Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 129
|
156
|
Forum / Resto-look / Sv: Det er jo ikke pent!
|
på: desember 20, 2013, 14:39:35 pm
|
Alt avhenger av hvordan oppsettet er bygget opp og justert. Hjula til Martin er et flott eksempel på hvordan det ikke burde gjøres
|
|
|
160
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Aluminiums bend 90 graders
|
på: desember 19, 2013, 10:15:14 am
|
Nå var det hvorfor flowen i kina-rør er så mye dårligere enn et som er laget i en annen verdensdel jeg var nysgjerrig på. Denne påstanden til tross for at den innvendige diameteren naturlig nok er mindre på det "bra" røret enn på kinarøret, som er tynnere i godset
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera
|
på: desember 14, 2013, 22:30:31 pm
|
Høres jo ut som du har pumpa såpass mye at om det hadde vært en lekkasje så ville det rent ut av baktrommlene og du ville sett våte flekker ved skjøter. Jeg stemmer for dritt i masterpumpa Volvo er kjent for å være et mareritt å lufte
|
|
|
164
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Frontseter!
|
på: desember 12, 2013, 23:08:25 pm
|
Du ser det ganske enkelt, om skinnene under skrår fremover eller ikke. Biler tidlig 55 og eldre har skinner som er like høye foran og bak. Etter dette er skinnene i bilen lavere i bakkant. Dårlig forklart, men
|
|
|
171
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera
|
på: desember 07, 2013, 22:24:17 pm
|
Takk til Solo for korker som passer på bremsevæskebeholderen! Ved hjelp av en ventiler og litt slange så ble det satt trykk på beholderen. Gikk runden og fikk ut alt av luft på alle luftenippler - jippie, var kjempefornøyd! Men hvor lenge var Arild i paradis? Helt til jeg fikk trampet litt på pedalen, den var "svampete" og ga etter når jeg trykket hardt på den. Shit!
What to do, nå sitter det nyoverhalt hovedbremsepumpe som skal være bra. Jeg kan ikke se noen lekkasjer noe sted. Vet det ble antydet hjulsylindre, men om disse ikke lekker så må de vel være i orden? Hva med ventilen som fordeler trykket mellom foran og bak (den sitter vel på Coupe også, ikke bare stasjonsvogn?), kan det være noe muffens med den?
Hadde samme problemet på en boble. Det var en helt ny hovedpumpe. Det viste seg at det hadde kommet noe dritt inn i den og lagt seg i pakningene. Åpnet og renset. Samt full spyling av rør og vask av tanken, så var problemet løst.
|
|
|
172
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: motor søkes !
|
på: desember 05, 2013, 19:43:00 pm
|
Har en 2,1 liter T4 motor som hadde passet fint i bussen. Den er nyoverhalt og med strøkene Dellorto 45 med CB upgrade kit. Selges for HBO 15k
|
|
|
173
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 T1 Råtta blir god på bunn...
|
på: desember 03, 2013, 20:34:06 pm
|
Da har jeg fått hjelp av Unneberg til å sette opp handleliste til oppgradering av bunnplata. Det ble 26 artikler, bekreftelsen gikk over to A4 ark Bla.a. inkorta senkeforstilling og 2krets bremser, med alt tilbehør. Den skal bums i bakken med senkespindler og 145/65 :-D Alltid lurt å hente inn tilbud fra HotShop og Dalhems også når du skal handle mye. Penger spart er penger til rart
|
|
|
177
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter
|
på: november 21, 2013, 15:52:05 pm
|
Har ikke så mye å skryte av, men her følgende: Trip speedo med klar nål, merket 114. Tror kanskje den er til Ghia? Dräeger pnaumatisk tankmåler i min 59'
|
|
|
|