mai 08, 2024, 10:19:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt "Televerket"  (Lest 81725 ganger)
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #90 på: mars 30, 2013, 20:30:12 pm »

Noen som har no tips til kortere dempere foran? Sliter litt med at bilen er stiv som en bom å kjøre pga. dempera foran ligger i bunn.. Er det no lettvinne løsninger på dette? Dvs. om det er noe som passer ifra andre merker ol..

Eller kanskje det er noen som selger kortere dempere som passer uten mods?
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #91 på: mars 30, 2013, 20:30:59 pm »

Linkpin eller balljoint?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #92 på: mars 30, 2013, 20:39:07 pm »

Hehe tør nesten ikke si at jeg har jobbet som bilmekaniker i 7 år her nå, men hva er forskjellen? og hvordan ser de forskjellige ut? :p
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #93 på: mars 30, 2013, 20:56:19 pm »

Opphengskuler eller kingbolter? Eller se på det på en annen måte, har du gjennomgående bolt på demper i begge ender - eller gjennomgående i ene enden og pinnebolt ut fra demper i andre enden?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #94 på: mars 30, 2013, 21:23:25 pm »

Opphengskuler eller kingbolter? Eller se på det på en annen måte, har du gjennomgående bolt på demper i begge ender - eller gjennomgående i ene enden og pinnebolt ut fra demper i andre enden?

Er vel opphengskuler.. Om jeg har gjennomgående bolt på demperen i begge ender husker jeg neimen ikke, da jeg ikke har vært under bilen på over et halvt år, men jeg fant et gammelt bilde som forrige eier tok engang, kanskje du ser det her?
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #95 på: mars 30, 2013, 21:26:10 pm »

Fant forresten et par bilder ifra gamle eiere her på forumet:





Noen som vet noe mer om denne bilen? evt har noen flere bilder? hadde vært morro å hørt/sett Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #96 på: mars 30, 2013, 21:28:18 pm »

Jeg som er på jordet her, så spørsmålet men koblet ikke til type 2. Usikker på hva som brukes på type 2, men må hel være noen som vet? Ellers så må jeg få si at bilen er konge!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #97 på: mars 31, 2013, 21:23:29 pm »

Jeg som er på jordet her, så spørsmålet men koblet ikke til type 2. Usikker på hva som brukes på type 2, men må hel være noen som vet? Ellers så må jeg få si at bilen er konge!
Aha.. Da skjønner jeg.. Glad er rimelig blank på bil produsert før 1980, så jeg har ihvertfall ikke peiling på slikt Blunker

Er vel alltids noen som har noen forslag til hva man kan bruke.. Glad

Fyra bilen i dag forresten.. Satte guttungen i passasjersetet og satte meg på plass sjøl, og jaggu starta ikke doningen på første forsøk uten starthjelp gitt.. Helt utrolig da den har stått i et halvt år Blunker

Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #98 på: mars 31, 2013, 21:42:03 pm »

Martin burde vite, har jo griselav (litt høyere nå) bay....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #99 på: mars 31, 2013, 21:54:09 pm »

Martin burde vite, har jo griselav (litt høyere nå) bay....
Ja den er ihvertfall fet!!!! Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #100 på: april 01, 2013, 01:21:26 am »

Etter lang tids Googling fant jeg noe spennende:

http://busware.biz/HOME.html

Ser han lager kapell duker til det meste Glad

Spørs om en bare må sette igang sparinga nå! Slik jeg skjønte det så var det 1250$ + 110$ i frakt til Europa for en duk til doka.. Kan da ikke være så alt for ille det? Er jo en del jobb med dette, og en kompis har duk her ifra, og den er strøken!!
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #101 på: april 01, 2013, 08:33:55 am »

joda jada...... unneberg har noen på lager som man kan justere hardheta på og de er til lav bil. helt konge og kjøre med.
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Shocks-GAZ-GT-Adjustable-Double-Loop-380-265m-10-AC413Z001_act_shop.product_pID_75492_lang_EN_country_GB.htm
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #102 på: april 01, 2013, 08:34:41 am »

Gutter:det er selvsagt balljoint,eller misforsto jeg alt...
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #103 på: april 01, 2013, 08:42:35 am »

Cato.... Har ikke misforstått noe du... Kysser
Loggført

Mvh
Reiel
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #104 på: april 01, 2013, 09:13:36 am »

Aha.. Da lærte jeg no nytt i dag også Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #105 på: april 01, 2013, 09:31:16 am »

linka til dempere til deg.  Blunker
ta dette nr AC413Z001 og lim inn i søkefeltet til unneberg, så ser du de har på lager og pris
Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #106 på: april 01, 2013, 09:35:59 am »

linka til dempere til deg.  Blunker
ta dette nr AC413Z001 og lim inn i søkefeltet til unneberg, så ser du de har på lager og pris
Takk takk.. Glad

Sender unneberg en mail for å høre litt Glad

Det er ikke mye behagelig å kjøre den med de dempera som sitter der nå ihvertfall, for de ligger konstant i bunn, og i hver eneste dump så mister de en skvett med olje.. Hehe Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #107 på: april 01, 2013, 09:40:53 am »

da har du ikke mye olje igjen i de, siden dettte er et humpehælveteland   Gliser
Loggført
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #108 på: april 01, 2013, 09:50:16 am »

da har du ikke mye olje igjen i de, siden dettte er et humpehælveteland   Gliser
Regner med de er omtrent som to sykkelpumper nå ja..

Har hatt T4 som var skrudd ned så langt det gikk, og den var et helvete å kjøre, men T2'n er mange hakk værre gitt.. Kjører man over en fartsdump fortere enn 10 km/t så går halebeinet.. Hehe Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #109 på: april 01, 2013, 11:50:26 am »

Noen som har no tips til kortere dempere foran? Sliter litt med at bilen er stiv som en bom å kjøre pga. dempera foran ligger i bunn.. Er det no lettvinne løsninger på dette? Dvs. om det er noe som passer ifra andre merker ol..

Eller kanskje det er noen som selger kortere dempere som passer uten mods?

Denne er senket uten senkesspindler ikke sant? Og blir stivere jo fortere du kjører?
Det kommer av hvordan forstillingen er konstruert, den eneste veien ut av problemet er å få bære armene til å peke mere nedover, dvs heise bilen, og så senke den tilsvarende med senkespindler. Du kan lett teste om jeg har rett ved å kjøre deg en tur uten dempere på bilen ;-)
Loggført

Speed is no substitute for direction
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #110 på: april 01, 2013, 22:20:05 pm »

Noen som har no tips til kortere dempere foran? Sliter litt med at bilen er stiv som en bom å kjøre pga. dempera foran ligger i bunn.. Er det no lettvinne løsninger på dette? Dvs. om det er noe som passer ifra andre merker ol..

Eller kanskje det er noen som selger kortere dempere som passer uten mods?

Denne er senket uten senkesspindler ikke sant? Og blir stivere jo fortere du kjører?
Det kommer av hvordan forstillingen er konstruert, den eneste veien ut av problemet er å få bære armene til å peke mere nedover, dvs heise bilen, og så senke den tilsvarende med senkespindler. Du kan lett teste om jeg har rett ved å kjøre deg en tur uten dempere på bilen ;-)

Kun senket med innsveiste senkesatser ja.. har ikke lagt merke til at den blir så mye stivere jo fortere jeg kjører, men du har sikkert rett.

Trodde egentlig at forstillinga her var slik at den fungerte likt selv om men slapp den ned, i og med at det var innsveiste bolter som flytter posisjonen på torsjons stavene, men det er som du sier, bære armene har en litt lei vinkel... Blunker

Jeg har hele tiden trodd at det var dempera som var problemet, slik at de ble klemt i bunn da jeg senka den..

Åssen er det med senke spindler til denne a? noen som har noe slikt?
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #111 på: april 03, 2013, 21:31:51 pm »

Ble litt koseskruing ute i sola i dag!

Fikk montert nye matter under setene foran, ny pedal gummi, ny girkule, nytt luftfilter og litt annet småtteri.. Skal fyre golfen til helga, slik at Doka'n får garasjen for seg selv, for da blir det eksos bytte, bremse bytte foran, service og div annet forefallende.. er jo snart sesong!! Osteaktig

Tok et bilde ute i sola med guttungen som ivrig medhjelper i dag:



Ellers så tok jeg med meg hovedlampene inn i kveld for å modde litt:



Syns det ble kult jeg Blunker
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #112 på: april 05, 2013, 23:04:58 pm »

I kveld har bakfelgene blitt tilpasset så de passer bak på bilen. Fant ut at beste løsning var å flytte senteret ut 30 mm, slik at jeg fikk felgene innenfor hjulbuene.

Er såpass heldig at jeg har en kollega som har både dreibenk og alt utstyr som trengtes for jobben, så med god hjelp ifra han så ble felgene modifisert Glad

Litt bilder:

Work in progress



Denne sveisen trenger ingen slip Blunker



Resultat





Målt ifra kant på senteret



Litt slip og sparkling nå så er dem klare for lakk Glad



Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #113 på: april 06, 2013, 07:29:45 am »

Bra ærbe  Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #114 på: april 07, 2013, 09:11:20 am »

Ser virklig bra ut  Kult
Loggført


Old bugs never die
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #115 på: april 07, 2013, 17:01:41 pm »

Takk takk Gutter Glad
 
I dag ble det litt pusling ute i sola med felgprosjektet.. Fikk prøvd på bakfelgene på bilen, og resultatet ble helt knall Glad





Ble ca 5mm klaring imot skjermene, men det kan alltids modifiseres litt hvis det trengs...



Ellers ble felgene slipt og sparklet.. Et par runder til med finsparkling og et par lag med fyller nå, så er de klare for lakk Glad



Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
EirikS
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #116 på: april 07, 2013, 17:08:43 pm »

Har forresten fått tak i 2 stk 5,5x15" av et medlem her som jeg skal ha foran. Regner med at de kommer med posten de nærmeste dagene Glad
Loggført

54 Vw T1 Oval mix
69 Vw T2 Doka
10 Vw Transporter TDI
12 Vw Passat Bluemotion - Konebil!
vw-vw
Supermedlem
*****
Innlegg: 769
Bosted: Holmestrand/Re tlf.92612793


Hei og hå!


Vis profil
« Svar #117 på: april 07, 2013, 17:42:22 pm »

Dette blir drit bra Eirik!
Bilen har fått et godt hjem!
Loggført

57 panel
73 1303
70 sika kortet inn 1m.
56 oval

61 tempo arrow
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #118 på: april 07, 2013, 18:03:53 pm »

hmmm......  smooth Eirik. kjenner til og ha det så tight mellom felg og hjulbue.
Loggført
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #119 på: april 07, 2013, 19:08:55 pm »

ble pent m de felga
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!