mai 21, 2024, 02:28:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgassertrøbbel??  (Lest 726 ganger)
TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« på: mai 10, 2011, 08:14:28 am »

En utfordring til den som har peiling:
34 pict gasser på 1600 motor. Gasseren får bensin, men starter ikke, tar jeg av slangen som går inn på gasseren når flottøren er full, starter bilen tilslutt når det er lite nok bensin igjen i gasser og den går til den er tom. Setter jeg på slangen igjen starter den så fort bensinen kommer i dysa, men den stopper etter 30 sek. Konklusjonen er at den drukner i bensin når bensinslanger er tilkoblet.

Men, det er faktisk ikke flottøren heller, den virker fint, når kammeret er fullt stenges bensintilførselen. Så hva er feilen da??
Kan det være noe chock? Det har jeg ikke peiling på, kan den gjøre så gasseren får overflod av bensin??

Noen med samme problem som har løst den
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: mai 10, 2011, 09:29:09 am »

Gjør rein forgasser. Høres ut som den ikke får luft. For at bensineksplosjonen skal være optimal, trenger du ca. 13 deler luft til hver del bensin. Det kan tyde på at i det du går tom for bensin, blir det rett blanding.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« Svar #2 på: mai 10, 2011, 10:57:07 am »

Jeg har egentlig gjort den ren, men kanskje ikke bra nok. Hvis jeg frakobler bensinslagen og gir den noen korker rett i gasseren starter den lett, så virker ikke som den er så nøye på mengde, det betyr ikke at den går rent da, men den går iallefall:)

Jeg har egentlig troen på at den får for mye når bensinen er tilkoblet.

Skal ta en nøye rengjøring i efta så ser vi om ingen har andre forslag
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: mai 10, 2011, 19:23:08 pm »

Er den rett justert?
har du nok gnist? dvs kva er tilstanden på pluggane? luftfilteret reint?
Ein god ide å ta ein grunninnstilling på gassaren og choken og reinsa luftfilteret
Men sjekk att stiften er ok og pluggane er børsta reine, utan so har du eit dårleg utgangspunkt for å få gnist.
har du hatt problemet lenge? vert vel ikkje eit akutt auke i bensintrykk av seg sjølv?! er vel heller omvendt på ein gammal motor..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!