VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Zster på april 04, 2013, 08:40:12 am



Tittel: Luftfilter mot panseret
Skrevet av: Zsterapril 04, 2013, 08:40:12 am
Har konvertert min 1200 motor til 12 volt. Jeg har montert alternator i stedet for dynamo.
Til forgasseren kunne gå fri kjøpte jeg denne spacer:

http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=9888

Problemet er nå at panseret går mot luftfilteret og vri rundt innløpet når jeg åbner panseret. Jeg kan se at forseglingen mod topplokk lekker litt, og jeg er redd for at det er på grunn av dette vri.

Hvis jeg trykker på luftfilteret mens jeg åpner, kan jeg vri hjelmen opp i riktig posisjon slik at fjæren fungerer.

Er decklid standoffs eneste løsningen på dette problemet? Hva er ulempene med denne løsningen?
Det er en standard 1200 så kjøling er ikke noe problem.


Tittel: Sv: Luftfilter mot panseret
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'april 04, 2013, 14:18:24 pm
Du skal have et filter som det her ;) http://www.unneberg-bil.no/product/9964 (http://www.unneberg-bil.no/product/9964)

(http://api.vwheritage.com/_img/large/98815_01_large.jpg)


Tittel: Sv: Luftfilter mot panseret
Skrevet av: Tistloapril 06, 2013, 22:37:39 pm
sånne luftfilter er ikkje optimale på desse forgassarane. alternativet er å fresa ut litt gods i dynamoen eller rett å slett banka inn hatten på luftfilteret(eller sveisa om) sånn at du får motorlåket igjen. standoff går an ja, men du får mykje nedbør ned i motorrommet vist du bruker bilen aktivt.


Tittel: Sv: Luftfilter mot panseret
Skrevet av: Zsterapril 08, 2013, 07:26:14 am
Jeg må banke hatten inn på luftfilteret til panseret kan være der.  :-\