Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
|
55
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :)
|
på: oktober 14, 2010, 08:37:33 am
|
Flipped spindles er et annet ord for dropspindler til splittbuss så vidt jeg skjønner. Det er tredelte orginale kingbolt spindler som er modifisert og montert sammen på en annen (flippa) måte som gir dem drop.
|
|
|
56
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 65 crew cab selges
|
på: oktober 13, 2010, 20:56:08 pm
|
Sikkert litt for tidlig ute, men ser at det er en del god-deler vi kunne tenke oss å kjøpe dersom bilkjøper ikke ønsker dem... Dersom du bestemmer deg for å dele dette opp av en eller annen grunn, ta kontakt.
-TT
|
|
|
57
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :)
|
på: oktober 13, 2010, 19:44:32 pm
|
Faktisk vil jeg påstå at det er best uten senkespindler, dersom man skal ha lav Transporter som skal kjøres mye. Bilen får for mye fjæringsvei med droppspindler samtidig med mye senk, og hjula vil bånne i hjulkassene i et kjør. (Event må du kjøre med super små lavprofildekk for å kompensere)
En bakdel med droppspindlene er at de gir noe ugunstig forstillingsvinkler og kan gjøre bilen sporømfintlig. (Hi jackers foran er forresten helt ulovlig, og er neppe anbefalt som kompensasjon for myk forstilling.)
Det jeg vil anbefale er en weedeater beam (type smal) fra Creative Eng. kombinert med deres justerbare GAZ dempere for en god allround og sikker lav kjøreopplevelse. Selvfølgelig kombinert med nyoverhalte forstillingskomponenter forøvrig. Hvis du tubber hjulkassene foran derimot kan du sikkert ha både pose og sekk for å komme lavest mulig.
(Synsing basert på at bilen skal kjøres ofte, og ikke bare posere på treff i ny og ne.)
|
|
|
59
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 2 custom chassis rapport
|
på: september 30, 2010, 16:38:09 pm
|
Hva er erfaringene? -CE weedeater beamen er meget bra kvalitet og alt passer. -Wagen west spindlene passer fint, men vi sliter litt med sporømfintlighet osv. Kanskje pga king pin vinkelen blir noe feil med dette oppsettet. Vi jobber med saken. -"Bustang" bremsene er meget bra. Super bremsevirkning. -GAZ demperne er også meget bra.
-Bak bremsekittet til C-E er vi derimot mindre fornøyd med. Her trengs det mer produktutvikling. Dårlig passform på en rekke punkter. bremsevirkningen er ikke helt på topp enda, men vi jobber med løsninger. -Fjærplatene til C-E er supre og anbefales. ( vi har disse på GreenBayen også)
Totalinntrykket er en mye mer fast og fin bil. Bremsevirkningen totalsett er mye bedre enn orginaltromlene.
|
|
|
60
|
Forum / Snikk-snakk / Type 2 custom chassis rapport
|
på: september 30, 2010, 16:26:41 pm
|
Vi har oppdatert en 1968 bay i underregionen. Vi har forsøkt å få tak i de beste delene tilgjengelig pr. idag. Kunden vil ikke ha bilen spesiellt lav, teknisk oppdatering har vært viktigst.
Her er delene vi har installert foran:
C-E weedeater front beam 84mm smalere. C-E narrowed tie rods Wagen west drop spindler Wagen west "Bustang brakes" ventilerte skiver med wilwood calippere GAZ justerbare dempere
Bak:
C-E justerbare droppede fjærplater C-E skivebremserkit (basert på golf 4 komponenter) GAZ justerbare dempere.
Videre planer: bremsekraftforsterker, og tannstangstyring.
[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|