Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #720 på: mai 20, 2012, 20:27:35 pm » |
|
Får du de over skivebremser? Lest noe om 914 felger og skiver..
Håper de passer :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #721 på: mai 20, 2012, 20:30:23 pm » |
|
Får du de over skivebremser? Lest noe om 914 felger og skiver..
Håper de passer :-)
Med Porsche 914 Pedrini felgene måtte jeg space 5 mm. Tror ikke det skal bli noe mer problem med fuchs felgene. Begge er jo til 914.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #722 på: mai 20, 2012, 20:31:44 pm » |
|
Godt du har kontroll!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #723 på: mai 20, 2012, 20:41:02 pm » |
|
Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #724 på: mai 20, 2012, 20:45:50 pm » |
|
Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.
Skal ikke by på noe problemer dette Ingar. Jeg har Kerscher skiver foran og bak. Til info så er det første generasjon av Pedrini felgene som ikke går med skivebremser. Ref: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=282584
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #725 på: mai 20, 2012, 20:47:47 pm » |
|
Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.
Skal ikke by på noe problemer dette Ingar. Jeg har Kerscher skiver foran og bak. Til info så er det første generasjon av Pedrini felgene som ikke går med skivebremser. Ref: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=282584Ok,det var bra.Misunnelig på felgene dine Jeg for kjøre repro-crap
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #726 på: mai 20, 2012, 23:27:47 pm » |
|
Hva slags skivebremser har du Eivind? Har liggende skiver fra 1300s som jeg skal ha på,har 2ltr repro-felger.
Skal ikke by på noe problemer dette Ingar. Jeg har Kerscher skiver foran og bak. Til info så er det første generasjon av Pedrini felgene som ikke går med skivebremser. Ref: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=282584Ok,det var bra.Misunnelig på felgene dine Jeg for kjøre repro-crap Repro er repro. Ikke crap
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #727 på: mai 21, 2012, 09:55:27 am » |
|
Freesh!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #728 på: mai 22, 2012, 07:16:17 am » |
|
Første runde med vann, Jif og stålull.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #729 på: mai 22, 2012, 07:32:03 am » |
|
du kan jo ikke legge ut bilder av barnearbeid da
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #730 på: mai 22, 2012, 08:02:02 am » |
|
du kan jo ikke legge ut bilder av barnearbeid da Så lenge de gjør en skikkelig jobb vil jeg si det er greit. Sjekk det resultatet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #732 på: mai 22, 2012, 08:11:28 am » |
|
Hele familien i arbeid, sånn skal det være! Ser bra ut Eivind Få lagt på dekka nå, så kan du komme i garasjen å bytte hjul i dag. Blir jobbing fra kl 18:00
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #733 på: mai 22, 2012, 08:16:25 am » |
|
Blir nok ikke ferdig i dag. Mikael og Sofia er i barnehagen til kl fem Men vi sees i garasjen rett rundt kl seks.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #734 på: mai 22, 2012, 08:18:01 am » |
|
du kan jo ikke legge ut bilder av barnearbeid da Så lenge de gjør en skikkelig jobb vil jeg si det er greit. Sjekk det resultatet! Å de får betalt i is.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #735 på: mai 22, 2012, 08:25:01 am » |
|
Husk å legge noen is til siden for å degge mva og skatt til staten
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #736 på: mai 22, 2012, 18:51:58 pm » |
|
Du gjorde et scoop på de felgene. Er ikke lette å få tak i lenger, og når det gjelder utseende så kan jo det selvsagt diskuteres, men teknisk sett får du ikke tak i bedre felger enn fuchs-felger til bobla. Er superlette og sterke. Veier vel under halvparten av en stål´is. Litt off topic men : glemmer ikke jeg var hos Sharif`s for å sette nye dekk på noen fuchs jeg hadde på en 911 da mr. Sharif sa;" Du får kjøpe deg noen ORDENTLIGE felger nå " og pekte på noen Porsche Cup Replica felger han hadde. Da sa jeg til han at han skulle løfte min fuchs-felg i den ene armen og en av de Cup-replicaene i den andre armen. Han gjorde det , og ansiktsuttrykket hans var PRICELESS !! (De replicafelgene var ikke akkurat lette ..)
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2012, 18:55:32 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #737 på: mai 22, 2012, 23:46:46 pm » |
|
Man må begynne å styre unna sånne replica alufelger. Det er enorme mengder søppel der ute. Kul historie, Jærva Hadde noe lignende når jeg jobbet hos BMW forhandleren i Moss. Jeg har tatt i mange elendige BMW M kopifelger. Var borti noen nye kopifelger en gang som viste langt over 100g feil i balanseringsmaskinen, uten dekk... Kjøp skikkelige felger, det er man tjent med!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #738 på: mai 23, 2012, 09:43:06 am » |
|
Eivind, ser vi deg på Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni Du bygger jo Putte ikke bare for drag race
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #739 på: mai 23, 2012, 13:59:21 pm » |
|
Eivind, ser vi deg på Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni Du bygger jo Putte ikke bare for drag race Klart jeg skal være med på Herbie Memorial Run, Våler i Østfold 2. og 3.juni!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #740 på: mai 26, 2012, 09:03:07 am » |
|
Single grade vs. multigrade Ved kald motor (oppstart) får jeg ca. 4 bar, ved 60 grader ca. 1 bar på tomgang (rundt 850 rpm. Har ikke turteller montert pt.) ved 95-100 grader ca. 2 bar ved kjøring på e-6 i 120 km/t. Men når motoren går på tomgang så faller trykket ned mot 0,5 bar og oljelampa lyser. Så fort jeg tråkker på så stiger trykket. Bruker i dag 26 mm pumpe, orginale "oil pressure valve og pistons) csp oljepumpelokk med retur, eksternt oljefilter og oljekjøler. Har byttet olje og filter tre ganger etter at motoren ble bygget. Kjører med mineral 20w-50 olje. Har planer om å teste med SAE50 single grade olje. Da denne oljen oppførere seg lik ved lav og høy temp. Noen som har tanker rundt dete? Kanskje mer stabilt trykk med single grade olje. Har også tenkt å koble ut ekstertn filter og kjøler for å se om problemet ligger der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #741 på: mai 26, 2012, 09:28:00 am » |
|
hei når jeg kjørte rallycross brukte jeg 25-50 penzoil racing olje og den tålte mye du kan jo også sette inn en stivere fjær i den ventilen som sitter under motoren ved svinghjult her fåes det også kjøpt en justerbar ventil med umbrako skrue
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #742 på: mai 26, 2012, 09:38:35 am » |
|
Problemet med lavt oljetrykk skjer ved ca. 75 grader olje. Å det er vel da den interne oljekjøleren kobles på. Så teorien min er at enten 26 mm pumpen er for "liten" med tanke på den lange oljekretsen. Eller at ventilen som åpner for den interne oljekjøleren "henger seg opp". Fint trykk på lavt turtall/tomgang ved oljetemp under 75 grader. (ca. 1-1,25 bar). Over 75 grader er det ca. 0,5 bar på tomgang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #743 på: mai 26, 2012, 12:45:14 pm » |
|
hei når jeg kjørte rallycross brukte jeg 25-50 penzoil racing olje og den tålte mye du kan jo også sette inn en stivere fjær i den ventilen som sitter under motoren ved svinghjult her fåes det også kjøpt en justerbar ventil med umbrako skrue
Mvh AR
Du har missforstått hva den fjæren gjør. Det er enkelt og greit en overtrykksventil så å endre styrken på fjæren endrer bare maks oljetrykk og har ingen innvirkning på oljetrykk ved tomgang. Husk tilbake på hvordan dere "slet" med høyt oljetrykk på putte motoren versjon 1. dette hang uten tvil mye sammen med de kraftige fjærene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #744 på: mai 26, 2012, 21:05:18 pm » |
|
hei har ikke misforståt noe på putte 1 hadde jeg satt inn stor pumpe og stivefjærer og nye stempler det ble litt mye
jeg mener at vist du setter inn en justerventil i bakkant på motor mot svinghjul så ser du om det hjelper før evt pumpe og andre ting
en annen ting er at VDO er ikke så bra kansje måle ojetrykket mekanisk først
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #745 på: mai 26, 2012, 21:39:40 pm » |
|
hei har ikke misforståt noe på putte 1 hadde jeg satt inn stor pumpe og stivefjærer og nye stempler det ble litt mye
jeg mener at vist du setter inn en justerventil i bakkant på motor mot svinghjul så ser du om det hjelper før evt pumpe og andre ting
en annen ting er at VDO er ikke så bra kansje måle ojetrykket mekanisk først
Mvh AR
Det eneste justerbar ventil mot svinhjulet gjør er å endre maks oljetrykk, hvis problemet til putte 2 motoren er lavt trykk på tomgang så må han heller se på en av følgende ting: Tykkere olje. Planslipe pumpe og lokk. Innsnervinger i alt av koblinger og bender (oljefilterholder og messing koblingene er stygge her). Bytte ut lite oljefilter med større filtre som har lavere trykktap. Større pumpe. Ang det å velge en ren 50W olje så vil den som regel være av bedre kvalitet enn multigrade oljer og vil beholde viskositeten sin bedre over tid. I tillegg vil du være sikker på at oljekjøler systemet fungerer skikkelig ved kald motor eks. Eneste problem er skyhøyt oljetrykk på kald motor, men er delvis reddet av csp lokket. Men så lurer eg også på hvorfor din olje holder 15-20 grader høyere drift temp enn min motor? BTW: Har du planslipt csp lokket? Som du ser i min tråd så var i alle fall mitt helt på bærtur.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #746 på: mai 26, 2012, 21:47:11 pm » |
|
slike oljesymptomer peker mot for store lagerklaringer eller som nevnt her ; oljelokk og ikke minst paknings tykkelse på oljelokket.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #747 på: mai 26, 2012, 23:50:55 pm » |
|
Enkelte pumper er laget med for korte drev. Og bruke pakninger på disse gjør vondt værre. Tipper problemet ditt ligger der. Da klaringene var fine på blokka før montering. Jo dyrere og finere pakningssett.. jo tykkere er oljepumpe-lokk pakningen dessverre Klaringen mellom pumpedrev og lokk bør være så liten som mulig. Er den mer enn 1/10 mm så blir det innvendig lekkasje i pumpen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #748 på: mai 27, 2012, 09:22:46 am » |
|
Følg linken du finner i denne tråden og bli bedre kjent med hvordan oljesystemet på våre motorer fungerer: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4919.0.html-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #749 på: mai 27, 2012, 10:12:45 am » |
|
Det store spørsmålet her er vel hva som forårsaker det store trykk tapet, siden trykket er bra når motoren er kald. CSP lokket er ikke planslipt så det kan vi sjekke ut Eivind, og også teste uten pakning på lokket. Pakningen som sitter der nå er av den tynneste hvite typen.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|