1982
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Samarbeidsavtale i TVWK
|
på: januar 13, 2008, 11:02:17 am
|
Tanken min er at vi må finne 1 lev som server på det meste, sllik at vi kan jobbe med å få mest mulig rabatt, men vi må jo da vise lojalitet til den leverandøren.
En annen ting er at rabatten gagner de som faktisk er aktive medlemmer. Med det mener jeg at du skal bidra til at miljøet i Trondheim vokser, er med når det skjer noe( kaster litt stein i glasshus nå ) etc. Get my point??
Dette legger litt press på medlemmene som kanskje bare er medlemmer via medlemkortet, og ikke er med på noe ellers.
Dette er tanker mye enda......
Diskuter.......
|
|
|
1984
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Samarbeidsavtale i TVWK
|
på: januar 13, 2008, 09:38:56 am
|
Er det gjort noen forsøk på å få til en avtale med noen av bilutstyr/deler -butikkene i Trondheim til å gi noen rabatter til oss i TVWK? Hvis det da ikke allerede er noe sånt i klubben da... Tenker da på evt Torshov eller noen. Det er jo begrenset med deler å handle gjennom disse, men kanskje det er andre?
Ser at de har dette i VWACM, så det skulle jo vært mulighet her og.
|
|
|
1985
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65
|
på: januar 11, 2008, 23:46:02 pm
|
målte cc i forbrenningskammer på toppene og fikk 49-49-49-50.
Platen lå godt mot kanten ytterst, men blir litt usikker. Bør jeg bruke en plate som er tykkere for å få det mer eksakt?
Pleier disse mexico-toppene være så like eller er det dårlig måling.......hm.
|
|
|
1986
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor
|
på: januar 11, 2008, 23:27:14 pm
|
Får du tak i en sånn full-circle SPG veiv i dag er den sannsynligvis verdt mer enn bilen den skal inn i, How to... boka er skrevet i 1970! det var det jeg tenkte ja......
|
|
|
1987
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor
|
på: januar 11, 2008, 21:58:50 pm
|
Satt og leste litt i How to Hotrod-boka, og der fikk jeg smekk på lanken for det jeg skrev lengre oppe i tråden. Nå skal det være sagt at den boka ble skrvet for en del år siden, og at kanskje deler det er ref til ikke eksisterer, men det skal faktisk gå an å få den 1200èn opp i 1602cc!?? Sylindre 82 eller 83mm, shimsing av sylindre så du får lengre slag på 64mm-veiva, bytte til 69mm veiv og tilhørende råder etc.
Feks så går veiva fra 1300/1500/1600 rett inn, noe jeg ikke trodde. Men er MASSE arbeid rundt dette. Ellers så finnes det en SPG-veiv med fastmonterte råder beregnet for 1200.
Kunne skrevet masse her fra boka, men.... det er fredag. KJØP BOKA så har du noe å lese på mens du vurderer hva du skal gjøre
|
|
|
1988
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rengjøring av deler nedsauset i olje
|
på: januar 11, 2008, 16:01:12 pm
|
Og når det verste er av kan du prøve motorvask på sprayboks hos biltema, den funket fint for meg
Jeg har VELDIG bra erfaring med den som heter Bremse og clutch vask eller noe i den duren. Da prøver jeg den på neste motor som er innsauset..
|
|
|
1991
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor
|
på: januar 11, 2008, 14:34:49 pm
|
Enten så freser du ut litt av kassa for større svinghjul ( hvis du skal ha 12V), eller så setter du 6v svinghjul på motoren du skal inn med, hvis den i utganspunktet er 12V
|
|
|
1996
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Få se hvor gode dere er..
|
på: januar 11, 2008, 08:41:40 am
|
Hvis du skriver inn cheatkey; 12h3hh4did232you343really343belive342it434stupid434 så vil alle de grønne klossene bli halvparten så store og noen ganger forsvinner de helt.... Når jeg gjorde det, poppet det opp noe helt annet i spillet.....og det var ikke barnevennlig for å si det sånn
|
|
|
2000
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65
|
på: januar 10, 2008, 23:44:05 pm
|
Omsider, ferdig med å få vekk det verste av tectylen, så da er det bare å gå på å pusse det helt ned. Fikk begynt litt ikveld, men det er noen kvelder igjen for å si det sånn..... Skulle gjerne fått sandblåst alt, men det får gå med dette nå.
fikk også lagd plata, eller skal vi si cd èn, til måling av forbrenningskammer. mangler å anskaffe måle-sprøyta så er dette gjort også
|
|
|
2001
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lasse`s T1 `65
|
på: januar 10, 2008, 18:52:03 pm
|
Tok liksågodt den store jobben med å skrape ned det værste. man skal jo merke den dårlig jobben man gjorde sist òg
|
|
|
2006
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: vedr biltyper og motorinnmat
|
på: januar 09, 2008, 15:39:26 pm
|
Kammene kommer som flat kam for de eldste, opptil 70-71 mener jeg, etter det er det en forsenkning(dished) der du fester kamdrev, med som sagt over, 4 bolter.
|
|
|
2007
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mekkelere litt med en 1200 motor
|
på: januar 09, 2008, 15:36:10 pm
|
1200 motor er vel den du får gjort minst med med tanke på at sylindre har liten borring i forhold til 1300-1600 blokk. På disse har alle lik dim i blokka, men forskjellig tykkelse på veggene i sylinder DP-topper går ikke på disse sylindre. Da må vi vel begynne å snakke om Okrasa tror jeg. Få tak i en 1300AD, F eller AB motor så har du masse mer muligheter. Men selvfølgelig, det er ikke dumt å skru på en motor for å lære seg hvordan ting funker, men som sagt, begrenset med oppgraderingsmuligheter. Når det gjelder topper så tror jeg alle innenfor hver borring har sin ref, til en viss grad. Eks så ligger 041 topper på rundt 50-55cc,standard, men kluet er vel å få alle kamrene helt like, altså eks 53-53-53-53. Men det finnes sikkert bøker som omhandler trimming av 1200 også: http://www.amazon.com/gp/product/customer-images/0892872233/ref=cm_ciu_pdp_images_0/105-7535469-5349207?ie=UTF8&index=0#galleryDet er det lille jeg vet i allefall
|
|
|
2009
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: bengalakk/ovatrol på bunnplate
|
på: januar 07, 2008, 09:41:57 am
|
Vurdere selv Hammerite på bunnplaten inni bilen, men noen sier at den blir så hard at neste gang man skal evt gjøre noe, evt sveise, så skaper dette problemer. Noen som er enig / uenig i dette?
|
|
|
|