mai 14, 2024, 17:41:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 59' T1 Rotteprosjektet, som alikevel ikke blir noen rotte  (Lest 36949 ganger)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #30 på: januar 21, 2009, 21:20:05 pm »

Fått gjort litt i dag også.

Denne bilen slutter ikke å overraske.
Startet den opp i dag igjen. Utrolig lettstartet. Lot den stå å gå i noen minutter og da, til min store forbauselse, kjente jeg varm herlig luft ut av spjelene i kanalene og oppe ved ruta. Justeringsknotten virker helt fint og varmeapparatet virker perfekt. Bilen sto å gikk til shocken var helt av og den går da helt fint på tomgang. Oljetrykkslampa begynner å gløde litt på tomgang. Men det er vel helt normal?

Kom ikke så langt i dag, men fikk begynte å pusse gulvet med stålbørsten på vinkelkutteren. Det går overraskende lett og fort å fjerne den gamle malingen. I morgen er det tur til Hamar, så da får jeg ikke gjort noe. Men fredag er det nok en ny økt. Da med 3 nylada batterier til vinkelkutteren og to ladere stående kontinuerlig. For batteriene holder ikke så lenge, til tross for at det LI-ION batterier.

Puss puss, så får du en.....


Bilen har nok vært nedi en gang, så her må jeg frem med treknott og hammer. Seteskinnene ser rette og fine ut.




Satt på listene igjen i dag










Støvsugde teppet bak. Det ble veldig mye bedre, men trenger en rens for å få vekk sjoldene. Om de går vekk



I morgen går, som sagt turen til Hamar. Og en tur innom Gjøvik for å hente dører og motorlokk Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #31 på: januar 21, 2009, 21:45:15 pm »

Minner meg om bobla mi', så sånn ut før jeg lakkerte'n. Bildet er tatt før jeg tok den fra hverandre for lakkering, da hadde jeg kjørt en sommer med den som den var.

Edit: måtte legge inn et bilde av den fra forrige uke, var ute å kjørte i det flotte været, før snøen kom.


* Bobla.jpg (165.85 KB, 863x575 - vist 301 ganger.)

* Bobla bak.jpg (152.55 KB, 581x867 - vist 320 ganger.)

* 15012009272.jpg (203.39 KB, 1024x646 - vist 341 ganger.)
« Siste redigering: januar 21, 2009, 21:50:07 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #32 på: januar 21, 2009, 21:47:02 pm »

Det er tanken min også. Kjøre med den en stund før den evt skal pusses opp skikkelig. Jeg tror uansett aldri det blir noen off-pan restaurering på denne. Siden den er så rustfri og fin som den er.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #33 på: januar 21, 2009, 23:23:34 pm »

På øverste bilde her..... kva er dei to boltene i golvet til!?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #34 på: januar 21, 2009, 23:32:43 pm »

Festefor teppe?Hæ   Hæ
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #35 på: januar 21, 2009, 23:44:56 pm »

Stemmer, sånne er det på begge sider foran og bak. De er for å "kneppe fast" gummimattene. Akkurat som i moderne biler Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #36 på: januar 21, 2009, 23:50:36 pm »

VW var tidlig ute!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #37 på: januar 22, 2009, 21:31:17 pm »

Vært en tur på Gjøvik og gjort en hyggelig handel med nobreaks i dag. Kom hjem med to dører og motorlokk. I nesten riktig grønnfarge. Det kan se ut som dørene og lokket er L11 og bilen min er L14. Men det er nært nok for at rotta skal bli fornøyd Glad

Bilder kommer i morgen
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #38 på: januar 22, 2009, 21:36:06 pm »

Jepp, Arnstein er en hyggelig kar!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #39 på: januar 23, 2009, 14:55:44 pm »

Jaggu fikk jeg ikke gjort litt i dag også....Glad


Satt på dørene og grovjustert disse. Må nok bruke litt trekloss og kiler for å få de helt tilpasset åpningene.


Slipa ned gammel grunning, grunna på nytt og lakkert falsen og rundt bakruta.





Slipte ned rundt regningsviserne og fikk kuttet ut plata som var sveiset i på førersiden. Må sveise og slipe litt på det. Da det ble noen huller og hakk.






På passasjersiden så er det ikke hull til retningsviser. Naturlig nok, siden vi har funnet ut at karosserisiden har vært byttet en gang. Løsningen blir museører frem til bilen skal få soltak



Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #40 på: januar 23, 2009, 15:38:51 pm »

Hei, blir bra dette da, men et litet tips hadde dekt til vinduene viss du skal bruke di videre, Blunker er ikke lett å få fine igjen når du har spruta di ned  Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #41 på: januar 23, 2009, 15:56:36 pm »

Hei, blir bra dette da, men et litet tips hadde dekt til vinduene viss du skal bruke di videre, Blunker er ikke lett å få fine igjen når du har spruta di ned  Gliser


Hvis det var lakkstøv du tenker på, så er ikke det veldig farlig. For de er så møkkete at det er bare å vaske av. Når det skal sveises så dekkes de selvfølgelig til.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #42 på: januar 23, 2009, 16:28:29 pm »

Hei, blir bra dette da, men et litet tips hadde dekt til vinduene viss du skal bruke di videre, Blunker er ikke lett å få fine igjen når du har spruta di ned  Gliser


Hvis det var lakkstøv du tenker på, så er ikke det veldig farlig. For de er så møkkete at det er bare å vaske av. Når det skal sveises så dekkes de selvfølgelig til.

Nei var slipe sprut fra vinkel sliperen jeg var redd for Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #43 på: januar 23, 2009, 16:59:28 pm »

Da hadde jeg teipet opp ruten i god omkrets, så det gikk bra:)
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #44 på: januar 24, 2009, 00:52:16 am »

har stolpe med hull til retningspil her jeg da..  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #45 på: januar 24, 2009, 01:29:49 am »

har stolpe med hull til retningspil her jeg da..  Glad

Har et sett stolper og nytt tak med soltak og piler Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #46 på: januar 26, 2009, 19:45:05 pm »

I dag fikk jeg slipt ferdig gulvet på passasjersiden og gitt gulvet på begge sider et strøk med owatrol. I morgen blir det et strøk arcanol, iblandet litt owatrol.

Jeg gadd ikke fjerne de orginale asfaltplatene, da det så relativt rustfritt og pent ut i kantene på de. Samme med gummimatta foran. Den er limet fast og satt så godt at jeg ga opp å få den av hel. fikk vippet opp kanten ned mot gulvet og dyttet litt owatrol under der. Så får vi håpe det holder.







Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #47 på: januar 26, 2009, 19:56:52 pm »

hvorfor finner alle andre en jeg så rustfrie biler....

Stå på dette blir lækkert
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #48 på: januar 26, 2009, 20:03:45 pm »

Blir ikke så flink til å sveis av slike prosjekter som dette da Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #49 på: januar 26, 2009, 20:12:12 pm »

Hei! Dette ser jo veldig bra ut!!! Et lite tips.... En gammel teknikk mot skjolder i seter/tepper er sprit og blåsespiss. Teknisk sprit altså. Dette har fungert fint på mine biler. MEN FÅR IKKE UNDERSTREKA NOK!!!!!!!!!!!!, at jeg tar IKKE ansvar for om noen mislykkes med dette. Lønner seg nok å prøve på et sted som ikke synes først. Men som sagt funka som fjell på mine biler.
« Siste redigering: januar 26, 2009, 20:50:08 pm av Redda Joppe » Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #50 på: januar 26, 2009, 20:54:11 pm »

Jeg fikk henta setene i dag og plukket av de gamle varetrekkene. Passasjersetet er veldig fint, førersetet ser ut som en dass og en søm er gått opp på baksetebunnen.

Planen var å leie en tepperenser med møbelmunnstykke. Har rensa bilseter med det og svært godt resultat før. Men spørs om ikke førersetet kan bli en vel stor utfordring for bare såpe og vann? Tenkte å bløte setene i såpevann i noen timer før jeg prøver å rense de. Forhåpentligvis har såpa da løst opp møkka.

Noen som kan anbefale et middel jeg kan sette inn stoffet i setene med etter rens, så det ikke setter seg flekker i det og hindrer at det går i oppløsning nå etter mange stillestående år i garasjen??

Legger ut bilder av setene i morgen
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #51 på: januar 26, 2009, 21:00:44 pm »

Legg de i kun lunka vann da! Helst begge, så slipper du ev fargeforskjell.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #52 på: januar 26, 2009, 21:04:39 pm »

Legg de i kun lunka vann da! Helst begge, så slipper du ev fargeforskjell.

Jeg har ikke tenkt å ta av trekkene for å rense de.  Det blir for mye jobb. Hvorfor ikke dynke de i såpevann? Tror ikke den såpa som er til møbelrens er så sterk. Men vann gjør kanskje susen bare for å løse opp møkka før rens?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #53 på: januar 26, 2009, 21:10:45 pm »

Litt vanskelig å gi deg tips på det. For aner ikke hvor tynnslitte der er osv. Men på en jeg hadde for kort tid siden dynka jeg dem i grønsåpe, og steama forsiktig med lunka vann. Ble som nye de da.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #54 på: januar 26, 2009, 21:14:17 pm »

Litt vanskelig å gi deg tips på det. For aner ikke hvor tynnslitte der er osv. Men på en jeg hadde for kort tid siden dynka jeg dem i grønsåpe, og steama forsiktig med lunka vann. Ble som nye de da.


Takker for tips. Skal prøve meg litt frem jeg Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #55 på: januar 26, 2009, 22:13:11 pm »

Hei cartech har et rensemiddel som er flott til å rense med ,har brukt det på lyst taktrekk som var helt brunt etter vannlekkasje.Spray på jobb litt med en børste rens med vann og la det tørke Blunker
Loggført

Tlf 92062314
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #56 på: januar 27, 2009, 00:26:33 am »

Hei cartech har et rensemiddel som er flott til å rense med ,har brukt det på lyst taktrekk som var helt brunt etter vannlekkasje.Spray på jobb litt med en børste rens med vann og la det tørke Blunker

Får ta turen innom bilpleien som ligger vegg i vegg på jobben og høre om han har noen tips og om jeg evt kan kjøpe noen remedier av han Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #57 på: januar 27, 2009, 20:54:33 pm »

Dagens økt:

I dag har jeg jaggu fått gjort litt igjen. Fikk satt inn bakruta, montert siste baklykta, montert nye rød Koni bak,  vært hos Unneberg å hentet rattstamme, grunna gulvet. Også jekket jeg opp bilen og fikk begynt på bakbremsene. Alt ser bra ut, men må ha nye pakninger og simringer. Blir handlet inn hos Unneberg i morgen.

Fått på ett strøk med arcanol grunning i dag.




Var en del oljesøl inni tromlene. Men her er de nyvasket og fine
Tromlene er orginale og svært lite slitt for alderen. Bånda har vært limt på nye belegg på. Det ser sånn ut på limsølet


En god omgang bremserens og zalo gjorde susen



Fare for at det blir en runde i morgen også.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #58 på: januar 27, 2009, 23:46:21 pm »

Effektivitet to the next level Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #59 på: januar 28, 2009, 00:10:01 am »

Effektivitet to the next level Kult

Passer greit å stå på jobben og kunne pusle litt innimellom på dagene. Og skulle jeg mangle noe underveis, ligger Unneberg 500 meter borti gata Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!