mai 03, 2024, 15:56:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: .
. - 0 (0%)
. - 0 (0%)
Stemmer totalt: 0

Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt: "My Red VW 1965 T1" :-) :-)  (Lest 42423 ganger)
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #30 på: juni 19, 2008, 19:56:08 pm »

Det er nok snakk om mer enn 15-20mm her gitt. 45-50 mm tenker jeg. Har fått en mistanke om at noen tidligere har satt på lange aksler på bilen. Sitter en 1300 i den..... også har jeg trommler bak som det er et slags stjernemøster i (ikke flate. Målet fra svingarmen og ut til anslagflata på trommelen er 170mm.


* trommel bak.JPG (95.07 KB, 800x600 - vist 328 ganger.)
« Siste redigering: juni 19, 2008, 19:59:57 pm av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #31 på: juni 19, 2008, 21:11:32 pm »

Det er nok snakk om mer enn 15-20mm her gitt. 45-50 mm tenker jeg. Har fått en mistanke om at noen tidligere har satt på lange aksler på bilen. Sitter en 1300 i den..... også har jeg trommler bak som det er et slags stjernemøster i (ikke flate. Målet fra svingarmen og ut til anslagflata på trommelen er 170mm.

De lange akslene er vel ca. 25mm lengre enn de korte så da stemmer det jo ca. om det er en 8" felg du har.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #32 på: juni 27, 2008, 23:45:33 pm »

Lite oppdateringer her om dagen, men noe har da skjedd….

Har funnet ut at jeg har de lange akslene(66-67 mod 1300). Løsnet akselen fra svingplata for å se omhjulet gikk nok inn til å komme innenfor skjermen, men de butta i skjermen. Felgene er derfor levert tilbake. Jeg fikk litt smaken på orginalbredda, så det blir muligens det… "Time will show!!"  Blunker Blunker

Delene fra Cip1 kom før helga. Har derfor fått byttet bremser på venstre side, pluss diverse rør slanger etc. Tar resten når jeg kommer hjem fra "Køben" over helga.

Har henta USA fangere som jeg kjøpte av "Jon" fra Lillehammer. Repro fangere "Made in Brazil". Ikke så bra som Jon fortalte per mail/telefon. Men vi ble enige, og jeg er fornøyd!! Bakfangeren jeg kjøpte har mye nupper i krommen, men bakfangeren som sitter på bilen fra før er bra, så jeg setter bare over "horna".   Gliser

Har også fått tak i sete/seter som jeg skal hente til uka, så da er det ingen som får stålet i ryggen på passasjersia heller!!   Gliser Gliser

Planene forandrer seg litt underveis også. Det er vel derfor det kalles en prosess. Tror stuket på bilen vil havne på noe som dette:  Blunker Blunker


* My VW 1965 mod..........jpg (245.03 KB, 385x217 - vist 234 ganger.)
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #33 på: juni 28, 2008, 00:27:17 am »

Fått sanka inn eit par deler, ja  Blunker
Liker stilen(og stuket) på tegningen - La den verta sånn!! Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #34 på: juli 01, 2008, 01:17:55 am »

Har fått fatt i sete jeg mangla i dag!!!  Gliser Gliser Gliser
« Siste redigering: juli 03, 2008, 22:42:16 pm av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #35 på: juli 03, 2008, 22:44:51 pm »

Bremsene er snart ferdige, men det blir ikke så mye tid til Bobla om dagen. Ferie, sol, båtkjøring etc.... Kan ikke drive i garasjen når det er 30 varme ute.

Må bare slenge ut et bilde av felgene som ikke passet. Synd disse ikke gikk under.   Trist Trist Gråter Gråter


* org bredda.JPG (92.89 KB, 1040x780 - vist 449 ganger.)
« Siste redigering: august 24, 2008, 12:23:23 pm av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #36 på: juli 04, 2008, 00:25:30 am »

Dei hjula der minnar meg om noko til ein hilux osv... synd dei ikkje passa..kunne vorte veldi schtili Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #37 på: juli 04, 2008, 00:40:47 am »

jepp det hadde blitt tøft det der ja;)...

men du får bredde noen i 7" det skal gå fint under... dvs 3" utover og 4" innover.

for det mener jeg en jeg kjenner gjorde til 69 mod sin og det gikk bra under.. med lang aksel..

eller så er bilen kul den oxo Blunker
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #38 på: juli 08, 2008, 11:46:53 am »

Etter en regnværsdag i går ble bremsene pluss div andre ting ferdige!!  Gliser Starta opp bilen i dag!  Gliser men etter litt tenningsjustering stoppet bilen, og nå STÅR MOTOREN STUKK!!!! FÅR IKKE RIKKA VEIVA I DET HELE TATT  Trist Trist Trist Gråter Gråter Gråter Virker ikke som jeg og den røde blir helt venner.. Noen som har noen gode råd eller kanskje en 1600 motor som passer?? (Sitter en 1967 mod 1300 og kasse i bilen nå). Hadde egentlig tenkt til å kjøre med denne motoren en stund, men hvis den alikevel må ut så hadde det vært okey å få inn en 1600.....
« Siste redigering: juli 08, 2008, 11:48:45 am av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #39 på: juli 08, 2008, 13:31:03 pm »

hva skjer når du vrir om nøkkelen?

jeg hadde et lite minutt tidligere i vår hvor jeg trodde motorn hadde tatt kvelden, men det var girkassa som hadde låst seg. ("vanlig" i følge muir-boka).
Resepten var å sette den i 3. gir og dytte den bakover. Funket som snus
Loggført

HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #40 på: juli 08, 2008, 13:33:34 pm »

hva skjer når du vrir om nøkkelen?

jeg hadde et lite minutt tidligere i vår hvor jeg trodde motorn hadde tatt kvelden, men det var girkassa som hadde låst seg. ("vanlig" i følge muir-boka).
Resepten var å sette den i 3. gir og dytte den bakover. Funket som snus

Har prøvd det både i 3 og 4.... Måtte du dytte hardt??
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #41 på: juli 08, 2008, 13:58:11 pm »

Når jeg vrir om nøkkelen så bare klikker det i innslaget. Har også prøvd å vri motoren med reimhjulet. Sitter som støpt!!!
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #42 på: juli 08, 2008, 14:21:50 pm »

Når jeg vrir om nøkkelen så bare klikker det i innslaget.

Det var også mitt symptom.


Har prøvd det både i 3 og 4.... Måtte du dytte hardt??

satte den i 3. og dyttet godt et par ganger. Klarte det alene.
Loggført

HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #43 på: juli 08, 2008, 14:28:40 pm »

Hvis det er kassa som er problemet burde det vel ikke hjelpe med å trykke inn clutsjen??? Min triller fint med clutsjen inne og i gir, men det kan være starteren som har låst seg mot startkransen. Da vil det vel også hjelpe å dytte bakover.....

Merkelig at den bare plutselig står bom selv om den ikke har hvert i normal drift på lenge.....
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #44 på: juli 08, 2008, 15:15:49 pm »

Hvis det er kassa som er problemet burde det vel ikke hjelpe med å trykke inn clutsjen??? Min triller fint med clutsjen inne og i gir, men det kan være starteren som har låst seg mot startkransen. Da vil det vel også hjelpe å dytte bakover.....

Merkelig at den bare plutselig står bom selv om den ikke har hvert i normal drift på lenge.....

Jeg satte min i fri og trilla litt frem. Det var nettop startern som hadde satt seg om startkransen.

Beklager at jeg sa feil tidligere.  Flau
Loggført

HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #45 på: juli 08, 2008, 15:20:02 pm »

Hvis det er kassa som er problemet burde det vel ikke hjelpe med å trykke inn clutsjen??? Min triller fint med clutsjen inne og i gir, men det kan være starteren som har låst seg mot startkransen. Da vil det vel også hjelpe å dytte bakover.....

Merkelig at den bare plutselig står bom selv om den ikke har hvert i normal drift på lenge.....

Jeg satte min i fri og trilla litt frem. Det var nettop startern som hadde satt seg om startkransen.

Beklager at jeg sa feil tidligere.  Flau

Jeg takker for all hjelp så langt Ola. Gliser Gliser Gliser Fint at folk bryr seg!! Starteren har hatt litt "rar" lyd, så det kan nok kanskje være denne
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #46 på: august 04, 2008, 00:09:49 am »

En liten oppdatering er vel på plass:

Starter er demontert og smurt. Snurrer som en drøm!!!
Tenningslås skiftet! Kjøpte en brukt på Biri for 400,-.
BRM felger med dekk handlet av Raaen (Takk for handelen!!)
Tenning grovjustert og motoren maler som en katt!  Gliser Gliser Gliser
Prøvekjørt – deilig…  Gliser Gliser Gliser Osteaktig Osteaktig Kult Kult

Bilder:


* IMG_0006.JPG (77.03 KB, 800x600 - vist 417 ganger.)

* BRM006.JPG (79.91 KB, 800x600 - vist 345 ganger.)
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Cinq81
Seniormedlem
****
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #47 på: august 04, 2008, 06:10:35 am »

Gamle felgene mine jo Glad

Ålreit bil,, få presset ned nesa litt nå så blir det bra  Blunker
Loggført

63 Karmann Ghia Cab
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #48 på: august 04, 2008, 06:48:23 am »

Det kommer....... Tror det blir et hakk bak også
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #49 på: august 04, 2008, 11:24:44 am »

Dette ser jo supert ut! Litt senk nå, så er du i boks Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #50 på: august 04, 2008, 11:40:42 am »

Tenkte jeg skulle få skilter på den først, så blir det senk. Har fått en Puma uten pairer av en kompis, men den blir ikke hentet på den stund da den ligger ganske langt unna....
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #51 på: august 04, 2008, 11:42:13 am »

Ja skilt er jo heller ikkje så dumt å ha :-D
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #52 på: august 06, 2008, 10:28:01 am »

Det elektriske på denne bilen var litt så, som så. Men hva kan man vente seg av en 43 år gammel bil, som ble halveis ombygd til 12V i 1993, og deretter bare stått. Men etter et par timer i garasjen i går kveld sammen med "herr Fluke", loddebolten og kabelskotanga, så ordnet det meste seg!  Gliser Har igjen å få inn et 12 volt blinklysrelè og 12 volt viskermotor så tenker jeg vi er i boks (les sikringsboks). Deilig med ny tute........ :-)  Gliser  Kult

TUT og kjør


* beetledriving.jpg (6.34 KB, 350x50 - vist 217 ganger.)
« Siste redigering: august 06, 2008, 10:31:13 am av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #53 på: august 06, 2008, 13:51:15 pm »

Ringte biltilsynet i dag. De skulle sende meg orginalpapirene på bilen med reg nummeret som bilen hadde når den var ny, bare de fikk tatt et dykk i arkivet i løpet av uken. Så da blir det gamle skilter på vogna!  Gliser Gliser Bare jeg får den på EU kontroll snart....   Glad
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #54 på: august 06, 2008, 16:56:44 pm »


 Gliser Har igjen å få inn et 12 volt blinklysrelè og 12 volt viskermotor så tenker jeg vi er i boks (les sikringsboks).

Halla...

Trenger ikke skifte pussermotor, bare sett på en 4 Oms motstand så er du der, genialt enkelt. Så slipper du å lete
etter den ene motoren som passer på di bil. Eller bygge om en anna en.... Blunker

Og blinklysrelè har de på Anker til ca 50,- så da er den i sikringsboksen også...
Vi må vel snart cruise en tur med gutta boys i røde bobler? Gliser

Hilsen Reiel
Loggført

Mvh
Reiel
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #55 på: august 06, 2008, 22:15:51 pm »

Hallå Reiel.

Ja, vi må ta med gutta på cruising snart!! Men først må jeg få børsa på veien. Tror forresten jeg bare får med meg minstemann. Han er ivrig som bare det på "Bobletur", så han kan nok bli en fremtidig "Cool Cruiser". Men mor i huset og Fredrik syns bare Bobla er en rar bil.
Traff forresten Linda i barnehagen i dag. Virka som hu gleda seg til SCC. Babla om no tequila og greier…..  Gliser Gliser Gliser

Så til bilen min. Kikka litt på viskerutstyret, og hovedproblemet der er nå bøyde viskerakslinger (se bilde under) Må få tak noen brukbare da den ene har slitt seg gjennom kobberhylsa han går i. Neste da er karosseriet!! Mulig jeg ringer Unneberg i morgen. CIP har jo også.. http://www2.cip1.com/PhotoGallery.asp?ProductCode=VWC%2D111%2D998%2D161

Det med å sette en motstand på motoren er jo en enkel løsning, men hvor får man kjøpt det rundt her?

Snakkes

HK


* b (2).JPG (102.52 KB, 800x600 - vist 266 ganger.)
« Siste redigering: august 06, 2008, 22:19:00 pm av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #56 på: august 06, 2008, 23:09:19 pm »

Fint vær når jeg gikk ut av garasjen i kveld også.....


* b.JPG (59.47 KB, 800x600 - vist 281 ganger.)
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #57 på: august 06, 2008, 23:32:14 pm »

Sånn var himmelen her heima i gårkveld.. eg prøvde å ta bilde men det vart berre svart(dårleg kamera)

 Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #58 på: august 07, 2008, 21:32:36 pm »

Jeg kjøpte min av en som solgte deler i Fredrikstad... Men en 4 Oms motstand kan du sikkert kjøpe hos
en elektrobutikk som driver med litt mer en bare skjøteledninger og lampetter  Gliser Prøv hos Hoel Elektro, om de
ikke har så vet de sikkert om andre på Hamar...  Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #59 på: august 12, 2008, 00:14:13 am »

Da har vi handla litt igjen. Frontplate, belter etc av Henning (H-Mek), samt en bestilling til Cip1 på div "goodies", samt nye aksler til vindusviskerne ble sendt søndag kveld... Håper det er her til onsdag/torsdag. Det er noen som påstår jeg bør kjøre den til SCC......  Tvilende Tvilende er ikke helt sikker på det men, vi får se hva som blir gjort når kjerring og unger reiser på onsdag.... Blir i så fall med røde skilter og verktøykassa i trunken.

Fikk også det første "tollkortet " på bilen fra Biltilsynet i posten. Bilen ble solgt 06 juli 1965 av Harald A. Møller A/S til "musikklærer" Thyra Due fra Oslo. Jentekjørt bil altså..  Gliser Fant også ut at det orginale nummeret som bilen hadde i 1965 er ledig, så da får bilen det gamle orginale nummeret sitt tilbake. Takk til Biltilsynet på Kongsvinger for kjempegod service!!

Gikk også innom "laben" på jobben i dag for å finne motstand til viskermotoren, men fant ingen som passet....
« Siste redigering: august 12, 2008, 00:18:22 am av VW1965T1 » Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!