mai 09, 2024, 14:08:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor m/ Porsche kjøling (SOLGT)  (Lest 6552 ganger)
trehjulssykkel
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« på: mars 18, 2009, 17:28:02 pm »

Har en 1800 ccm som har stått et godt år siden jeg kjøpte den og overhalte den. Nye ventilløftere, pakninger, stempelringer og noe anna småtteri. Jeg fikk aldri prøve motoren da det var sprekk dannelser ved det ene motorfestet. Jeg knakk like godt av hele biten og har ikke gjort noe med det siden. Kommer ikke til å fullføre dette prosjektet og håper noen andre ser potensialet. Super sveising av knekt del eller ny blokk, ikke vet jeg.

Ikke original boblemaskin, men motoren  passer  girkasse og eksoshulla på bobla. Var vell til en Vw Variant i sin tid. Alle deler følger med, bortsett fra gasser staget som jeg brukte på ny bygget.

Selger av motorn  var eier nummer to. Sporet opp og snakket med eier nummer 1. Han kunne bekrefte at godsaken i sin tid bremset til 120hk og bygget og tilpasset av en luring på Kvikkservice. Papirene har ikke jeg sett, ingen initialer heller.

Befinner seg i Grimstad
10.000/bud

Anton
90957254

Ps..
Har bare tatt bilder av de dyreste delene *
(f.eks luftpumpevifte for varme i cupe er ikke fotografert (:


* Picture 005_001.jpg (184.69 KB, 600x450 - vist 668 ganger.)

* Picture 007_001.jpg (183.68 KB, 600x450 - vist 479 ganger.)

* Picture 008_001.jpg (202.95 KB, 600x450 - vist 461 ganger.)

* Picture 010_001.jpg (202.37 KB, 600x450 - vist 425 ganger.)
« Siste redigering: mars 30, 2009, 12:49:19 pm av trehjulssykkel » Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mars 18, 2009, 19:40:01 pm »

Dette er en såkalt "type 4"-motor, og har blant annet sterkere blokk enn T1 motoren, av mange kalt en oppgradering av boble-motoren. Jeg mener de fleste slike ble levert med blokk i aluminium, så den avknekte delen kan sveisest på igjen av en som kan sveise alu.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 18, 2009, 20:54:46 pm »

med 911 viftekjøoling som vist  , Hæ??
Loggført
trehjulssykkel
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mars 18, 2009, 20:59:18 pm »

Det du ser på bilde og litt til.
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #4 på: mars 18, 2009, 23:17:00 pm »

7000kr fra meg hvis vi kan ordne en brukbar frakt løsning
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #5 på: mars 18, 2009, 23:52:06 pm »

Bud trukket

Mvh Svein
« Siste redigering: mars 27, 2009, 00:09:54 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
trehjulssykkel
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: mars 19, 2009, 11:07:50 am »

Takker for positiv info mr. Filip. Budene er notert og jeg håper det kommer inn et parr til. Transport ordner seg.
Loggført
m21d24
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: trefjord


Vis profil

« Svar #7 på: mars 24, 2009, 21:53:39 pm »

kvikkservise?jeg kjenner en som driver kvikkservise as i molde.han heter Egil Hoemsnes
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 25, 2009, 08:14:28 am »

Kvikk Service er Kjell Aaen det.
Han kan T-4 bedre enn de fleste.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Rexirab
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #9 på: mars 26, 2009, 16:06:47 pm »

åssen gassere er dette? faen ble sugen her jeg nå! skulle bare fått de skatte pengene:)
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 26, 2009, 18:13:26 pm »

Forgasserene er Dellorto DRLA samme som brukes på T-1
Vil anta at størrelsen er 40
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Rexirab
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #11 på: mars 26, 2009, 19:34:05 pm »

a ha ja!
Faen denne fikk jeg trua på! er det samme blokk som en sånn 2l transporter motor?
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: mars 26, 2009, 20:45:54 pm »

a ha ja!
Faen denne fikk jeg trua på! er det samme blokk som en sånn 2l transporter motor?

Ja, men 2000 og 1800 blokka har forskjellig sylinderstørrelse. Så de passer ikke om hverandre
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #13 på: mars 26, 2009, 21:05:39 pm »

a ha ja!
Faen denne fikk jeg trua på! er det samme blokk som en sånn 2l transporter motor?

Ja, men 2000 og 1800 blokka har forskjellig sylinderstørrelse. Så de passer ikke om hverandre

Hvor har du det ifra?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: mars 26, 2009, 21:09:20 pm »

a ha ja!
Faen denne fikk jeg trua på! er det samme blokk som en sånn 2l transporter motor?

Ja, men 2000 og 1800 blokka har forskjellig sylinderstørrelse. Så de passer ikke om hverandre

Hvor har du det ifra?

ok, kanskje jeg som husker feil. Er det bare slaget som er forskjellige da? Mente toppene også var forskjellige
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
trehjulssykkel
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: mars 26, 2009, 23:14:10 pm »

Får avklaring i morgen om kjøper kommer å henter motor. Luringen var så heldig å havne på sykehus så det har drøyd litt. Han har avtale på 9000,- har to til som ønsker å hente motor, de har bydd 10lapper. Har fartsbot å betale så dette kommer godt med Øyerulling
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #16 på: mars 27, 2009, 01:26:30 am »

a ha ja!
Faen denne fikk jeg trua på! er det samme blokk som en sånn 2l transporter motor?

Ja, men 2000 og 1800 blokka har forskjellig sylinderstørrelse. Så de passer ikke om hverandre

Hvor har du det ifra?

ok, kanskje jeg som husker feil. Er det bare slaget som er forskjellige da? Mente toppene også var forskjellige

er toppene som er forskjellige.. det er større ventiler i 1800 toppen til type4 enn til 2000 litern Kult
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
trehjulssykkel
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: mars 27, 2009, 15:14:33 pm »

Får avklaring i morgen om kjøper kommer å henter motor. Luringen var så heldig å havne på sykehus så det har drøyd litt. Han har avtale på 9000,- har to til som ønsker å hente motor, de har bydd 10lapper. Har fartsbot å betale så dette kommer godt med Øyerulling


Da er motoren ikke bundet opp til en avtalt handel, og klar for å skifte eier..
Loggført
Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #18 på: mars 30, 2009, 10:27:07 am »

solgt eller?
Loggført

Type1 59
Tommen
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!