november 10, 2024, 21:37:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815894 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #720 på: mai 20, 2012, 20:27:35 pm »

Får du de over skivebremser? Lest noe om 914 felger og skiver..

Håper de passer :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #721 på: mai 20, 2012, 20:30:23 pm »

Får du de over skivebremser? Lest noe om 914 felger og skiver..

Håper de passer :-)

Med Porsche 914 Pedrini felgene måtte jeg space 5 mm. Tror ikke det skal bli noe mer problem med fuchs felgene. Begge er jo til 914.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #722 på: mai 20, 2012, 20:31:44 pm »

Godt du har kontroll!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #723 på: mai 20, 2012, 20:41:02 pm »

Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #724 på: mai 20, 2012, 20:45:50 pm »

Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.

Skal ikke by på noe problemer dette Ingar.
Jeg har Kerscher skiver foran og bak.
Til info så er det første generasjon av Pedrini felgene som ikke går med skivebremser.
Ref: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=282584
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #725 på: mai 20, 2012, 20:47:47 pm »

Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.

Skal ikke by på noe problemer dette Ingar.
Jeg har Kerscher skiver foran og bak.
Til info så er det første generasjon av Pedrini felgene som ikke går med skivebremser.
Ref: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=282584


Ok,det var bra.Misunnelig på felgene dine Blunker Jeg for kjøre repro-crap Rekker tunge
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #726 på: mai 20, 2012, 23:27:47 pm »

Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.

Skal ikke by på noe problemer dette Ingar.
Jeg har Kerscher skiver foran og bak.
Til info så er det første generasjon av Pedrini felgene som ikke går med skivebremser.
Ref: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=282584


Ok,det var bra.Misunnelig på felgene dine Blunker Jeg for kjøre repro-crap Rekker tunge

Repro er repro. Ikke crap  Blunker
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #727 på: mai 21, 2012, 09:55:27 am »

Freesh!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #728 på: mai 22, 2012, 07:16:17 am »

Første runde med vann, Jif og stålull.


* 1.jpg (139.23 KB, 900x672 - vist 328 ganger.)

* 2.jpg (130.09 KB, 900x672 - vist 301 ganger.)

* 3.jpg (138.06 KB, 900x672 - vist 354 ganger.)

* 4.jpg (103.15 KB, 900x672 - vist 324 ganger.)

* 5.jpg (104.66 KB, 900x672 - vist 290 ganger.)
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #729 på: mai 22, 2012, 07:32:03 am »

du kan jo ikke legge ut bilder av barnearbeid da Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #730 på: mai 22, 2012, 08:02:02 am »

du kan jo ikke legge ut bilder av barnearbeid da Gliser
Så lenge de gjør en skikkelig jobb vil jeg si det er greit. Sjekk det resultatet! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #731 på: mai 22, 2012, 08:04:22 am »

du kan jo ikke legge ut bilder av barnearbeid da Gliser
Så lenge de gjør en skikkelig jobb vil jeg si det er greit. Sjekk det resultatet! Gliser

 Gliser Osteaktig Gliser
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #732 på: mai 22, 2012, 08:11:28 am »

Hele familien i arbeid, sånn skal det være! Ser bra ut Eivind Glad
Få lagt på dekka nå, så kan du komme i garasjen å bytte hjul i dag. Blir jobbing fra kl 18:00 Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #733 på: mai 22, 2012, 08:16:25 am »

Blir nok ikke ferdig i dag. Mikael og Sofia er i barnehagen til kl fem Glad
Men vi sees i garasjen rett rundt kl seks.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #734 på: mai 22, 2012, 08:18:01 am »

du kan jo ikke legge ut bilder av barnearbeid da Gliser
Så lenge de gjør en skikkelig jobb vil jeg si det er greit. Sjekk det resultatet! Gliser

Å de får betalt i is.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #735 på: mai 22, 2012, 08:25:01 am »

Husk å legge noen is til siden for å degge mva og skatt til staten  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #736 på: mai 22, 2012, 18:51:58 pm »

Du gjorde et scoop på de felgene. Er ikke lette å få tak i lenger, og når det gjelder utseende så kan jo det selvsagt diskuteres, men teknisk sett får du ikke tak i bedre felger enn fuchs-felger til bobla. Er superlette og sterke. Veier vel under halvparten av en stål´is.
Litt off topic men : glemmer ikke jeg var hos Sharif`s for å sette nye dekk på noen fuchs jeg hadde på en 911 da mr. Sharif sa;" Du får kjøpe deg noen ORDENTLIGE felger nå " og pekte på noen Porsche Cup Replica felger han hadde. Da sa jeg til han at han skulle løfte min fuchs-felg i den ene armen og en av de Cup-replicaene i den andre armen. Han gjorde det , og ansiktsuttrykket hans var PRICELESS !!  Osteaktig
(De replicafelgene var ikke akkurat lette ..)
« Siste redigering: mai 22, 2012, 18:55:32 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #737 på: mai 22, 2012, 23:46:46 pm »

Man må begynne å styre unna sånne replica alufelger. Det er enorme mengder søppel der ute.
Kul historie, Jærva Gliser

Hadde noe lignende når jeg jobbet hos BMW forhandleren i Moss. Jeg har tatt i mange elendige BMW M kopifelger.
Var borti noen nye kopifelger en gang som viste langt over 100g feil i balanseringsmaskinen, uten dekk... Gliser

Kjøp skikkelige felger, det er man tjent med!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #738 på: mai 23, 2012, 09:43:06 am »

Eivind, ser vi deg på Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni Hæ Du bygger jo Putte ikke bare for drag race Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #739 på: mai 23, 2012, 13:59:21 pm »

Eivind, ser vi deg på Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni Hæ Du bygger jo Putte ikke bare for drag race Blunker

Klart jeg skal være med på Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #740 på: mai 26, 2012, 09:03:07 am »

Single grade vs. multigrade  Sjokkert

Ved kald motor (oppstart) får jeg ca. 4 bar,
ved 60 grader ca. 1 bar på tomgang (rundt 850 rpm. Har ikke turteller montert pt.)
ved 95-100 grader ca. 2 bar ved kjøring på e-6 i 120 km/t. Men når motoren går på tomgang så faller trykket ned mot 0,5 bar og oljelampa lyser. Så fort jeg tråkker på så stiger trykket.
Bruker i dag 26 mm pumpe, orginale "oil pressure valve og pistons) csp oljepumpelokk med retur, eksternt oljefilter og oljekjøler.
Har byttet olje og filter tre ganger etter at motoren ble bygget. Kjører med mineral 20w-50 olje.

Har planer om å teste med SAE50 single grade olje. Da denne oljen oppførere seg lik ved lav og høy temp. Noen som har tanker rundt dete? Kanskje mer stabilt trykk med single grade olje.
Har også tenkt å koble ut ekstertn filter og kjøler for å se om problemet ligger der.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #741 på: mai 26, 2012, 09:28:00 am »

hei
når jeg kjørte rallycross brukte jeg 25-50 penzoil racing olje og den tålte mye du kan jo også sette inn en stivere fjær i den ventilen som sitter under motoren ved svinghjult
her fåes det også kjøpt en justerbar ventil med umbrako skrue

Mvh AR
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #742 på: mai 26, 2012, 09:38:35 am »

Problemet med lavt oljetrykk skjer ved ca. 75 grader olje. Å det er vel da den interne oljekjøleren kobles på.
Så teorien min er at enten 26 mm pumpen er for "liten" med tanke på den lange oljekretsen.
Eller at ventilen som åpner for den interne oljekjøleren "henger seg opp".
Fint trykk på lavt turtall/tomgang ved oljetemp under 75 grader. (ca. 1-1,25 bar).
Over 75 grader er det ca. 0,5 bar på tomgang.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #743 på: mai 26, 2012, 12:45:14 pm »

hei
når jeg kjørte rallycross brukte jeg 25-50 penzoil racing olje og den tålte mye du kan jo også sette inn en stivere fjær i den ventilen som sitter under motoren ved svinghjult
her fåes det også kjøpt en justerbar ventil med umbrako skrue

Mvh AR

Du har missforstått hva den fjæren gjør.
Det er enkelt og greit en overtrykksventil så å endre styrken på fjæren endrer bare maks oljetrykk og har ingen innvirkning på oljetrykk ved tomgang.
Husk tilbake på hvordan dere "slet" med høyt oljetrykk på putte motoren versjon 1. dette hang uten tvil mye sammen med de kraftige fjærene.
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #744 på: mai 26, 2012, 21:05:18 pm »

hei
har ikke misforståt noe
på putte 1 hadde jeg satt inn stor pumpe og stivefjærer og nye stempler det ble litt mye

jeg mener at vist du setter inn en justerventil i bakkant på motor mot svinghjul så ser du om det hjelper før evt pumpe og andre ting

en annen ting er at VDO er ikke så bra kansje måle ojetrykket mekanisk først

Mvh AR
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #745 på: mai 26, 2012, 21:39:40 pm »

hei
har ikke misforståt noe
på putte 1 hadde jeg satt inn stor pumpe og stivefjærer og nye stempler det ble litt mye

jeg mener at vist du setter inn en justerventil i bakkant på motor mot svinghjul så ser du om det hjelper før evt pumpe og andre ting

en annen ting er at VDO er ikke så bra kansje måle ojetrykket mekanisk først

Mvh AR

Det eneste justerbar ventil mot svinhjulet gjør er å endre maks oljetrykk, hvis problemet til putte 2 motoren er lavt trykk på tomgang så må han heller se på en av følgende ting:
Tykkere olje.
Planslipe pumpe og lokk.
Innsnervinger i alt av koblinger og bender (oljefilterholder og messing koblingene er stygge her).
Bytte ut lite oljefilter med større filtre som har lavere trykktap.
Større pumpe.

Ang det å velge en ren 50W olje så vil den som regel være av bedre kvalitet enn multigrade oljer og vil beholde viskositeten sin bedre over tid.
I tillegg vil du være sikker på at oljekjøler systemet fungerer skikkelig ved kald motor eks.
Eneste problem er skyhøyt oljetrykk på kald motor, men er delvis reddet av csp lokket.
Men så lurer eg også på hvorfor din olje holder 15-20 grader høyere drift temp enn min motor?

BTW:
Har du planslipt csp lokket?
Som du ser i min tråd så var i alle fall mitt helt på bærtur. Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #746 på: mai 26, 2012, 21:47:11 pm »

slike oljesymptomer peker mot  for store lagerklaringer eller som nevnt her ; oljelokk og ikke minst paknings tykkelse  på oljelokket.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #747 på: mai 26, 2012, 23:50:55 pm »

Enkelte pumper er laget med for korte drev. Og bruke pakninger på disse gjør vondt værre. Tipper problemet ditt ligger der. Da klaringene var fine på blokka før montering.

Jo dyrere og finere pakningssett.. jo tykkere er oljepumpe-lokk pakningen dessverre  Sjokkert
Klaringen mellom pumpedrev og lokk bør være så liten som mulig. Er den mer enn 1/10 mm så blir det innvendig lekkasje i pumpen.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #748 på: mai 27, 2012, 09:22:46 am »

Følg linken du finner i denne tråden og bli bedre kjent med hvordan oljesystemet på våre motorer fungerer:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4919.0.html

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #749 på: mai 27, 2012, 10:12:45 am »

Det store spørsmålet her er vel hva som forårsaker det store trykk tapet, siden trykket er bra når motoren er kald. CSP lokket er ikke planslipt så det kan vi sjekke ut Eivind, og også teste uten pakning på lokket. Pakningen som sitter der nå er av den tynneste hvite typen.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!