godkjent?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: november 14, 2011, 20:07:01 pm »

De bygger vanligvis ut 0,5 tomme, rett over 1 cm på hver side. Senker som Ketil sier og ingen senkespindler er vel godkjent.
Loggført

1961 T1 - Custom
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #3 på: november 14, 2011, 21:40:28 pm »

mener å ha lest en plass at det finnes senkespindler med tuf papir.. ?
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: november 14, 2011, 23:36:45 pm »

Gjelder bare å bruke rett sted ved EU !  Gliser
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #5 på: november 15, 2011, 08:18:53 am »

Gjelder bare å bruke rett sted ved EU !  Gliser

ja, eller slå til på eu fri bil som jeg har gjort nå...  Gliser
Loggført

Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #6 på: november 15, 2011, 08:55:15 am »

vi leverer drop spindler 67- med TUV papirer

Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #7 på: november 15, 2011, 09:12:27 am »

Gjelder bare å bruke rett sted ved EU !  Gliser

ja, eller slå til på eu fri bil som jeg har gjort nå...  Gliser

Også et alternativ!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #8 på: november 18, 2011, 00:34:37 am »

Takk for svar! Ja, greit med godkjente løsninger.

Regner med at komfort blir forholdsvis lik som ogrinalt, bortsett fra litt mindre fjærvandring?
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: november 18, 2011, 01:17:08 am »

Takk for svar! Ja, greit med godkjente løsninger.

Regner med at komfort blir forholdsvis lik som ogrinalt, bortsett fra litt mindre fjærvandring?


Fjærvandringen blir også som før.
Loggført

Speed is no substitute for direction
(oVo)
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: november 18, 2011, 09:52:02 am »

vi leverer drop spindler 67- med TUV papirer


   Er det bare ball joint eller finns det til linkpin også?  Dyrt eller kjempe dyrt i forhold til vanlige ?
Loggført
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #11 på: november 18, 2011, 20:57:33 pm »

vi leverer drop spindler 67- med TUV papirer


   Er det bare ball joint eller finns det til linkpin også?  Dyrt eller kjempe dyrt i forhold til vanlige ?
x2
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: november 18, 2011, 23:00:58 pm »

CSP i Tyskland bygger om CB balljoint spindler som de så får TUV godkjent, disse får du hos Unneberg.
CB linkpin spindlene smyger ikke gjennom TUV nåløyet desverre.

Og balljoint kom på 66 modellen...

Loggført

Speed is no substitute for direction
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #13 på: desember 18, 2011, 14:40:52 pm »

Sånn ble min etter montering av spindler fra unneberg Glad

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40411.0.html
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #14 på: mars 14, 2012, 09:14:38 am »

Skal etterhvert skifte til senkespindler på min -63. Delene har ligget i hylla i lang tid nå. Har aldri gjort dette før, men er det bare å skru løs hele sulamitten som sitter på armen, dra av og på med ny. Den ene spindelen (originale) som sitte på har ca.1 mm slark sideveis og opp/ned, men klarer ikke å se om det er selve spindelen som er slitt eller foringene eller hva.
Forslag? Hjelp?
Vet jo at skal en skifte alt ("lagre"/foringer) så må det presses ut med rett ustyr.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!