mai 05, 2024, 11:09:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan innstallere EMPI GT style eksos ? :S  (Lest 1631 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: september 13, 2009, 16:34:08 pm »

Overskrift sier vel egentlig det meste. kan ikke helt se at orginalt og empi eksosen er like :S

litt forskjellige tilkoblinger etc..

noen som faktisk har satt dette på? som kan overbevise meg om at det funker bra! Glad

bilen er forøvrig en 1967 1500
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: september 14, 2009, 16:14:11 pm »

det ser du underveis
ikke sikkert det er uttak for varme på nyanlegget ditt

Loggført
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #2 på: september 14, 2009, 21:06:04 pm »

Et sånt som dette?

Monteres som originalt eksosanlegg, med det medfølgende pakningssettet. BORTSETT fra at der ikke er kammer for tilkobling av forvarmingen til varmeapparatet. Slangene fra viftehuset må da være lenger og kobles direkte på varmepottene.

Nå er ikke jeg noen ekspert, men anlegget er vel litt mer lettpustet og kan vel gi litt "friskere" motor. Men det er vel ikke optimalt for serrrriøs trimming. Dessuten er det ganske mye grovere i målet enn originalen og blir litt for mye "støy" for min smak. For andre er jo ikke dette noe ulempe, da.... Kult


* etter overhaling.JPG (150.28 KB, 800x600 - vist 162 ganger.)
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 16, 2009, 14:49:56 pm »

ser likt ut ja. trimmingen tar vi senere. men er hull (skikkelig) i lyddemperen orginalt så trenger ett nytt.. hvis jeg ser det når jeg bytter så er ikke saken vanskelig nei Glad

er lyden veldig mye høyere? eller akkurat passe hvis man liker litt lyd?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 16, 2009, 14:54:10 pm »

Hvis det er snakk om samme annlegg som på bildet, så er det null problem! Blunker
Blir nok en dypere lyd vil jeg tro...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: september 16, 2009, 15:08:43 pm »

Lyden er veldig mye høyere og du må kanskje banke litt i utskjæringen da stussene kan ligge litt å gnisse.
Loggført

fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #6 på: september 16, 2009, 22:01:12 pm »

Lyden er veldig mye høyere og du må kanskje banke litt i utskjæringen da stussene kan ligge litt å gnisse.

Det er min erfaring også!  Blunker
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #7 på: september 20, 2009, 11:42:42 am »

Hva med et Tri-Mil anlegg, da:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17424.0.html

Tror kanskje det har alle de positive egenskapene, men mindre av de verste ulempene....
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #8 på: september 20, 2009, 13:25:08 pm »

Fin lyd til sveisesømmene ruster høl i og hele driten råtner...er min erfaring  Tvilende
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 20, 2009, 13:57:09 pm »

fått innstallert nå, fin lyd men smeller litt (for tynn blanding)?? skal plukke løs forgasser til neste helg og rengjøre, finjustere Glad

eneste kjipe er at jeg klarte å knekke av en mutter på venstre sylinder (foran), så der må det byttes bolt Trist
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!