mai 10, 2024, 15:48:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 17, 2010, 15:19:36 pm
edit
32  Forum / Snikk-snakk / Sv: Platecover Luftkjølt Bildetråd på: desember 16, 2010, 23:01:39 pm
edit
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Konstruksjon, wagen west senkespindel? på: desember 12, 2010, 19:04:56 pm
edit
34  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Konstruksjon, wagen west senkespindel? på: desember 11, 2010, 14:28:30 pm
edit
35  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 10, 2010, 00:00:46 am
edit
36  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 09, 2010, 23:37:37 pm
edit
37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Konstruksjon, wagen west senkespindel? på: desember 09, 2010, 22:39:58 pm
edit
38  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 09, 2010, 17:02:11 pm
edit
39  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 09, 2010, 12:59:26 pm
edit
40  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 09, 2010, 02:24:56 am
edit
41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 08, 2010, 16:21:53 pm
edit
42  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 07, 2010, 21:31:46 pm
edit
43  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 07, 2010, 13:04:23 pm
edit




44  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 06, 2010, 19:34:19 pm
edit
45  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: t2 1969 spindel på: desember 01, 2010, 13:42:28 pm
edit
46  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T-4 Topper på: november 30, 2010, 20:27:59 pm
edit
47  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lenge siden du har sjekket tråden om restaurering av 38 modellen ? på: november 19, 2010, 18:03:43 pm
edit
48  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lenge siden du har sjekket tråden om restaurering av 38 modellen ? på: november 19, 2010, 16:31:46 pm
edit
49  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Solli`s 72 bay på: november 07, 2010, 11:59:45 am
Har en bakluke liggende, med bra glass (uten rondellmerker) du kan få hvis du vil .
Sving innom når det passer.
50  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: november 02, 2010, 20:15:45 pm
Steppenwolf av Hesse...
51  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Splittbuss 1967 på: oktober 30, 2010, 10:45:08 am
edit
52  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Splittbuss 1967 på: oktober 30, 2010, 10:10:48 am
edit
53  Forum / Snikk-snakk / Sv: er alle fornøyd med.. på: oktober 26, 2010, 20:16:11 pm
edit
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :) på: oktober 17, 2010, 09:40:23 am
edit
55  Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :) på: oktober 14, 2010, 08:37:33 am
Flipped spindles er et annet ord for dropspindler til splittbuss så vidt jeg skjønner.
Det er tredelte orginale kingbolt spindler som er modifisert og montert sammen på en annen (flippa) måte
som gir dem drop.
56  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 65 crew cab selges på: oktober 13, 2010, 20:56:08 pm
Sikkert litt for tidlig ute, men ser at det er en del god-deler vi kunne tenke oss å kjøpe dersom bilkjøper ikke ønsker dem...
Dersom du bestemmer deg for å dele dette opp av en eller annen grunn, ta kontakt.

-TT
57  Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :) på: oktober 13, 2010, 19:44:32 pm
Faktisk vil jeg påstå at det er best uten senkespindler, dersom man skal ha lav Transporter som skal kjøres mye.
Bilen får for mye fjæringsvei med droppspindler samtidig med mye senk, og hjula vil bånne i hjulkassene i et kjør.
(Event må du kjøre med super små lavprofildekk for å kompensere)

En bakdel med droppspindlene er at de gir noe ugunstig forstillingsvinkler og kan gjøre bilen sporømfintlig.
(Hi jackers foran er forresten helt ulovlig, og er neppe anbefalt som kompensasjon for myk forstilling.)

Det jeg vil anbefale er en weedeater beam  (type smal) fra Creative Eng.  kombinert med deres justerbare GAZ dempere
for en god allround og sikker  lav kjøreopplevelse. Selvfølgelig kombinert med nyoverhalte forstillingskomponenter forøvrig.
 
Hvis du tubber hjulkassene foran derimot kan du sikkert ha både pose og sekk for å komme lavest mulig.

(Synsing basert på at bilen skal kjøres ofte, og ikke bare posere på treff i ny og ne.)
58  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 2 custom chassis rapport på: september 30, 2010, 21:52:22 pm
Vel, Cato som lite brukt mellomnavn? Jon til fornavn. Men rød og hvit Drosje, absolutt.
59  Forum / Snikk-snakk / Sv: Type 2 custom chassis rapport på: september 30, 2010, 16:38:09 pm
Hva er erfaringene?
-CE weedeater beamen er meget bra kvalitet og alt passer.
-Wagen west spindlene passer fint, men vi sliter litt med sporømfintlighet osv. Kanskje pga king pin vinkelen blir noe feil med dette oppsettet. Vi jobber med saken.
-"Bustang" bremsene er meget bra. Super bremsevirkning.
-GAZ demperne er også meget bra.

-Bak bremsekittet til C-E er vi derimot mindre fornøyd med. Her trengs det mer produktutvikling. Dårlig passform på en rekke punkter.
 bremsevirkningen er ikke helt på topp enda, men vi jobber med løsninger.
-Fjærplatene til C-E er supre og anbefales. ( vi har disse på GreenBayen også)

Totalinntrykket er en mye mer fast og fin bil. Bremsevirkningen totalsett er mye bedre enn orginaltromlene.

60  Forum / Snikk-snakk / Type 2 custom chassis rapport på: september 30, 2010, 16:26:41 pm
Vi har oppdatert en 1968 bay i underregionen. Vi har forsøkt å få tak i de beste delene tilgjengelig pr. idag.
Kunden vil ikke ha bilen spesiellt lav, teknisk oppdatering har vært viktigst.

Her er delene vi har installert foran:

C-E weedeater front beam 84mm smalere.
C-E narrowed tie rods
Wagen west drop spindler
Wagen west "Bustang brakes" ventilerte skiver med wilwood calippere
GAZ justerbare dempere

Bak:

C-E justerbare droppede fjærplater
C-E skivebremserkit (basert på golf 4 komponenter)
GAZ justerbare dempere.


Videre planer: bremsekraftforsterker, og tannstangstyring.

[attachment=1]
[attachment=2]








Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!