mai 16, 2024, 12:33:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøre en Rat-looker....  (Lest 4210 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #30 på: april 26, 2010, 10:17:29 am »

Jeg havde kørt en som den er.. Nok til konens store fortvivlelse  Osteaktig

Men tøff bil uansett, og som der bliver sagt lakk de steder hvor det ser verst ud og sig til dem der lurer at du holder på at pusse bilen op og at de da gerne må spendere 20 lapper på en hellakkering  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #31 på: april 26, 2010, 10:35:25 am »

Det er flere bilder av den her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,23435.0/topicseen.html

Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har aldri eid og kjørt rat-look før nå med Kapteinen. Akkurat nå synes jeg Kapteinen ser ut som "noe Olsenbanden har stjælt for å kjøre rundt i". Kapteinen er forsåvidt ikke så rottete, men den er heller ikke pen og jeg må regne med div. kommentarer. Mine seter og interiør kommer ikke innunder Empiboy sine is-sølbetraktninger.

H-MEK sin rat kan ganske enkelt bli lettere å like for eieren. Det første du kan gjøre er å bytte frontruta. Den har du neppe mye glede av, og det skrev du jo selv også. Kanske handtak på panser og lister hjelper deg litt, da ser den mer hel ut. Listverk til splitt finnes i bøtter og spann, om enn krokete, men de kan rettes. Klips lager du av nyere, klipper de til og filer kantene. Vips!

Om du ikke føler deg komfortabel med å kjøre rundt i den så må du ta noen grep. Lykke til! Jeg synes den er kul jeg Glad
« Siste redigering: april 26, 2010, 13:42:17 pm av Oval57 » Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #32 på: april 26, 2010, 10:56:01 am »

Frekk eller? Gliser

Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #33 på: april 26, 2010, 11:06:13 am »

Men satan den er barsk den bil! Jeg bytter gerne med fastbacken på stedet hvis du vil have lidt mindre rat-look!  Rekker tunge
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #34 på: april 26, 2010, 11:28:06 am »

Tror bilen hadde vært veldig kul med fin lakk også jeg Glad
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #35 på: april 26, 2010, 16:45:52 pm »

Og roadsteren min skal kunne spyles innvendig. Hardcore formstøpte plast stoler er innkjøpt, og ingenting tepper eller liknende som kan skjule noe begynnende rustangrep.
Målet er vel å få bilen så sikker og god, og alle "krumspring" godkjent i vognkortet, at det er moro å bli vinket inn til kontroll og se de går bananas de første sekundene før de roer seg med at bilen faktisk er bedre enn den ser ut.

Men er enig i det at det som irriterer meg mest, er de som kjører rundt i en nyvasket -95 Audi A6 2,6 V6 (til 20.000.-) med tøffe felgkapsler og ser ned på meg som ikke har råd til bedre bil en dem..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #36 på: april 26, 2010, 22:46:06 pm »

Ovalen min måtte gjennom full kontroll hos Biltilsynet for noen år siden.
Ved oppmøte kom en av to kontrollanter ut som et stort spørsmålstegn med følgende utbrudd.. "Skal du vise denne!!?"
Jeg smilte for meg selv. Og 30 minutter senere måtte de to kontrollantene kaste inn håndkle. De fikk ikke krysset av for en eneste bemerkning...  Null hull.

Og jeg må si at det var en helt annen følelse å kjøre bilen etterpå. Følte meg mindre uglesett.
Men en ting som er dritt med å kjøre en slik bil.. er at du ALDRI kan få motorstopp. Blir du stående langs vegen tenker stort sett alle dritt om deg. "Som fortjent, når du kjører sånn søppel!!!"


* MG_9010.jpg (102.49 KB, 800x533 - vist 133 ganger.)
Loggført

Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #37 på: april 26, 2010, 22:48:46 pm »

Ovalen min måtte gjennom full kontroll hos Biltilsynet for noen år siden.
Ved oppmøte kom en av to kontrollanter ut som et stort spørsmålstegn med følgende utbrudd.. "Skal du vise denne!!?"
Jeg smilte for meg selv. Og 30 minutter senere måtte de to kontrollantene kaste inn håndkle. De fikk ikke krysset av for en eneste bemerkning...  Null hull.

Og jeg må si at det var en helt annen følelse å kjøre bilen etterpå. Følte meg mindre uglesett.
Men en ting som er dritt med å kjøre en slik bil.. er at du ALDRI kan få motorstopp. Blir du stående langs vegen tenker stort sett alle dritt om deg. "Som fortjent, når du kjører sånn søppel!!!"

Den der må jo være både for og bakhjulsdrevet Glad
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #38 på: april 26, 2010, 23:27:05 pm »

er vel en klassisk Jessheim Revers Burning   Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #39 på: april 27, 2010, 16:46:31 pm »

Bare mannfolk som burner i revers...  Rekker tunge

Loggført

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #40 på: april 27, 2010, 16:50:02 pm »

[quote author=Jee Men en ting som er dritt med å kjøre en slik bil.. er at du ALDRI kan få motorstopp. Blir du stående langs vegen tenker stort sett alle dritt om deg. "Som fortjent, når du kjører sånn søppel!!!"
[/quote]

Word!   bank i bordet

men ratlooker blir og er en brukscruiser, så lenge den er gjennomført, har sjel og BLIR BRUKT så er det bare gøy.

(en trenger ikke avbryte en feit sladd fordi en plutselig blir redd for battlescars)
« Siste redigering: april 27, 2010, 16:56:01 pm av RødeBaron » Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #41 på: april 27, 2010, 19:23:02 pm »

jeg tror ikke purken ser på utseende på bilen så lenge den er i god teknisk stand. men senking å felger kan de nok reagere på, men jeg syns du skal beholde den som den er, å hva andre folk syns om bilen er bare å drite i, skulle jeg hørt på det måtte jeg solgt min for lenge siden.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!