mai 12, 2024, 20:58:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Cb super case problem på: juli 06, 2017, 20:02:42 pm
Dette er ikke Cb sin feil Glad.

Jeg valgte å bruke en postboks levrandør for å få med flere deler fra div levrandører på samme forsendelsen.

Kan ikke se at det der påvirker funksjonen i heletatt. Og det er jo et lyspunkt i hvertfall.

Hadde du bare tatt kantene med fila? Hva med eventuel tolleranser mellom pumpe og blokka?
Klaringa må vel være ganske presis for at pumpa skal greie å suge fra bunnpanna?

       
             
2  Forum / Problemløseren / Sv: Cb super case problem på: juli 06, 2017, 11:17:35 am
Har desverre litt problemer med det...
Får ikke tak i noen i Fedex. Tror jeg har sittet ca 4 timer på vent på telefonen.
Sendt mail osv. Ikke noe svar.
I tillegg brukte jeg et postboks firma i usa å de er ikke villige til å hjelpe.


Derfor prøver jeg å redde stumpene...
3  Forum / Problemløseren / Cb super case problem på: juli 05, 2017, 20:30:18 pm
Fikk en liten Fedex pakke i dag.
Den var litt kort i den ene enden...
Pakken har fått endel juling.

Dette er hvordan Blokka ser ut nå :




Bulkene er dype...















Litt skader på full flow returen.


Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg med en vurdering av om dette er mulig å reparere ?
Fylle bulkene med alutight ? Hvordan er det å lodde på mag case ? maskinere på nytt?
Hva slags toleranser skal det være mellom blokka og pumpa?

Takker for all hjelp Glad












4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ett lass motorer/motordeler på: august 03, 2015, 07:41:19 am
På facebook siden til vwnorge? Kan ikke finne den.
5  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Trenger fangere med fester vw 1302 på: mai 05, 2015, 19:51:40 pm
Bilen min skal på Eu-kontroll å jeg har ingen støtfangere.
Ta kontakt på pm Glad
6  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: panser og front plate til 1961 mod boble på: april 23, 2013, 18:34:21 pm
Takker for tilbudet !

Var en på nabo gården som hadde deler Glad
7  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / panser og front plate til 1961 mod boble på: april 22, 2013, 19:36:57 pm
Hei

Min boble 1961 trenger nytt panser og frontplate.

Reidar
tlf 41731300
8  Forum / Problemløseren / Sv: Montere motor sammen 1600 FI '71 modell på: november 11, 2012, 19:36:43 pm
Så vidt jeg har lest er loctite 518, curil k2 eller permatex skal være bra Glad
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Måleutstyr til motor bygge ? på: oktober 27, 2012, 09:42:49 am
Plasticgauge er blir brukt av mange bilmerker for å sjekke klaringene på lagre, men de sjekker jo bare klaringene på orginaldeler
som er innenfor tolleranser som er satt av produsenten.

Jeg har kjøpt deler fra flere forskjellige produsenter. De måler jo delene sine men det kan variere så lenge det ikke blir målt med det samme
utstyret og under de samme forholdene.

Det er jo mange som understreker at man må sjekke alle detaljer nøye.

Dette blir min første boble motor og jeg lurer også på hvor nøye dere er ?

Bruker dere plasticgauge eller borrmåler eller 3 armet innvendig micrometer?



Moment nøkler har jeg fra 0,5 nm til 400 nm  Glad
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Måleutstyr til motor bygge ? på: oktober 26, 2012, 20:52:15 pm
Ok.
Skal kjøpe en 30 mm måleur.
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Måleutstyr til motor bygge ? på: oktober 26, 2012, 20:02:21 pm
Hei Glad

Jeg skal prøve å bygge meg en ny motor til bobla i vinter.
Målet er å bygge en holdbar motor som skal vare. Presisjon og holdbarhet går vel hånd i hånd ?
Jeg lurte på hva slags måleutstyr dere bruker og hva som kan være praktisk å ha ?

Er plastikgauge bra ? Noen sier det er bedre med et borrmål?

Jeg er har følgende :

 Micrometer 0-100 mm
 Måleur       10 mm
 Skyvelær
 Bladføler   
 Vekt  3 kg 0,1 grams
 
Takker for alle svar Glad
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hvilken olje.. merke.. på: september 08, 2012, 00:13:10 am
Sitat
Motul ga ut disse tallene for hvor mye trykk olja tålte før du bryter oljefilmen (for over 20 år siden):
Mineralolje av god kvalitet        6-700 kg / cm2
Delsyntetisk Motul 3100           5 500 kg  / cm2   (delvis ester)
Fullsyntet Motul 300V             22 000 kg  / cm2  (esterbasert)

Hmm de verdiene virket veldig høye... Vi tok noen oljeprøver på diverse oljer for en stund siden.
Et eksempel er Castrol EDGE Professional TWS 10W-60 fikk vi en verdi på 433,3 kg/cm2. Dette er en bra motor olje !
Den høyeste verdien vi har i systemet på jobben er 966 kg/cm2 og denne oljen inneholder mange tilsettinger blant annet Mye molybden.

Hvis noe hadde en skvett med  motul, miller, silikolene eller redline liggende kunne jeg prøve å sendt med noen prøver neste gang vi sender til analyse i Sveits. Trengs ca 1 dl.

Er litt mer presist med en analyse Glad
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp til nybegynner som skal bygge motor. på: september 18, 2011, 17:00:26 pm
hehe når jeg søker på det finner jeg bare posten som du akkurat la inn Rekker tunge

Står ikke noe om veia men rådene er smidd.
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp til nybegynner som skal bygge motor. på: september 18, 2011, 14:58:49 pm
Har søkt endel, men finner ikke info om det jeg vurderer å bruke. Trist
Kan hende at jeg ikke bruker søke felte optimalt.

Setter stor pris på alle som kan komme med noen anbefalinger eller meninger om det jeg vurderer å kjøpe.

15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hjelp til nybegynner som skal bygge motor. på: september 18, 2011, 14:00:41 pm
Hei Glad

Jeg er ganske fersk i boble verden og kunne trengt litt råd angående motor komponenter og forgassere.
Jeg og en kompis tenkte vi skulle bygge en 2007 eller 2110 til hans 1967 boble i vinter.
Vi har ikke tenkt å bruke noe særlig mere en 10000 kr i første omgang.  (Lever i håpet) Glad

Vi har en 1600 motor fra en 1302 s som skal være utgangspunktet for motoren.
Vi har et ønske om å oppnå et sted mellom 115-130 hk.
Bilen skal han geit med dreimoment nede i turtalls registere.


jeg hadde tenkt å kjøpe et kit 2007 : http://aapistons.com/index.php?main_page=product_info&cPath=33_34&products_id=16
                                         2110 : http://aapistons.com/index.php?main_page=product_info&cPath=33_34&products_id=153

Så er det kam valget.. Er ganske usikker på dette, men har tenk på en webcam 86b  : http://www.vwparts.net/WC00-102.html

Vi satt og tenkte på empi hmpx gassere, men vi vil gjerne prøve å holde kostnadene nede så vi lurte på om vi kunne kjøre bare med en gasser
eller er det anbefalt å kjøre 2 stk. Er dette bra gassere ? Er det noe som er mere bang for bucks ?

Topper satt vi å lurte på cb Los Panchito de har 59 cc kammere og vi lurte på ca 8,5 /1 i komp.
Har dere noen andre anbefalinger bare kom med dem !

Vippestell har jeg ikke peiling på ! noen anbefalinger ??

Vi mangler mye mere så kom gjerne med anbefalinger.







16  Forum / Problemløseren / Sv: Montert sammen flyndre og karosseri på: mai 31, 2011, 07:35:16 am
Etter å ha målt endel timer på søndag, kom vi på at vi ikke hadde sjekka innpresse på de bredda stålfelgene...

takker for all hjelp  Flau
17  Forum / Problemløseren / Sv: Montert sammen flyndre og karosseri på: mai 29, 2011, 17:10:19 pm
Det er lik avstand mellom støtdemper feste og skjermkantene.
Hvis jeg flytter forstillinga mere til høyre flytter jeg vel skjermene etter pga festene som ligger under bensintanken.
Kan det være noe med pumaforstillinga ?
18  Forum / Problemløseren / Montert sammen flyndre og karosseri på: mai 29, 2011, 16:07:56 pm
Hei Glad

Jeg og en kompis har jobbet med en 1969 model boble hele vinter og vi driver i disse dager å ferdigstiller bilen.
Karosseriet er montert på flyndra.
 
Det er bare et problem... Høyre fram dekk stikker 2,5 cm lengre ut en venstre.
Vi har byttet komplett gulv på begge sider pga rust og byttet en liten bit i rammehode.
Alle gulv bolten " 13 mm hode " passet rett i å vi har dobbelt sjekket alle målene mellom hullene.
Bilen har puma senkeforstilling og det ser ikke som den er sentrert i midten av rammenhode,men det
er ikke mere en 4 mm.
Er det noen som har noen triks for å fikse dette ??

Jeg har sjekket sentreringa av flyndre i karosseriet det er 1 mm skjev ved pedalene på bilen.

Setter stor pris på all hjelp.


Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!