mai 12, 2024, 09:49:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1962 Karmann Ghia  (Lest 2288 ganger)
Bugge`n
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« på: juli 17, 2013, 21:00:32 pm »

Hei!

Har vært å sett på en 1962 modell Karmann Ghia i dag, som jeg funderer på å kjøpe. Den trenger ny frontrute og dørtrekk innvendig. Hvordan er det å få tak i frontrute til denne, og til hvilken pris?

Den har også litt rust i overgang kanal mot hjulbue bak på venstre side. Hvordan er det å få tak i metall til dette?

Takk for all god hjelp!

Har så lyst på Karmann Ghia, men er ikke lett å finne noe!
« Siste redigering: juli 17, 2013, 21:04:00 pm av Bugge`n » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 17, 2013, 21:16:33 pm »

Unneberg Bil skaffer deg både frontrute og sveisedeler til Ghia. Husker ikke pris på rute, men var ikke avskrekkende. Ta en tlf til de Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #2 på: juli 17, 2013, 23:01:21 pm »

Vis det er alt som er feil med den røde ville jeg kjøpt den.
Frontrute kjøpte jeg av Lars VW Veteranservice. Tror jeg betalte kr 2000,-  den er litt tynnere en originalt, men det var ikke problem. Dørsider kan også skaffes. Jeg bestilte mye deler hos karmannghia.com. Der er det bra deler, fornuftige priser og rask levering.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: juli 17, 2013, 23:02:48 pm »

Er det denne tro?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42844224
Loggført
Bugge`n
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #4 på: juli 18, 2013, 05:30:32 am »

Ja, det er den bilen. Dessverre er det nok en del mer. Trengs nye bremser, nye dekk. Dessuten må den hellakkeres, så helt fin i lakken var den ikke:/ Den er også importert, så det tilkommer vel ca 5000,- til på prisen. Hva tror dere? Er ikke så lett å vurdere prisnivået, da det ikke er mange til salgs. Har sett i både Sverige og Danmark, uten å funnet noe.

Sier takk for alle råd og tips!

Har veldig lys på Karmann Ghia, men er dessverre ingen bilskruer.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: juli 18, 2013, 07:07:46 am »

Det som uroer meg litt, er at du selv sier du ikke er noen bilskruer. Husk bilen er over 50år gammel, og trenger en del skruing før den er ferdig. Så med mindre du har lyst til å lære å skru, kan denne fort bli like dyr som å kjøpe en som er ferdig restaurert.
Men gamle VW er jo relativt enkle å lære seg å skru på, så ikke bli helt skremt  Glad
Mestedelen av det mekaniske er vel likt på boble og Ghia, så der skal vel deletilgangen ikke være noe problem.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 18, 2013, 08:40:11 am »

Uten å ha sett bilen, kun din beskrivelse, vil jeg si at prisen er ok. Ga det samme for min og den var i noe ala samme stand. Helt ok, men trengte både sveising og lakk etter å ha gravet litt. Ting som bremser, lager, dekk er å regne som slitedeler. Må byttes med jevne mellomrom uansett, så det ville jeg ikke tatt med i betraktningen. Her har du muligheten til å få deg en bra Ghia som du etterhvert vil kjenne godt etter å ha fikset det som trengs, og det er en stor fordel når man har en veteranbil som man skal bruke litt Blunker

Stå på og spør om ting du lurer på her på forumet. Mye hjelp å hente på det Blunker

Hilsen Ghia fan
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 18, 2013, 09:05:26 am »

Jeg har ikke sett bilen i levende live, så vanskelig å kommentere om prisen er rett. Men har sett at Ghiaer som trenger diverse fiks har ligget på Finn.no fra ca 20-60.000,-  Hva salgspris ble, aner jeg ikke.

Men vi har Ghia selv, så et par momenter har jeg jo likevel Blunker

Du sier det er litt rust i overgang mot kanal. Det er alltid «litt» mer rust enn det du ser ved første gjennomgang. Beregn i budsjettet ditt at kanalen også antageligvis må repareres/sveises. Kan du ikke gjøre dette selv, må du finne noen som gjør slike jobber.
Som med alle gamle vw’s, er dette gode biler. Men litt «fikling» må du regne med uansett underveis. Det er ingen heksekunst, alle kan lære seg det. Men en vedlikeholdsfri veteranbil finnes ikke….

Som nevnt over er deletilgang god, og de fleste delene er i samme prisleie som bobla. Og det er en fantastisk bil å kjøre Glad
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #8 på: juli 18, 2013, 09:57:12 am »

Prisen er vel ok etter din beskrivelse. Husk vis det er over 10 år siden den ble tatt inn i lande er alle tollkort slettet. Sette skaper litt ekstra arbeid ned registrering. Se til at dette er ok før kjøp.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: juli 18, 2013, 11:35:21 am »

Noen ting du bør tenke på:

- Når og hvor ble den lakkert/restaurert forrige gang? (Kan være mye sparkel, skjulte skader osv, spesielt ved import fra USA men uansett egentlig....)
- KG er veldig spesielt bygget. Skjermer er som du sikkert er klar over ikke demonterbare, noe som vanskeliggjør kontroll mtp rust og tidligere reparasjoner.
- Det som er verre er at det blir mye mer komplisert/stiller større krav til den som gjør jobben enn det som er tilfellet på en boble hvis man vil ha ok resultat.

Om du ikke skrur, og heller ikke er en dyktig sveiser selv, så ville jeg kjøpt i høyere prisklasse, ferdig restaurert. Men da er man fort opp mot 90-100 000. Eller bruk tilsvarende penger (+/- 50) på en veldig bra boble, men det har du kanskje allerede Glad.

En ting er iallefall sikkert, om du skal ha andre til å fikse/sveise, og ikke har kontakter i Polen eller lignende, så flyr pengene fort når man begynner å pirke i en KG med "noe rust".... Tvilende Selv ved restaurering i øst-europa vil en bil som dette veldig raskt komme opp i 100 store + frakt osv.

Prisen er helt ok for en som kan og vil restaurere selv, men skal man sette alt bort ville jeg skygget unna. Vil du gå løs på den selv, hadde jeg startet med å restaurere en boble som er mye enklere å jobbe med. Glad
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Bugge`n
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #10 på: juli 19, 2013, 05:31:08 am »

Etter litt regning og vurdering for og i mot ble det ikke denne...selv om jeg hadde utrolig lyst. Det er ikke akkurat stort utvalg i KG om dagen. Skulle noen av dere vite om noe til salgs, får dere melde i fra.

Takk for god hjelp!
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #11 på: juli 19, 2013, 07:52:05 am »

Vet om en KG, tror det var -65 mod ts for en ikke avskrekkende pris. Den er heltestaurert av en som kan bil. Den er ikke lagt ut for salg enda så vidt meg bekjent.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Bugge`n
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #12 på: juli 19, 2013, 08:43:42 am »

Hei!

Kan ikke du sjekke ut litt rundt den da?

Pris, mer info og evnt bilder hadde vært stas!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!