mai 06, 2024, 13:52:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 3  (Lest 1909 ganger)
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« på: juni 29, 2011, 23:19:09 pm »

Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm.

- Hva er forskjellen på lang og kort-snute?
- Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3?
- Gode sider for deler til Type 3?

Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien.  Kult

Arne
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: juni 30, 2011, 00:08:42 am »

- Hva er forskjellen på lang og kort-snute?

Lengden på snuten Gliser Følger årsmodell, kortnese frem til 70-modell og lang etter

- Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3?

Alt av kjøling, vifte, dynamo, forgasser(e), oljepåfylling og sikkert mer som er glemt

- Gode sider for deler til Type 3?

www.bughaus.com
http://www.vwispwest.com, og de vanlige som cip1 osv Glad

Sikkert noen som har flere gode!
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #2 på: juni 30, 2011, 10:44:18 am »

Takker og bukker Henrik.  Kult
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #3 på: juli 01, 2011, 07:50:24 am »

Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3?
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: juli 01, 2011, 10:45:06 am »

Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm.

- Hva er forskjellen på lang og kort-snute?
- Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3?
- Gode sider for deler til Type 3?

Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien.  Kult

Arne

Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt... Blunker
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 01, 2011, 10:56:38 am »

Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3?
Rust, rust, rust og rust...
innerskjermer, forskjermene over og under lampene og i alle hjørner, samme gjelder bakskjermer og på baksiden av disse. kanalene pleier også å bli dårlige i bunnen av A-stolpen over varmluftuttakene. ellers er motorene ganske like uten kjølingen. Noen av forskjellene er plassering av peilepinne og oljetrykksbryter.
Motorfestene er også lurt å se på.
Bare å spørre, jeg har en sånn som står helt demontert pga rust Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #6 på: juli 01, 2011, 17:28:41 pm »

Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt... Blunker
[/quote]

What what WHAT?Hæ Jeg er som Nobrakes, ganske lat, og jeg fikk svarene jeg ønsket meg.  Blunker
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 01, 2011, 17:46:37 pm »

Finnes også som nesten rustfrie i sjeldne tilfeller. Kan da koste nesten det samme som en "halv" oval...

Noe begrenset deletilgang kan nevnes...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #8 på: juli 08, 2011, 08:55:12 am »

Takker.

Da har jeg vært å sett på gamlebilen til Jøran Larsen, 68 fastback, den er det en del jobb på fant jeg ut, og eier er ikke interresert i å senke prisen, så da blir det muligens prosjektet til Finn Chr.

Noen som vet hvor jeg får tak i konverteringskit fra T1 motor til T3, eller om det i det heletatt finnes?
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: juli 08, 2011, 10:20:08 am »

Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #10 på: juli 08, 2011, 12:03:00 pm »

Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor?

Ønsker å bruke en 1641 til type 1 jeg har i en evt type 3, og da med den bygges om. Er ikke så mange Type3 motorer ute til salgs heller.

Arne
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: juli 08, 2011, 16:12:49 pm »

På den måde... Du trenger vel bare å fabrikere køleblik for at skille varmen nedefra. Det bruger man ikke på en type 3 da den har "pandekage"køling.
Hvis du altså vil køre med upright cooling?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 09, 2011, 21:57:04 pm »

Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #13 på: juli 09, 2011, 22:15:08 pm »

Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre...

Takker. Da får en se etter type 3 motorer Glad
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: juli 10, 2011, 16:22:40 pm »

Man kan jo flytte over delene til en type 3 motor  da. type 1 motorblokka er lik bortsett fra motorfester, oljetrykksbryter og peilepinne. så topper og alle andre løse motordeler passer over...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #15 på: juli 10, 2011, 20:47:47 pm »

Som Dewil sier...alt går!

Dog ser du litt hvordan peilesystemet er på Type 3 her på dette bildet av VW56 sin motor: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34477.msg344019.html#msg344019
« Siste redigering: juli 10, 2011, 20:52:35 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!